miaopstap.reismee.nl

Thuis en ?..

Hoi allemaal,

Vrijdagavond thuis gekomen en ook weer heerlijk, vind mijn huisje altijd zo netjes als ik thuiskom, haha ik laat het netjes achter, ondertussen ligt de tafel weer vol met allerlei dingen en voorwerpen die ik weer nodig heb, voor de volgende trip.

Donderdagochtend, uitgerust en opgedroogd van de vorige dag, aan een lange tocht begonnen. Vanaf Ter Burg, Texel, boot over, naar Den Helder, zoals ze op de Texel zeggen naar de overkant. Het weer zag er beter uit dus vol goede moed op stap, of liever op de fiets... Den Helder in, wilde een paar museums bezoeken,maar was te vroeg...gesloten .... dan op naar Willemsoord.... een mooie interessante plaats, ook museums enz, maar...wilde het reddingsmuseum in... mocht niet... had ik moeten reserveren, en wat minder was,.. het was begonnente regenen... dus weer poncho om en maar doorgegaan naar ander mooi stil plekje om broodje en koffie te drinken.

Ik fietste door de uitgestrekte stille weilanden, via Wieringerwerf, en Middenmeer naar Medemblik, ondertussen droog geworden, mooi stadje waar ik de tijd had om rond te dwalen en warme maaltijd te eten. Het is wel gek, ik heb nooit geen honger, ook niet na b.v na 80 km , maar soepje smaakt wel heerlijk... dat wordt het meestal met salade enz... daarna het laatste stukje naar Wevershoofd,,op het laatste nippertje kon ik terecht om te overnachten, maar niet voor 18.30 aankomen, dus heerlijk relaxen op de fiets...haha... en na nog even zoeken waar ben ik, en waar moet ik naar toe, ben daar ook nog nooit geweest, maar gelukkig hebben we dan Google maps als hulpmiddel ...haha..ergens midden in de weilanden stond een mooie boerderij en dat was mijn adres ... en niet zomaar een adres, een mooie plaats met een geweldige lieve gastvrouw die met een brede glimlach mij verwelkomde met koffie en koek...en er kwamen mooie gesprekken uit voort zodat we een band voelde met elkaar..... .ze vroeg mij of ik moe was....nee zei ik.... na bijna 90 km was ik niet echt doodmoe...haha dan als ik wilde, met de auto naar de pompoenenboerderij van haar zoon... even om de hoek.... toch was ik blij dat we met de auto gingen haha...ze was er zo trots op en ik wilde haar niet teleurstellen dus we gingen... wahhhhh ik wist niet wat ik zag...een geweldige lieve ontvangst door schoondochter en werd ik rondgeleid door een grote schuur, waar ooit de koeien hebben gestaan, waar nu een grote tentoonstelling was en over pompoenen, kunstige bloemstukken werden van allerlei soorten pompoenen gemaakt, ik heb nooit geweten dat er zoveel verschillende pompoenen waren.

Het was er zo bijzonder ingericht, voor kinderen uit de buurt , scholen, werden middagen gegeven, en met het aanstaande Halloween is het weer groot feest...loopt heel het dorp uit en is de straat verlicht en eng...natuurlijk moest ik de kookpot in bij de heks, en allerlei gekke en enge dingen met spinnen bekijken. En doen... brrr. Jammer dat het te ver weg is om even een workshop te volgen maar wie weet komt het er nog eens van.

Tineke mijn gastvrouw bleek ook nog mooie verzen te kunnen maken en schonk mij een boekje vol met gedichten van haar. Zo bijzonder aardig toch. Het was een bijzondere dag en avond, en zeker een plaats om nog eens te bezoeken.

De volgende dag , na een topontbijt... werd ik uitgezwaaid door Tineke en ging ik richting Enkhuizen, en besloot om de West-Friese omringdijk te fietsen...prachtig weer, de zon scheen maar de wind, en die had ik tegen, zorgde ervoor dat ik toch flink moest aanzetten ....ook met de ebike is het doortrappen anders kom je niet vooruit. En zo kwam ik langs Oosterhout, Oosterbeek het punt de Nek, Schellinkhout en Hoorn... aan mijn linkerkant steeds het Markermeer wat er schitterend uitzag, de zon in het water en af en toe een zeilboot, alleen de wind in mijn oren was minder maar je kan niet alles hebben... het was geweldig...nog verder naar Edam... komt al dichtbij bij huis dacht ik, nog naar Volendam?

Nee maar niet gedaan, ik wilde via Purmerbos en Twiske natuurgebied richting huis. En daar heb ik geen spijt van gehad...wat is het daar geweldig...nooit geweten dat het Purmerbos zo uitgestrekt en mooi is.... zal ik zeker nog eens gaan bekijken als ik niets te doen hebt. En zo kwam mijn thuishaven in zicht, nog snel langs de Chinees in Oostzaan, met vriendin gegeten en rond 20.00 thuis aangekomen. En ja toen voelde ik de beentjes wel..... maar och dat gaat weer over... en dat is ook zo want nu is de spierpijn bijna verdwenen, maar het weer is zo mooi en verleidelijk dat ik na de paar dagen rust weer aan het regelen ben gegaan, plan is nu met trein en fiets., kijken of ik de trein in kom... alles moet je reserveren, gedaan, morgen om 09.45 in de trein naar Nijmegen, had nog een vrijkaartje, vanaf Nijmegen fiets ik richting het land van mijn ouders , Venlo en Horst, America, kijken of ik nog naamgenoten tegenkom. Hoe ik weer terugkom weet ik nog niet maar dat komt goed?

Geniet allemaal en blijf gezond... tot horens uit Limburg

Liefs Mia

Reacties

Reacties

Annie

mia wat een leuk verhaal en die pompoenen leuk hoor je had het goed uitgezocht.Nu ga je weer weg veel plezier en horen wel weer van je waar je bent gr annie ?‍♀️??

Mike

Kan beter zeggen..... “goede reis” alvast ?

Gr mike

Fia

Wat leuk om je verslag te lezen . Het weer is heerlijk dus geniet van je volgende tripje. Goede reis! Gr.

Marion

Mia wat leuk allemaal wat je hebt gezien en hebt gedaan wat knap .
Nu weer op naar de volgende uitdaging veel plezier geniet ervan .
Gr en liefs
Marion

Miep

Je hebt mij nieuwsgierig gemaakt naar die leuke adressen in noord Holland, ga ik ook eens bezoeken. Dank voor je Mooie verhalen en Ik was donderdag in Nijmegen. Zo leuke stad en aardige mensen. De benedenstad vooral bezoeken. De fiets is wel zwaar, vraag hulp met instappen. Geniet van de treinreis, met mondkapjes!

Howard Ommel

Goeie reis en enjoy

Hanni

Je leuke reisverslag met genoegen gelezen. Met het mooie weer dat voorspeld is voor de komende week, zal je zeker ook van je nieuwe tocht gaan genieten. Veel plezier gewenst.

hanny en henk h

Hoi Mia.
Net warm gegeten boerengewoonte H doet een middagdutje. Het is aardig RUSTIG!!!!!!!
Venlo America e.o. komt ons bekend voor.Ooit vakantie daar gevierd.
Wij wensen je veel plezier op deze tochten. Het weer is weer met je (ook voor de thuisblijvers)
VEEL GROETJES UIT TUTTI FRUTTI DORP. ??

hanny en henk h

Hoi Mia.Nieuwe dag nieuwe kansen. Geniet maar van deze "warme "dag.
Wij zitten nu aan de koffie. Ochtendkrant erbij. 't Is RUSTIGGggggggggg!!!!
Je begrijpt wat ik bedoel. Wat is NEDERLAND toch MOOI................Veel groetjes en plezier.
Tutti frutti.

Martha

Hai Mia,
Nou je hebt er weer aardig wat kilometers op zitten, en weer een super reis gemaakt. Ja jammer dat je niet spontaan nu een museum kunt bezoeken zoals je wilde in Den Helder maar ja zo gaat het nu he in de corona tijd.?. Maar je gastvrouw heeft je haar mooie pompoenen collectie geshowd dus dat maakte het ook wel weer goed. Geniet nog van je avontuur en stay save.Bon voage. Gr Martha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!