miaopstap.reismee.nl

Mooi weer

Hoi allemaal.

Het is al laat en de oogjes zijn moe maar nog even een berichtje voor ik in slaap.

De laatste 2 dagen is het zonnig en heel wat warmer geworden, het is genieten op de fiets maar ook fijner om alles in de omgeving te bewonderen. Wat is een mooi land!Gisteren Wenen bezocht, wat een stad, wat een drukte, prachtige gebouwen, heerlijk terrasjes, mooie kerken enz, alles is indrukwekkend!

In de ochtend stond een rondrit met Nederlandse gids op het programma, veel uitleg over de stad Wenen, enz… Wij kregen direct een indruk van de geschiedenis.

We bezochten het immense slot Schonebrunn, het zomerpaleis van de Oostenrijkse Keizers.Het is In Wenen een van de belangrijkste culturele erfgoederen en sinds de jaren 60 een van de drukst bezochte bezienswaardigheden in de stad.
Het Paleis heeft 1441 kamers in alle soorten en grootten. Poeh wat een werk om te stofzuigen haha

In de zomer geeft het Wiener Philharmoniker een zomerconcert en gratis te bezoeken.

Ook bezochten we Slot Belvedere, het is een Barok Belvedere paleizen complex Het Belvedere bewaren vele kunstwerken van kunstschilders .b.v Gustav Klimt, het bekende kunstwerk, De kus.

Verder door de stad over prachtige boulevards Parke bewonderen, allemaal schitterend, zoveel indrukken krijg je mee in een korte tijd. bij het mooie gebouw de Opera stapte we uit hadden nog een paar uur de tijd om rond de dwalen, te eten, Kerken bezoeken, muziek te luisteren en genieten van een overheerlijke ijsje!
Zoals ik al schreef was het druk met toeristen, bussen vol, maar er was ook veel opengebroken en er was heel veel lawaai, hijskranen en graafmachines, overal bezig, dat was jammer maar schijnbaar ook nodig!

Hier moet je enkele dagen vertoeven om alles rustig te kunnen bezoeken en te bekijken. Maar wij moesten verder.

vandaag hebben we een prachtige tocht langs de Donau van ongeveer 45 km gedaan… en warm was het ook! De Donau was hier rustig en was Zichtbaar al aan het zakken.

Alles weer gelukt, en iedereen is heel in het Hotel aangekomen. Morgen gaan we direct vanuit het hotel fietsen, ook langs de Donau… ongeveer 37 km, waar de bus ons opwacht om ons naar hotel te brengen richting Zuid Duitsland. Daar overnachting en andere dag een dag bussen richting ons Landje en plaatsje Zeeland in Brabant. En dan zit het er er op. Nog even genieten van het mooie landschap!

Tot dan allemaal uit Zeeland ( Brabant)

lieve groet, Mia

Jo

Wenen is mooi hè Mia, fijn dat het weer wat beter is. Ben benieuwd naar de laatste 2 dagen van je reis, hoop maandag meer te horen. Groetjes Jo.🥰

Howard Ommel

mooi dat zo kan genieten blijf dat doen en ons op de hoogte houden van al dat moois dus dat enjoy en soso lobi xxxx

Abeltje

Ja, Wenen pracht stad. Een paar jaar geleden ook geweest. En wat je schrijft, hele mooie kerken. Je moet er langer zijn dan 1 dag. Een reden om nog eens terug te gaan voor meerdere dagen.
Groetjes Abeltje en nog een paar mooie dagen.

dienie

prachtig verhaal Mia als je alles op slaat kun je een mooi boek schrijven met deze plaatjes en prachtige verhalen .toppie hhor

Nel Schanzleh

Hallo Mia ik heb weer zitten genieten van je belevenissen.Wat heerlijk dat dat allemaal nog kan.Je had schrijfster moeten worden. Fijn dat jullie nu mooi weer hebben. Wat een prachtige gebouwen he die je bezocht hebt.Groetjes en een dikke knuffel van mij.

Karin

Hoi Mia, wat heerlijk om weer mee te lezen, Marcel leest ook mee.
Wenen staat ook nog op ons lijstje.
Fijne dagen nog, genieten.
Groetjes

Ria

Mooie beschrijving over Wenen en je belevenissen.
Fijn dat het weer zo mooi is geworden. Dat is fijner fietsen.
Nog een fijne dag en goede veilige terugreis.
Lieve groet Ria.

Henk

Alles gelezen en mooie foto’s gezien .
Mooie tocht met veel te zien .
Succes met de terugreis . Gr Henk

Martha

Nou Mia dat was genieten, gelukkig droog weer want steeds de regen wordt je ook niet vrolijk van,en dan is de bezichtiging ook ook anders. En ook het cultureel snuiven. 😉. Nog veel plezier en een gezellige zondag.👍🚴

Annie

Mia misschien ben je nu alweer thuis of nog bij de fam .Maar je hebt wel weer mooie herinneringen gemaakt .Nu weer even bij komen en dan begin je weer aan een nieuw avontuur.🥰😘

Marina Tak

Zo Mia ,jehoofd gevuld met fijne herinneringen.en nu weer wennen aan de normale gang van zaken en…weer plannen maken voor de volgende fietstochten groet van mij