miaopstap.reismee.nl

Gelukt

Ha lieve mensen,

Wat een lieve en leuke reacties heb ik van jullie gekregen , dat gaf weer moed om de dag te beginnen en die dag is heel anders verlopen dan de mooie zonnige dag van gisteren.

Die 100km van gisteren waren een genot maar de dag vandaag , 80 km, waren veel zwaarder.

Zwaar door de hele dag miezer regen, afgewisseld door heftige buien, en dat was niet zo leuk.

Na een goede korte nachtrust, een heerlijk ontbijtje samen met de gastvrouw, lunchpakket mee, poncho aan en om ongeveer 8.00 op de pont om aan de overkant verder richting Dordrecht te fietsen.

In de verte zag ik de molens van Kinderdijk, mooi maar niet naar toe gegaan, wij hebben toch ook de Zaanse Schans?hoewel ietsje kleiner denk ik. Maar mijn richting was de andere kant op ....maar ik zag de knooppunten niet die ik graag wilde fietsen..... nou dan maar in de regen, en af toe even droog, langs de Lek richting, Ablasserdam en Papendrecht en dan verder naar Dordrecht.... het lijkt toch echt wel simpel maar ja.... het was hier en daar weer afgesloten, omrijden weer en maar hopen dat je de goede kant oprijd.

Op een gegeven moment dacht ik rondjes te blijven rijden in Dordrecht.... links heen, nee je moet naar rechts, dit na vragen aan voorbijgangers.... ook Route.nl met knooppunten aangezet op telefoon en dat is geen goed idee vanwege de regen...... maar die roept dan alleen maar ga naar het knooppunt, ja dat weet ik ook wel...maar waar is dat?... grrr. Telefoon onder de poncho in tasje gedaan en Google maps gaan gebruiken....die bracht mij de juiste kant op naar de Moerdijkbrug!,,, gelukt,?

Dus nu omhoog...brr wind en regen tegen.... maar oké, meer ondersteuning maar en het gaat wat beter..... onder de brug heb ik staan schuilen en staan eten.... en kijk plots was het droog, dacht ik..haha ik stond onder de brug??

Oké, nu zal het snel gaan.... maar helaas weer omleiding en via via aangekomen in Zevenbergen en een lunchstop gehouden.... heerlijke Brabantse Tomatensoep... ik hoorde het Brabantse taaltje weer en was weer op de grond waar mijn wieg heeft gestaan?

Na de lunch de richting weer opgepakt... ben zo in Roosendaal dacht ik, maar dat was te optimistisch gedacht.... kwam gewoon Zevenbergen niet uit.... alles zijn ze aan het herindelen en bleef rondjes rijden.... weer Google maps aangezet en die wees mij de weg om eruit te geraken en zo richting Oudenbosch, Roosendaal te vinden... en ja daar weet ik de weg wel...maar net in Roosendaal aangekomen begon het echt heel hard te regenen en heb echt moeten schuilen. Gelukkig van korte duur en kon ik door mijn oude buurtje naar mijn logeeradres voor een aantal dagen, bij Cora , mijn schoonzus fietsen.

Hartelijk ontvangen, warme douche en warm eten... wat kan je nog gelukkiger maken dan dit te krijgen naar een dag in de regen door te brengen??

Wat gisteren veel gebeurde, ontmoetingen en praatje maken met andere fietsers, zat ervandaag niet in, alleen de weg vragen. Wat ik wel veel heb gezien, mensen in regenpakken, voorover gebogen om zo snel mogelijk verder te gaan., roepen of zwaaien wel naar elkaar...maar afstappen doen we niet en zeker niet op een bankje gaan zitten. Helaas.


Ik zag gezinnen op de fiets, vader en moeder en kleine kinderen ieder op eigen bepakt ook nog... regenpak aan en doorgaan,.... dat is echt stoer...

Ik heb geen zadelpijn, een geweldig zadel hoor, maar toen ik al behoorlijk op weg was voelde ik beetje spierpijn in bovenbenen, en dat is een goed gevoel.... gaat weer over en verder gaat het prima... we gaan nu een wijntje nemen en daarna heerlijk slapen en morgen gezond weer op... paar mooie dagen genieten want morgen schijnt de zon weer????

Nogmaals heel leuk jullie reactie, dank dank?

Reacties

Reacties

Mia Linskens

Hebben jullie het ontvangen, gaat een beetje vreemd

Marlies

Een grotere tegenstelling kun je niet hebben!
Dat was een barre tocht vandaag.
Wat heerlijk dat je zo hartelijk ontvangen bent.
Ga samen met je schoonzus genieten van de komende dagen.

monique

lekker uitrusten nu mia.
wij zien je vrijdag.
groetjes aan cora....

Mike

Petje af :)

Howard Ommel

Goed gedaan Mia ik heb weer genoten van je avontuur. Ga zo door. Succes en tot horens. howard

jo

Jeetje Mia wat een top wijfie ben je toch, heerlijk dat je nu op je bestemming bent aan gekomen.
Dat je geen spierpijn hebt is ook fijn, hopelijk heb je op de terug weg beter weer .
veel gezelligheid op je logeer adres en groetjes van mij.XX

Hanni

Wat een belevenissen weer, helaas niet allemaal door rot weer en allerlei omleidingen niet echt van prettige aard. Maar je hebt het moedig doorstaan en je kan trots op jezelf zijn. De paar komende dagen kan je net zo ver en lang fietsen als je leuk vindt, zonder een verplicht einddoel, dus ga dit lekker relaxt doen en genieten. Met het weer gaat het ook de goede kant op, de zon gaat weer op je bolletje schijnen.

hanny en henk

Mia een heel goede morgen. Hoop dat je goed geslapen hebt en dat je uitgerust weer een nieuwe mooie gezellige spannende dag tegemoet gaat. En dat de weergoden ook met je zijn.
Lieve groetjes. tutti frutti. ?? Is dit berichtje doorgekomen??????

Miep

Wat ben je toch een kanjer, hopelijk nu een beetje uitgerust? .ik zag het helemaal voor me hoe je beneden de Grote rivieren moest komen. Die lange bruggen en dan wind en regen tegen. Mooi datje weer in je geboortestad bent, ga nu maar genieten, de zo’n schijnt Van mij krijg je een hele dikke stempel!

jack

Ja hoor, ik heb het goed ontvangen, leuk je reisverslag te lezen

Rob

Goed gedaan ma?Nu lekker uitrusten??

kavita

Hai Mia, ongelofelijk wat jij allemaal doet. De hartelijke groeten van Fia, Hannie, Elly en mij. Geniet van al het moois onderweg en hou ons op de hoogte. En als je terug bent,
willen we alles horen.
Byyyyyy.

Sonja

Hey topper...en nu ff op de plaats rust ....leuk om te horen dat het weer gelukt is...jammer van het weer ,maar dat houd je niet tegen om je doel te bereiken ?♥️?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!