miaopstap.reismee.nl

Thuis!

Reisverslag fietstocht. 15-08-2020

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer vanuit Amsterdam!

Heelhuids thuisgekomen, en nu afgekoeld en uitgerust van de prachtige en warme fietstocht door Noord-Holland, Zuid-Holland-Brabant- Zeeland-Noord-Beveland -Schouwen Duivenland

En warm was het zeker maar daar had, volgens mij, iedereen veel last van, misschien ik nog wel het minste, op de fiets krijg je toch altijd een windje over je heen, al was het nu een warm windje.

Als ik een rustpauze inlaste dan kreeg ik het warm en begon te zweten.... poeh, dus de rustpauze hield ik zo kort mogelijk... de benen en rug strekken wat verkoeling drinken en eten... en weer snel verder. En zo kon ik wel 80km tot 100km per dag afleggen..... nooit geen erg in gehad dat het best wel ver is maar nooit heb ik gedacht ik geef het vanwege de hitte op.... nooit!!

Als ik opgegeven had dan zou dat door lichamelijke problemen moeten komen maar gelukkig is alles ongelooflijk goed gegaan... het lijkt wel of het nu zelfs beter gaat met het lijf! Rust roest echt!!

Maar ja misschien krijg ik nog een terugslag? Maar dan is dit gedaan en kan niemand mij dit meer afpakken!! Ik denk er nu al aan om de volgende keer... Limburg in te te gaan.... daar liggen tenslotte ook mijn roots! Maar eerst dit verwerken!

Wat heb ik gezien en waar ben ik geweest.

Zoals ik al heb beschreven in het vorige bericht vanuit Amsterdam naar Roosendaal, van Roosendaal naar Baarle Nassau waar ik een aantal weken ben geweest, prachtige omgeving en ook heel warm... vandaar terug naar Roosendaal.

Van Roosendaal naar Zeeland, en op mijn verlanglijstje stond om over de Zeelandbrug te fietsen.

Omdat ondertussen het coronavirus meer opdook moest ik een andere route nemen en weg blijven uit België, dat is jammer want ik had in Essen mijn jeugdvriendin nog willen bezoeken. Maar het risico niet genomen en via Steenbergen, St Philpsland en via Sluis het pontje naar Zijpe en Bruinisse nemen.... leek mij wel een leuke afwisseling van het fietsen en de benen te strekken wat eten enz.... maar ja...de vertrektijden gezien 10.00 en om de 15 min. mooi... even wachten maar. Maar al wat er voorbij kwam varen.... geen pont!

Nog maar eens goed het infobord gaan lezen.... en ja hoor, alleen op vrijdag en zaterdag is er een oversteek, daar sta je dan, had het gevoel aan het einde van de wereld te staan, niemand te zien en vroeg mij af hoe kom ik aan de overkant??? Zwemmen..haha

Wat rondgelopen en vond iemand die naast de auto aan het water zat te lezen, op afgestapt met de vraag hoe kom ik aan de overkant??

Tja dat kan wel hoor, er is een weg/brug maar moet je wel een stukje terug en een ommetje fietsen, is heel ver hoor zei hij.... ik.. hoe ver??? nou wel 10km....oooo dat is niet veel zei ik, doe ik wel... en zo kwam ik over de weg/brug over de Grevelingen bij Bruinisse uit.

Daar gaan lunchen, rust, en de route verder te bekijken... op naar Zierikzee en daar de Zeelandbrug over.... wahhhh wat mooi, de zon schitterende in het water en het was praktisch windstil, het was genieten! En zo bereikte ik Noord Bevenland en verder via Colijnsplaat en Wissenkerke richting Kamperland aan het Veerse meer waar ik bij Marion mocht overnachten!

Daar werd ik weer verwend met een koud drankje en heerlijke maaltijd en hebben we jeugd herinneringen opgehaald!

Samen hebben we de route verder uitgestippeld.... ik hoefde niet verder naar Middelburg enz...daar ben ik al eens geweest... gewandeld langs de kust.. het was er nu ook heel druk en daar had ik geen zin in. Wilde rust en ruimte om me heen...van de natuur genieten enz.

Ik wilde via de Oosterscheldekering weer naar boven fietsen...deze waterkering is 8km lang en kan in 75 min de hele Oosterschelde afsluiten, dit systeem heeft 62 schuiven en moet een watersnood zoals in 1953 voorkomen. Allemaal een onderdeel van de Deltawerken... het is imponerend...ook Neeltje Jans valt daaronder.... ik was te vroeg dus kon dat niet bezoeken maar dat komt nog wel eens.

En zo bereikte ik Schouwen Duivenland en langs de buitenkant.... van het eiland door het Nationaal Oosterpark en de Brouwersdam...allemaal schitterend en heerlijk rustig.. de zon en watervogels reisde mee....en een heerlijk zacht windje!

De brug over het Grevelingen meer overgestoken en kwam zo weer in de provincie Zuid Holland op het eiland Voorne... via een prachtige groene route, wilde ik naar Brielle om daar het stadje te gaan verkennen.... maar het werd in de middag wel erg warm, en omdat ik geen zin had om in de hitte de stad te doorkruizen heb ik dat plan laten varen en een restaurantje met airco opgezocht waar ik kon afkoelen en wat herstellen om de volgende km tot de volgende slaapplaats te bereiken.

Die slaapplaats zoeken was nog spannend, vrienden op de fiets, die slaapplekken aanbieden tegen een lage prijs bij particulieren, voor fietsers en wandelaars, waren of vol of ze waren dit jaar vanwege de corona niet beschikbaar. Maar uiteindelijk lukte het in het plaatsje Maasland!

Om daar te komen moest ik nog een pont nemen, mondkapje verplicht, voldoende bij natuurlijk.

Ik bofte weer met mijn slaapplaats want het gastadres was zo gastvrij en mocht mee-eten... bofkont he!

Het slapen was moeilijk, want het was erg warm op de slaapkamer, kreeg wel een ventilator, maar daardoor ook niet veel geslapen... maar ja... na het ontbijt, samen met hun, weer ingepakt en wilde de accu bekijken en zag dat hij niet was opgeladen... o jeee.... wat nu??? met die 40km die ik nog zou kunnen halen en dan echt op de laagste stand zou ik niet ver komen. Piet de man, ging al zoeken naar oplaadpunten maar Lydia de gastvrouw zei... sluit hem even goed aan... waarschijnlijk heeft of is de stekker eruit gevallen, gaan we koffie drinken en kijken hoe snel hij oplaad zodat ik toch thuis kan komen, ik wilde graag Amsterdam halen, ongeveer 87.km....

Dacht eerst langs de kust te gaan maar daar kon ik nergens een slaapplaats vinden naar mijn budget en dat zou ook een langere route worden, toen een knooppunten route via Delft en Leiden enz richting Amsterdam gevonden.

Na een uurtje was de accu al zover opgeladen dat ik Amsterdam wel kon halen... en besloot zoveel mogelijk op de Ecco stand te fietsen...En van die route heb ik beslist geen spijt gehad, wat prachtig zeg, veel onder de bomen, en langs het water, Vliet en Rijn-Schiekanaal gefietst.

De Vliet was oorspronkelijk een rivier. In de middeleeuwen was de Vliet een belangrijke verbinding tussen de Oude Rijn en de Maas. Tegenwoordig is de Vliet gekanaliseerd en loopt hij van Leiden via Voorschoten, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk en Delft naar Rotterdam. Het gehele traject wordt meestal aangeduid als het Rijn-Schiekanaal.

In dat water kon ik mijn voeten koelen en water over mij heen gooien want deze laatste dag was de warmste vond ik! Onder de bomen gerust.. en wat kletsen met voorbijgangers.... ik merkte dat er veel verschil is tussen toeristen en de echte fietsers....de fietsers hebben verhalen, de toeristen hebben het over het weer, grappig

Achter langs bij KLM, via de oeverlanden,. trouwens heel mooi daar...Vondelpark en centrum reed ik richting pont …. poehhhh wat een lawaai en drukte.....was ik weken niet meer gewend maar het gaf ook weer een fijn gevoel dat ik het had gehaald.

Op naar het pontje, gelukkig niet te druk... huiswaarts en zie dat alles nog hetzelfde is! Hahha...dat denk ik altijd als ik weg ben geweest.

Weer thuis, maar helaas kon ik mijn sleutel nergens meer vinden en de buurvrouw (sleutel)was nog niet thuis, hahaha... met de buurman staan kletsen, koud drankje genomen en even later kwam de buurvrouw ook opdagen en kon ik mijn huis in!

Dat was het dan mensen...ben zo blij dat alles goed is gegaan , het was een zeer warme tocht...maar o zo spannend en interessant om te zien dat Nederland zo mooi, schoon en ruim is!

Laten we hopen dat het zo nog lang blijft!

Ik hoop dat jullie het verhaal hebben kunnen volgen en ik niet al te veel fouten heb gemaakt..haha soms ben ik te vlug en spring nogal eens van hot naar her.

Ik heb er van geleerd wat ik wel en niet mee moet nemen enz. Het staat genoteerd voor de volgende expeditie. Mijn fiets is mijn maatje geworden...zo blij met haar en bedankt degene die het mogelijk heeft gemaakt om dit te kunnen doen.

Nog foto's bij elkaar zoeken en plaatsen...die komen er nog aan... maar helaas zijn er dat niet echt veel want zoals ik al eens schreef, met wandelen maak je meer foto's dan met fietsen...je stapt niet elke keer af ...dat schiet niet op he... en de telefoon maakt wel redelijke foto's maar toch spijt dat ik mijn kleine camera thuis heb gelaten. Een les voor volgende keer!

Ik bedank iedereen die mij met mee gegaan zijn en stimuleerde om door te gaan .

Blijf gezond allemaal,

Lieve groet,

Mia


















Reacties

Reacties

Annie

mia wat een gezellig verhaal om te lezen wel een mooi avontuur .en geweldig dat je dit heb gedaan je kan weer wat afstrepen van je wensen .want je hebt er nog een hele boel he .gr annie en fijn weekend

hanny en henk

Herrie in de buurt .Mia is weer thuis. De ramen staan weer open er moet frisse lucht door het huis.Heb je ons gehoord met de fietsbellen voorkant en achterkant. Zo blij zijn wij dat je weer goed bent thuis gekomen. Net je verslag gelezen wat heb je weer veel beleeft. En toch fijne mensen weer ontmoet. Neem even rust dit weekend en dan daarna je ding weer doennnnnnn.
Groetjes liefs en zien elkaar. Genoten van al je reisverhalen. ?

Sylvia Ringeling

Mia wat een prachtig verslag, heel bijzonder en wat heb je een mooie dingen gezien en avontuurlijke reis beleefd, prachtig.
Gelukkig ben je gezond gebleven en heeft niets je echt in de steek gelaten.
Respect ✊
Lieve groetjes Sylvia ??????

Howard Ommel

blij dat je veilig weer thuis bent en uitkijkt naar nieuwe avonturen. ga zo door.

Henk

Zo , lekker weer op hok . Mooie tocht geweest , uitrusten en weer opnieuw plannen .

Hanni

Weer een mooi verhaal van je omzwervingen door ons mooie landje, die je ondanks hitte goed doorstaan hebt. Nu je weer thuis bent, gelukkig gezond en wel, kun je gaan nagenieten en alles laten bezinken wat je allemaal hebt gezien en meegemaakt. Je weet nu uit ervaring dat je fiets en jij een mooie eenheid zijn waar je ook in de toekomst ongetwijfeld weer mee gaat toeren.

jack

Welkom thuis!!! Geniet van je herinneringen!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!