miaopstap.reismee.nl

Een update

Hallo lieve mensen,

Wat een lieve en leuke reacties heb ik weer gegeven, dank allemaal!

Misschien denkt iedereen wel we horen niets meer van Mia, gaat het wel goed enz.

Maar het gaat heel goed en geniet van de rust in de Baarle bossen,.

1 week is er al weer voorbij en het weer was prima...van meer dan 30 graden tot in de 20graden. En gelukkig

afgewisseld met korte regenbuien. Gelukkig maar anders worden de plantjes slap en het bos erg stoffig.

Tja en wat doe je dan daar allemaal?vraagt vast iedereen zich af.

Nou de dag vliegt om...... proberen wat uit te slapen, lukt niet want ik ben een vroege vogel, dan met PUK , mijn waakhond, het bos in om, ontbijtje, en dan gaan denken wat of waar ga ik vandaag naar toe?

Soms moet je natuurlijk ook je huishoudelijke taken doen, hahaha, boodschappen doen want ook eten en lekker eten hoort ook bij de vakantie, en alles op de fiets natuurlijk want ik moet wel in training blijven.

Maar dat zit wel goed, vriendin Marlies is een aantal dagen op bezoek geweest en hebben samen mooie fietstochten gemaakt. Marlies is ook een Brabantse dus wij voelen ons hier wel thuis.

We zijn via het Belgisch lijntje naar Tilburg geweest, neen niet naar de Kermis want dat is te druk, maar op bezoek geweest bij zus van Marlies. Eerst maar even bellen of ze thuis was...... we hadden geluk en na rondjes rijden in een woonwijk, vonden we het juiste adres en werden hartelijk ontvangen door haar zus en haar man.

Na jeugdherinneringen opgehaald te hebben vertrokken we weer via een andere route richting Baarle Nassau, en ja dan de vraag wat gaan we eten vanavond?.. Zullen we Pannenkoeken gaan eten in het dorp bij de Pannenkoekenbakker? Jaaaaa dat mag best wel... na ongeveer 50km fietsen zou dat wel smaken.

En het was ook overheerlijk en wat zijn ze toch groot, maar netjes bordje leeg gegeten...hahaha.... daarna huiswaarts en met PUK nog een leuke wandelroute gelopen in het bos.... daarna gaan de beentjes omhoog en rust?


Dag 2 .... kozen we om naar Hoogstraten te fietsen en daar de bekende en lekkerste zegt men hier, aardbeien te kopen...met de knooppunten een mooie route uitgezet , en via maisvelden en uitgestrekte velden zagen we in de verte de mooie kerktoren van Hoogstraten al oprijzen, maar dan plotseling weer verdwijnen....tja, zijn we toch verkeerd gereden... of niet? Na wat heen en weer de weg zoeken arriveerde we in Hoogstraten.

O ja, nog even dit...voor we echt op weg konden gaan was het lachen... we waren al een klein stukje op weg toen ik merkte dat het display op mijn fiets er anders uit zag.... daar kan ik alles op zien, hoe hard en hoeveel km enz... maar het zag er anders uit, dus even stoppen.... haha, ik had mijn accu vergeten en die lag nog in mijn vakantiehuis. We lagen dubbel.... op deze fiets kan je best goed zonder ondersteuning fietsen...is iets zwaarder maar het is te doen als je met een lege accu komt te staan.

Gelukkig waren we nog niet te ver weg...dus terug en accu aangesloten.... voor de zekerheid nog maar alles controleren of we alles bij hadden, hahah die oma’s he.

In Hoogstraten heerste onrust over Corona en in de meeste winkels waren mondkapjes verplicht. Zelfs in de Kerk die wij gingen bezichtigen ... in de fietswinkel waar ik een stuurtasje kocht, en direct werd gemonteerd, bakker en noem maar op..overal dus. Bij de bakker kochten we een broodje gezond en buiten op een bankje opgegeten....overheerlijk!

Verder de straat doorgelopen maar er was verder niet veel te bewonderen...met auto’s en vrachtwagens was het drukke straat, anders was het stil. Heel gezellig vonden we het niet en waar waren die aardbeien?... geen aardbei gezien.... na een andere route terug gefietst naar Baarle Nassau , boodschapjes gedaan en bij den Italiaan , die bekend staat om het lekkerste ijs van Baarle, genoten van een heel groot ijsje... zo dat smaakte,.... naar huis, eten en daarna tot in de kleine uurtjes Netflix gekeken zo spannend en we konden niet stoppen, de verslaving aan Netflix, haha

Na toch nog wat geslapen te hebben komt er een tijd dat we afscheid moeten nemen..... we hebben genoten en het weer werkte mee, wel wat frisse wind maar droog.

Nu is het weer wat minder,af en toe een regenbuitje maar dan kom je ook weer tot andere activiteiten zoals dit verhaal even schrijven. En eens wat lezen.... heb zoveel boeken bij maar nog geen letter gelezen...

Volgende week ga ik mooie fietsroute uitzetten....kijken waar naar toe?...

Jullie hebben vast gelezen dat het Coronavirus hier ook rondwaard en de regels strenger gaan worden.... ik blijf uit het dorp, te druk met vakantiegangersen houden weinig afstand, Belgen en Nederlanders lopen hoor elkaar heen, staat de winkel op Belgische grond, mondkapje op, op Nederlandse grond, mondkapje af.... je ziet dan mensen lopen met mondkapjes in een hand of aan een oor bungelen....raar en komisch gezicht.

Ik doe overal een mondkapje op en blijf op afstand... ik blijf opletten en hou mij aan de voorschriften... als andere het niet doen, dan zelf maar doen toch? Echt ontspannen is het niet.... maar het is niet anders.

Ik blijf maar heerlijk de bossen doorkruisen ...hopelijk is het daar virusvrij.....

Zo nu weten jullie dat het goed gaat met mij en het druk heb ?

Ik ben ook beetje vooruit aan het denken....ga ik naar Amsterdam terug fietsen? Of ...... nog verder fietsen.? Ik heb zin om ook Zeeland te doorkruisen.... daar ga ik over nadenken ?

Blijf allemaal gezond en tot de volgende update,

Liefs Mia

P.s.

Ik heb toch besloten om met jullie alles te delen, leuke en mindere dingen te laten weten?. Nou bij deze dan, niet echt iets ergs overkomen hoor maar was wel even schrikken.

Waar wij pannenkoeken hebben gegeten, dat is de andere dag gesloten vanwege personeelsleden met het coronavrus besmet waren. Dan schrik je toch, en wat nu? Nou GGD opbellen en vragen of je getest moet worden omdat je daar ook bent geweest, ik val toch in de risicogroep dus beter even bellen.

Maar na wat vragen, Marlies en ik ook hebben geen klachten, hebben geen onderliggende ziektes, zover wij weten... dus hoefde niet getest te worden, Als we ons ziek of anders gaan voelen kunnen we bellen.

Nu blijkt dat de betreffende personeel op die dag niet aanwezig waren en het overige personeel is allemaal virus vrij en iedereen gezond... toch is het restaurant wel gesloten! Zo zie je maar.... zelf pannenkoeken is beter..haha???????

Reacties

Reacties

Rietje v W

Jee Mia dat was wel even schrikken maar gelukkig met de schrik vrij.Je hebt weer een leuk verslag geschreven over de dagen met Marlies kan me er veel van voorstellen!
Hoop voor je dat het weer beter wordt en je weer lekker kan fietsen.
Hier in Heiloo gaat het zijn gangetje en doen ook voorzichtig.

Lieve groetjes van ons. Doei!!!!

hanny en henk

Miaaaaaaaaaa een teken van leven geen bericht goed bericht!!!!!!!!
Wat een verhaal en wat geniet je toch. Blijf gezond want de corona steekt weer de kop op.
Maar jou kennende ben je wel oplettend. Hier alles oké. Het regent hier nu en de voorspellingen zijn niet zo goed.
Van ons heel veel GROETJES. Goed weekend verder. TUTTI FRUTTI.

hanny en henk

Vergat nog iets te melden PRACHTIGE FOTO'S. Vooral de ZONNEBLOEMEN.

jo

Mia meid wat kun je toch leuk verwoorden wat je allemaal meemaakt, een top week heb je tot nog toe gehad. voor de komende week wens ik je net zo veel fiets plezier. groetjes en XX

lia lucassen

hoi mia fijn dat je het leuk hebt gehad in e bossen van baarle nassau en heel mooi verhaal wat je allemaal meemaakt nog veel fietsplezier en pas goed op jezelf blijf coronavrij tot horens gr lia en frans xxxxx

Amanda

Leuk verhaal weer, jij maakt altijd leuke dingen. Was wel schrikken als je hoort dat er corona besmetting in precies dat restaurant was waar jullie hebben gezeten. Hou jezelf goed in de gaten hè. Het laaide overal weer op.
Stay safe

Miep

Lieve Mia, heel mooi weer zo verslag dan kan ik me alles goed voorstellen en weet ik allemaal wat te doen op jouw leeftijd. Een geweldig voorbeeld ben je en ik hoop ook nog zo te genieten op mijn 77e! Nog een mooie vakantie tijd !

Lenie

Leuk ik heb kontakt met je.het is nu moeilijk uit te leggen hoe dat zit.gaat goed en je reisverhaal vind ik gweldig
Veel plezier nog.
🚴‍♀️

Howard Ommel

Mooi verhaal blijf gezond en enjoy

Hanni

Alweer een leuk verhaal van je belevenissen van de laatste week, met toch een een schrikmoment toen je hoorde dat het pannenkoekenhuis waar jullie geweest waren gesloten was vanwege corona. Al ben je nog zo voorzichtig je wordt er toch overal mee geconfronteerd, dus fiets maar zo veel mogelijk in je mooie bosrijke omgeving. Al wil je soms de gezelligheid van steden opzoeken, dat is nu misschien geen goede optie. Gelukkig genoeg natuur in je omgeving om van te genieten, en het weer laat volgens verwachting de komende week ook weer zijn zonnige gezicht zien. Peddel er dus maar lekker op los, compleet met geladen accu.

Martha

Je vermaakt je lekker Mia, en het weer valt denk ik ook mee, niet de hitte golf die ze voorspelt hebben want dat is voor velen ook niet prettig maar zo is het uit te houden. En met vriendin heb je het ook weer gezellig gehad, en ja jammer dat door de corona dus alles minder wordt maar ja als we maar gezond blijven. En jij nog lekker van je avontuur kan blijven genieten. Doe rustig aan en blijf gezond. En het volgende verslag lezen we weer. Fijne zondag gr 👍🤗😷🌞

Fia

Wat een ontzettend leuk verslag om te lezen. Je ziet en maakt heel wat mee zo onderweg. Geniet van alles en blijf gezond groetjes

Truus

Mooie verhalen Mia goed verwoord. Hoop dat je daar nog een prettige tijd hebt in het zuiden.


Lieve groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!