miaopstap.reismee.nl

Uitstapje

Hoi allemaal,

Gisteren na een lange busrit, met de nodige stops, en slecht weer waardoor we weinig gezien hebben van de mooie omgeving waardoor we door heen reden… jammer , hoe dichter we bij Italië kwamen werd het wat lichter en stopte de regen, in het vorige bericht vertelde ik dat we door Oostenrijk, Dolomieten enz kwamen maar vanuit de bus en regen zie je weinig maar de bergen en groene Alpenweide waren indrukwekkend.
Uiteindelijk in de namiddag aangekomen in het plaatsje Chianciano , hotel en kamer opzoeken en om om 20.00 dineren.

Vanmorgen mochten we uitslapen tot 08.00 ontbijten en 09.00 vertrekken, op het programma stonden de mooie plaatsje Montepulciano, veel steile straatjes en hoopte dat mijn lijf het aan zou kunnen..maar dat ging goed.. zijn meer mensen die met stok en slechter lopen..( ik hoefde mijn stok niet te gebruiken) goed hè.. daarna Pienza ook een klein stadje met smalle straatjes enz
daarna een bezoek aan Schaapenboerderij waar verschillende kazen van schapenmelk werd gemaakt.. dat viel wat tegen want iedereen had gedacht het bereiden ervan te kunnen zien maar het werd uitgelegd in het Engels en door het mondkapjeop was dat slecht te verstaan.. maar ok, het proeven van allerlei kazen plus wijn uit de streek maakte dat veel goed.

De kleine stadjes met mooie kerken, muren de Italiaanse bouwwerken en mooie vergezichten waren prachtig …

Helaas was en is het weer minder, wel hadden we geluk dat net tussen de buien door en de zon tevoorschijn kwam wij buiten konden lopen zonder paraplu!

Hoe is het Hotel? Tja, ik ben tevreden maar vele vinden dit tegenvallen, de kamers zijn ingericht met bloemetjesbehang , de kamers zijn klein, een tv als een computerscherm, een houten bed.. beetje donker allemaal maar het is er schoon en het eten is prima en de mensen zijn heel vriendelijk .. vergeleken met het vorige hotel was dit even wennen! Ik ben tevree!

We zijn net terug van het uitstapje en het onweert en regent.. net op tijd binnen dus om dit even te schrijven. Moet wel vlug zijn want de verbinding is ook niet best!

Morgen wat vroeger op stap.. dagje naar Florence.. dacht ik, een rondtour en halve dag vrij om op eigen gelegenheid wat te dwalen door de stad.. ik kijk er naar uit en hoop op droog weer dan is het toch leuker!

Tot morgen en dank voor de support!

Mike

Heb je al pizza op?
Pas op voor de te dure koffie in florance als je ergens binnen zit is ie 3x duurder dan meenemen. Tenminste dat hadden wij. Bleek ook de duurste koffiezaak te zijn.

Gr. Mike

Marion

En buiten op een terras is het nog duurder dan binnen .

Annie

Mia jammer dat je zoveel regen hebt gehad want je wil toch graag veel zien .Hoop het nu mooier weer word en morgen een fijne dag en dat je veel moois gaat zien want daar doe je het voor toch gr liefs

Howard Ommel

leuk wat van je te horen en zien foto's verdwijnen maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn pc groeten en blijf heel

Jo

Jammer van het weer , Mia.

Amanda

Goed om te lezen dat je rug de reis heeft overleefd, wel jammer dat je veel regen hebt gehad. Veel plezier in mooi Rome.

henk

geniet van italie. florence is prachtig hoor , heel veel historie te zien .
veel plezier daar.

Hanni

Als er geen zon buiten is, neem hem dan mee in je hart met een roze bril op.