miaopstap.reismee.nl

Leerdam

Dag medereizigers,

Wat was weer een mooie fiets dag, vonden jullie dat ook?


Ik heb genoten van de zon, al was het in de ochtend erg fris, maar paar uur latere verwarmde de zon de ledematen en ging het vest uit.
Vanmorgen vertrokken uit Roosendaall, natuurlijk na een heerlijke ontbijt, broodje mee, en uitgezwaaid door schoonzus, op naar Leerdam een ritje van iets meer dan 80 km, dat moet kunnen als er niets geks gebeurd tenminste, is immers altijd mogelijk maar daar denken we niet aan, verspild energie..

Een mooie route lag in het verschiet en ik passeerde dorpjes als Oudenbosch, Zevenbergen, Zevenbergschenhoek met als stop Made waar mijn zoon woont.

Was zo leuk om, helaas niet mijn zoon, zijn vakantie was net voorbij maar schoondochter was thuis en de koffie was klaar, heerlijk buiten onder de boom bijgepraat enz.
Helaas moest ik na een poosje weer opstap dus kus kus en weer verder.

Via Geertruidenberg en Raamsdonksveer, verder richting Werkendam en Sleeswijk waar ik het veer naar Gorinchem Zou nemen.
Zo fietste ik dus door het Land van Heusden en Altena. Zo mooi….afwisselend landschap met de velen kleine en grote rivieren, ik fietste over de ellenlange dijken waar geen eind aan scheen te komen en dat kwam vooral omdat ik overal flinke tegenwind had… deze tocht overal tegenwind, ik droom van een rugwindje…. Zo ontspannen is dat en nu flink doortrappen… de tegenliggers met wel een rugwind kwamen fluitend voorbij… grrrrr

In Gorinchem aangekomen, het veer was trouwens heel snel.. sneed door het water ..heb ik stukje v de Lingenroute gedaan en via slingerdijken bereikte ik Leerdam waar ik nu ben en overnacht!

Maar natuurlijk ging er iets mis, bleek dat het nu mijn fout was… een adres van de Vrienden op de fiets had ik verkeerd genoteerd, adres aangekomen, bellen, niemand te zien, alleen honden hoorde ik tekeer gaan. Nog eens bellen, uiteindelijk deed een vermoeide vrouw open.. adres was goed maar ik had niet bij haar gereserveerd…zij kwam net uit het vliegtuig, vanuit Canada.. lag te slapen… oooo wat nu.. zij en ik begrepen het niet ..wilde nog helpen , boodschappen halen en slapen kan je wel, maar dat wilde ik haar niet aan doen…. Nog eens de adressen nagekeken van Leerdam, gebeld en deze mevr zat op mij te wachten… o jee o jee..wat erg..nu was het dus mijn fout … excuus excuus… kan gebeuren zei ze maar was blij dat het misverstand opgelost was… dus op naar het volgende adres, heb zowat heel Leerdam doorkruist, langs het glasfabriek en glasmuseum gereden, helemaal geen tijd meer voor omdat te gaan bezoeken.was .allang dicht maar had er ook dit keer geen zin meer in.
Aangekomen op het adres, bofte ik weer, zo hartelijk ontvangen , mevr fietste ook veel en het tuinhuis waar ik slaap is zo heerlijk.. alles fijn en mooi… toen nog even naar AH geweest, ondertussen 19.30 en moest nog wat te eten op de kop tikken, maar dat lukt wel bij Appie.. heerlijke salade en fruit na..topmaaltijd!
Douchen en nu uitrusten voor de trip huiswaarts… wordt weer een mooie lange tocht..

Slaap lekker en morgen gezond weer op.

lieve groet,

Mia






Reacties

Reacties

Henk

Super toch alles goed gekomen en nu de laatste etappe zal ook wel lukken . Gr Henk

Sonja

Wat een mooi lang stuk....helaas die tegenwind altijd jammer...zo leuk hoe je alles beschrijft...morgen succes weer met je vervolg....dikke kus ??

Rob en marieke

Ik hoorde van marieke dat het gezellig was. Nu de laatste loodjes ma?

Nel

Goedemorgen Mia nieuwe dag hopelijk met wind in de rug.Pas wel goed op voor de hitte drink voldoende en rust regelmatig. Het eindpunt komt in zicht en volgens mij heb je een fantastische fietsvakantie gehad.Groetjes van mij

Hanni

Nou, nou, dat was weer een dag om je niet te vervelen, op die manier blijf je lichamelijk en geestelijk wel bezig met leuke en in dit geval ook even iets minder leukere dingen, maar alles kwam weer goed. De goden zijn je gunstig gestemd en gunnen je die mooie fietsvakantie. Zet nog maar even door en kom gezond en voldaan thuis.

Annie

Gisteren weer een mooie tocht gehad en lekker kunnen slapen in het tuinhuisje .....je bent wel een kanjer met die wind dat je dit allemaal kan .gr liefs

Jo

Nog even Mia en je bent weer in deze buurt. Zet m op je hebt bewezen dat geen fietspad jou te hoog is. Groetjes ?‍♀️?

Miep

Wat kom je toch altijd goed terecht. Nu op naar de laatste ronde. Wees voorzichtig met die warmte, doe lekker rustig aan. Fiets je ineens door naar huis?, wat een prachtige reis heb je gemaakt, je bent een kei. Lieve groet met wind in de rug.

Äąenie

Mia wat een belevenis,je ben nu op de route terug naar huis.
Welkom
Tot ziens!!!

Howard Ommel

nogzki

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!