miaopstap.reismee.nl

Weer gedaan,

Hallo allemaal,

Zoals jullie konden lezen in mijn vorig verslag wilde ik nog even, vanwege het mooie weer, op stap met de fiets.

Bij meldpunt.nl een programma van Max, komt er binnenkort een vraag die ik heb gesteld over het moeilijk instappen met een e- bike in de trein , ze zijn met N S in onderhandeling en mijn vraag wordt behandeld, ik ben benieuwd wat dat gaat worden.

Limburg zou het worden en alles is uitgekomen wat ik wilde zien en doen, het was weer een toptochtje met leuke en aardige ontmoetingen. En mooi weer, geen 35 graden maar 25 graden vind ik prima.

Vanuit Station Nijmegen naar Mook en Mookerheide , voor mij bekend gebied vanwege mijn vierdaagse wandeling. Door de bossen en prachtige heide en natuurlijk het vals plat fietsen, naar Gennep en andere kleine stille en verlaten dorpen, Nieuw Bergen en Bergen , Overloon naar Venray. En ja hier hoor je direct het Limburgs taaltje en eet ik natuurlijk ook Limburgse vlaai. En och de winkelcentra zijn ook allemaal hetzelfde, Kruidvat, Zeeman, Etos enz zijn overal te vinden.... ook hier overvolle terrassen met fietsers dus verder fietsen om wat te drinken of te eten. De meeste km had ik die achter de rug en fietste ik door naar mijn slaapplaats in het kleine plaatsje Merkelo, ligt paar km van Horst en Plaatsje America. Weide landbouwakkers, soms lekker de geur van het platteland opsnuiven, Ik besloot de andere dag naar naar Horst en America te gaan...verlangden toch wel naar een douche enz... was ook wel nieuwsgierig waar ik terecht zou komen voor overnachting .. deze overnachting was niet bij vrienden op de fiets maar via een B & B een goedkoop adresje maar geboft, een schoon bed, een prachtige tuin en hartelijke gastvrouw en heer. en weer mee-eten. De gastvrouw was een moedertje wat mijn bord vol schepte met aardappelen en groente en een eigen gemaakt gehaktbal hahaha ... nou dat was wel een beetje veel voor dit vrouwtje maar mocht het laten staan als het teveel was. Nou ja...dat is wel moeilijk ....

Na een goede nachtrust en ontbijtje, mocht ik gelukkig zelf maken, broodje mee voor onderweg, weer op stap en eerst naar Horst en America, de plaatsen waar mijn ouders en vroegere familie hebben gewoond... natuurlijk niemand ontmoet of gevonden die iets wisten van mijn voorouders... vond ik ook niet zo erg, vond het al een fijn gevoel dat ik in hun leefomgeving, hoewel helemaal veranderd natuurlijk, ben geweest. Ik wilde naar een klein museum in America het museum maar ook dat gesloten ... dan maar verderrichting Helmond, daar overnachten,

Zo was ik voor ik het wist weer in Brabant...Helmond zelf vond ik een rare stad, weet niet wat het was maar het trok mij niet om daar rond te gaan dwalen, beetje vreemd kwam het over...maar misschien heb ik veel gemist.

Rond 17.00 uur weer aangekomen bij vrienden op de fiets maar nu kon ik niet geloven of ik op het goede adres was,,, midden in een sjieke villawijk?.. nou wat nu..verkeerd adres ? Ik nog eens nakijken maar alles klopte,,,dan maar bellen...

ha daar ben je Mia zei ze, ik , ben ik hier bij vrienden op de fiets? Ja kom maar binnen, fiets in de schuur, en ik kreeg een rondleiding door de gigantische tuin , een grote vijver aan de achterkant...allerlei doorgangen en mooie bloemen en struiken...

Toen naar binnen, groot....modern, luxe,,, en toch kon je zien dat er werd er geleefd,,,, gelukkig maar...naar boven... nou ook weer een balzaal van slaapkamer en badkamer... helemaal voor mij alleen.

Er gebeurd zoveel... zo slaap je op de boerderij en zo in een luxe Villa, hoe moet ik dat verwerken hahaha

Na een gezellig ontbijt weer vroeg op stap, richting Made naar zoon Rob en zijn vriendin Marieke, daar keek ik echt naar uit want met die Corona ook lang niet gezien Het was een wat langere afstand maar klokslag 17.00 uur was ik er.... verwelkomd door iedereen, knuffelen mag niet... dan maar zwaaien en elleboogstoten geven enz... heerlijk gegeten en bijgepraat... prima geslapen en de andere dag weer vroeg op stap richting Nieuwegein... daar overnachten...ook weer een prachtige slaapplaats bij een lieve mevrouw, van oorsprong uit Friesland, dus gesprekstof genoeg over onze elfsteden fietstocht die wij gereden hebben op de fiets, neen niet geschaatst...

In de ochtend was het heel koud En besloot richting huiswaarts te gaan.... maar eerst langs Breukelen, vriendin Marlies, daar mocht ik koffie en lunchen gebruiken en daarna door naar huis... Gelukkig kwam ik nu fris, nou fris, maar zonder pijn bij Marlies aan... misschien herinneren jullie het nog wel van vorig jaar dat ik bij haar gestrand ben met veel pijn en zij mij geholpen heeft met weer thuis te komen...dit was een beter gevoel.

Daarna weer opgestapt en via een prachtige route langs Loenen aan de Vecht en Nederhorst ter Berg, via Weesp, Diemen ... Schellingwoudebrug naar Amsterdam Noord. Wat was dat een mooie tocht langs Loenen aan d Vecht... landerijen afgewisselden met zwart witte of bruin wiite koeien...molens, water , elke hoek die je omgaat is het landschap veranderd en is het net een schilderij.... genieten.

Thuis aangekomen, in mijn klein stulpje,,, dacht ik...zoveel mooie onderkomens gezien, gehad, maar nu ben ik weer heel blij met mijn eigen huisje.... oost, west, thuis best, toch?

Nu zal even stil worden op de site,, geen fietsplannen dit jaar meer...maar volgend jaar zeker weer.! Maar dit hebben we alvast mooi meegenomen en komen we de winter wel door. Vanwege de Corona gaat mijn bezoek naar Rome niet door, ik durf niet te vliegen en in deze tijd niets aan, anders waren er Rome afleveringen gevolgd. Maar gezondheid voor alles! Rome blijft nog wel even bestaan?

Dank jullie wel voor het volgen en lieve en leuke reacties wat heel fijn was om te lezen.

Blijf gezond en blijf voorzichtig...

p.s... in Oirschot waar ik koffie ging drinken, nog een gesprek gehad met Radio Brabant, heel leuk, was op tv Brabant.... was een filmopname voor een nieuwe film op Netflix undercover. Haha lachen... je maakt nog eens wat mee...

Lieve groet,

Mia

Reacties

Reacties

Jo

Wat ben je toch een globe trotter, geweldig, fijn Mia dat je zo genoten hebt zonder problemen. Ik ben ook weer thuis na een week door een prachtige ansicht kaart omgeving gereden heb, Drenthe gezien onder begeleiding van een daar geboren en getogen Drenthe schaufeur. Morgen naar gym, we zijn met 4 van onze groep. Voor straks slaap lekker, groetjes.?

Sylvia Ringeling

Hoi prachtig wat heb ik bewondering voor je respect hoor,fijn dat alles zo goed verlopen is en je er van genoten hebt
Bedankt
Lieve groet Sylvia

Jacqueline Schouten

Respect voor je doorzettings vermogen

Howard Ommel

knap hoor we blijven je volgen. bedankt

Amanda

Leuk om je verhalen van je fietstocht mee te beleven. Wat zie je toch veel mooie dingen onderweg. Respect hoor!!!
Maar ook fijn om te lezen dat de tocht zonder problemen is verlopen en je weer veilig thuis bent gekomen.

Hanni

Weer een fijne fietstocht achter de rug, met mooie belevenissen en natuurschoon. Dat is een goede buffer voor de koudere periode die nu gaat komen, zodat je met genoegen hieraan kunt terugdenken. Je hebt het toch maar weer gedaan en tot een goed einde gebracht. Complimenten hoor.

hanny en henk

Goedemorgen Mia.
Je verslag gelezen en daarvan weer genoten.
Ga nu nagenieten van alles wat je toch maar weer gefikst hebt. De herfst heeft zijn intrede gedaan wat aan de temperatuur ook te merken is. Tijd om het binnenshuis ook weer gezellig te maken!!
Het stommeld weer. Je begrijpt dit. Fijne dag en groetjes van ons. HA EN HE.?.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!