miaopstap.reismee.nl

In Zuid Holland

Goedemorgen allemaal,

De eerste 90 km zitten erop.

Het is nog vroeg, waarschijnlijk zijn de meeste nog in dromenland maar deze “vroege vogel” is al een poosje wakker en omdat gisteren het best een vermoeide dag was , is het er niet meer van gekomen om een berichtje te plaatsen. Heel even nog naar het begin van EK voetbal gekeken maar toen vielen de oogjes dicht.

Gisteren in de ochtend vertrokken met miezerig en koud weer richting Breukelen. Nog nooit heb ik tijdens een fietstocht dit koude weer gehad, vele laagjes kleding, regen/ windjack aan en uiteindelijk ook een regenbroek omdat mijn benen stijf werden van de kou.

In Breukelen bij v de Valk hotel afgesproken met Marlies om koffie te drinken met natuurlijk appeltaart met slagroom. en even op te warmen. Altijd maar flinke wind tegen, ondanks de e- bike flink trappen. Meestal fiets ik op de Ecostand, maar nu ging het wat hoger naar tour of sport. Dat gaat beter maar als dat heel de trip moet gebeuren, 90 km, dan zou ik wel eens met een lege accu komen te staan, dus de accu nog even opgeladen bij v De Valk.
Omstreeks 12.00 uur stapte ik weer op de fiets richting Woerden en Gouda, langs slingerwegen en natte weilanden, met steeds maar die rot wind tegen en met regelmaat miezerig weer. En dat weer maakt het minder want je gaat niet zo snel op een bankje zitten om te eten en drinken en genieten van toch mooi Nederland.

Maar uiteindelijk in Gouda aangekomen, zo rond uurtje of 4 , warme soep met broodje op de Markt genomen, het mooie stadhuis en de mooie kerk met het prachtige brand geschilderde ramen. ook Gouda is een toeristische trekpleister, was druk met grote groepen tegelijk waren ze aanwezig. Maar uiteindelijk moest ik toch verder, en het weer was stukken beter, nog fris maar de zon probeerde er door te komen en dat was heerlijk !

Met goede moed verder richting Nieuwerkerk a d IJsel, daar is mijn vrienden op de fiets overnachting..lieve ontvangst en fantastische kamer!

Nieuwerkerk is een plaats in de gemeente Zuidplas op de westelijke oever van de Hollandse IJsel ongeveer 10 km ten Noordoosten van Rotterdam. Tot 1 januari 2010 was het een zelfstandige gemeente in de Provincie Zuid Holland en telde toen 22.258 inwoners en iin 2023 uitgegroeid naar 26.648 inwoners. Ook ligt in dit gebied het laagste punt van Nederland 6,76 meter onder NAP. Het gebied wordt door enkele gemalen drooggehouden.

En het heeft een treinstation dat gaat richting Gouda en Rotterdam. En dat is fijn want momenteel regent het nu behoorlijk, omstreeks 09.00 zou het droog worden, mijn tijd om op de fiets te stappen maar komt het met bakken uit de hemel dan neem ik de trein, ben wel even onderweg, 2 maal overstappen, in Rotterdam en Dordrecht naar Lage Zwaluwe, en daarna nog een paar km naar Made waar zoon en schoondochter op mij wachten met het overheerlijke echte Brabantse worstenbroodje . Daar blijf ik overnachten en dan verder door naar Roosendaal , mijn geboortedorp, nu stad, naar schoonzus .
Ik kijk ernaar uit ook naar droog weer en af en toe een beetje zon!

tot de volgende keer meefietsers … en zo fijn dat jullie weer mee reizen!,

lieve groet,

mia





Reacties

Reacties

Rob en marieke

Tot straks ma. Hopen op droog weer. De worstenbroodjes wachten op je. 😘

Nel Schanzleh

Goedemorgen Mia wat een verhaal al weer over je eerste dag
Het was zeker slecht weer koud en regen heb maar weer een trui aangetrokken. Jammer dat het weer voorlopig niet zo het en en is hier onweert het en regent het behoorlijk De lucht is zwart. Hoop voor jou dat het inderdaad beter wordt want arnders wordt het een zware tocht. Pas goed op jezelf. Groetjes en dikke knuffel

Mike

Hopen dat het daar beter weer is

Groetjes

Jo

Dappere meid, veel plezier op je trip Mia, en beter weer !!! 🙋‍♀️

Miep

Leuk Mia om je verhaal te lezen over weer een fietstocht. Je bent een stoere dame, dat doen veel oudjes je echt niet na. Goede reis, trein is ook avontuur.

Henk

Het weer gaat beter worden deze week . Ik donderdag aantal dagen in Flakkee op de fiets . Gr

Howard Ommel

Goed bezig Mia trots op je ja die wind het zijn topdagen voor de windmolens ivm energie Je laat je nooit uit het veld slaan laat staan door windregen hagel sneeuw maar je kan het zo mooi op papier zetten dan kunnen anderen ook van meegenieten dus dat Soso lobi hou je taai groeten xxx

marlies

Het weer zit inderdaad niet mee, maar je gaat er toch voor.
Gezellig je gesproken te hebben bij van de Valk, de appeltaart was lekker en een goede bodem voor je vervolg van de tocht.

DIENIE

Hoi Mia wat een verhaal zeg .ge WELDIG maar jammer dat het weer niet mee wérkt. Maar Mia kennende die gaat ge woon door .tot het bittere eind. Ik heb heel veel respect voor je wens je ook nog hele fijne dagen je kunt nu even bij komen .bij de familie en morgen weer gezond en fruitig op pad .lieve groetjes van mij

Wil

Je had beter verdiend wat het weer betreft,maar mijn petje af voor je prestatie. Hoop je gauw weer in je buurtje te zien.

Gea

Komende week beter weer

Karin

Fijn om mee te reizen hoor Mia. Leest zo lekker altijd
Succes en duimen voor beter weer 😘

Truus

Leuke verhalen, maak je er van, jij denkt ook , naar weer, dan maar mooie teksten schrijven. Ga zo door. Ben benieuwd. Hoop op beter weer voor je.

Martha

Hallo Mia
Nou het weer zit zeker niet mee deze zomer. Maar hopelijk dat het volgende week droog blijft en wat warmer. Heel veel gezelligheid bij familie. En voor de nieuwe week succes met mooi weer. Gr

Marina Tak

Nou zeg ,je hebt maar een korte rustperiode gehad ,meteen weer op de fiets gestapt ( net of het niets is ) en ook nog zulk slecht weer,je Bente een echte ( door douwer) petje af .net als de Andere hoop ik dat je nog wat zonnige dagen krijgt een groet

Annie

Hallo Mia ,a een paar dagen niets van je gehoord gaat het wel goed?Vandaag lijkt het weer wat beter te worden hoop het zo voor je.Je hebt wel weer een mooie tocht uitgezocht en ga er van genieten. Dikke knuf Annie

Nel Schanzleh

Mia wat is er aan de hand ontvang geen reis berichten meer.Hoop dat alles goed is met je. Groetjes van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!