miaopstap.reismee.nl

2 dagen verder

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle lieve reacties, gezellig om te lezen hoe jullie deze reis ervaren en mij aanmoedigen.

Ik snap dat jullie ongerust vanwege het watergeweld maar wij zitten niet meer in dat overstromingsgebied.

het plaatsje Passau, ligt aan de grens van Oostenrijk, ook wel de ‘dedriestromenstad’ genoemd, ,omdat de ilz en de Inn op nagenoeg hetzelfde punt uitmonden in de Donau.
In het plaatsje Passau lagen de zandzakken opgestapeld voor deuren en ramen, dit uit voorzorg mocht de Donau buiten zijn oevers raaken.

De Donau vormt een bijna een natuurlijke noordgrens van de Alpen. Ten zuiden van de Alpen wordt het landschap snel heuvelachtig en verderop bergachtig. Maar er loopt een van de populairste fietsroute van deze regio, zegt men. We waren benieuwd. Met de bus werden we naar het dorp Kernhof gebracht.

Na het uitladen van de fietsen, sturen weer recht zetten, en zorgen dat je de juiste fiets neemt. Gaat meestal goed maar is altijd een gedoe.

Bijzonder is wat het weer betreft, in de ochten, als we nog in de bus zitten, regen en regen wordt het donker, dit omdat we dan best hoog zitten. Nu is het zo, we hebben een man die elke dag een lied gaat zingen over de zon in ons hart en dat de zon gaat schijnen maar je moet erin geloven, maar dat geloven we natuurlijk niet maar het wonder gebeurd echt. Zodra we de bus uitkomen stopt de harde regen, maar onze regenkleding toch maar aan, we vertrouwen het niet, maar die gaat snel uit , de regen stopt en af en toe komt te zon tevoorschijn, niet echt warm maar droog en heerlijk fietsweer. En dit gaat zo al de de 3 dagen zo… hij is nu verplicht om dit elke dag te zingen , gelukkig kan hij toon houden.

We fietsen door een constant veranderd landschap van bergen en valleien, en oude boerderijen en dorpen. Ondertussen maken we hier en daar een stop om wat te bekijken of extra van de mooie omgeving te genieten.

De bus staat na ongeveer 55 km op ons te wachten Het ritueel herhaalt zich, van fiets inladen en sturen weer draaien, iwachten tot iedereen er is en weer 1 uur of meer teug naar het hotel, beetje bijkomen, dan weer dineren, best wel laat. Maar wel heel gezellig en het is oké!
En zo gaat dat elke dag… elke dag andere route langs rivieren enz… schitterend.

Onze ploeg uit Groningen, Friesland Limburg noord en zuid Holland Amsterdam en Purmerend enz is van alle leeftijden, van 60 plus tot 80 plus waar ik de oudste van ben, joepie!
Morgen is er een onderbreking van fietsen, dan met de bus naar WENEN, stadstoer met bus naar de mooiste plekken en na de lunch vrij! Dan mag je lekker in je uppie gaan dwalen door de stad en het moois gaan bewonderen. Ik ben erg benieuwd.

Enkele ongelukjes zijn er wel gebeurd,, 4 mensen gevallen, maar gelukkig kon iedereen verder fietsen, het is goed opletten met bochten nemen en afdalen.
En nu oogjes dicht en snaveltjes toe… om 07.00 ontbijt en 08.00 vertrek… en het weer wordt steeds beter en zonniger, ik ben benieuwd hoe het weer is maar we zetten Pieter weer aan het zingen.

Lieve groet vanuit Oostenrijk.

mia

Mia

Cora

Hoi Mia, wat een avontuurlijke reis ben je aan het maken je hebt alles gekregen zon regen wind , hoop dat Wenen een leuke dag wordt, nog veel plezier en we zien elkaar snel. 🙋‍♀️

Howard Ommel

knap hoor succes en enjoy soso lobi

Jo

Fijn een leuk optimistisch verslag van je avontuur te lezen Mia, op naar Wenen. Groetjes 😘

Nel Schanzleh

Goedemorgen Mia wat een avontuurlijke trip maak je. Hoop dat Wenen vandaag prachtig zal zijn.Dus jij bent moeder Overste met je leeftijd. Fantastisch. Ik vroeg mij af hoe dat gaat met het opladen van jullie batterijen. Dat zal ook een werk zijnvoor de buschauffeur. Lieve groetjes en nog veel fiets plezier

Hanni

Gelukkig, maar inderdaad bijna en wonder dat ondanks nare verhalen over de weersomstandigheden het jullie heel erg meezit. Koester de zonnige zanger en gaan jullie maar in koor met hem meezingen. Geniet van je vakantie, maar blijf voorzichtig op het fietspad.

Martha

Goede morgen MIA,
Nou fijn dat het droog is,en dan nu Wenen bezichtigen,want met regen is het ook bar en boos om dan door de regen te wandelen. Nog een gezellige dag en geniet van het mooie Wenen. Gr
🥰🚶‍♀️

Ria

Leuk verslag Mia.
Veel plezier in Wenen vandaag.
En nog veel fietsplezier.
Lieve groet Ria

HANNY EN HENK

Daar ben ik dan.Even nu de tijd nemen om te lezen en mee genieten. Was druk met mijn dingetjes. Denk dat je wel geniet van alles.....dus jij bent moeder overste...prachtig....gelukkig valt het qua weer mee?!?! Zat er wel een beetje mee..Geniet nog met volle teugen want je bent alweer over de helft...Fijne fietsdagen nog....lieve groet..Tutti Frutti..

Dienie

Hoi Mia wat gijn dat de zon is gaan schijnen.last die man het nu maar elke dag zingen en blijf er in geloven dan komt alles goed verl plezier en kijk goed uit groetjes

Marina Tak

Je hebt meerdere talenten oa ook goed schrijven.volgens mij kun je wel een boek samenstellen je bent zoveel op reis geweest in je leven een wereldreiziger.