miaopstap.reismee.nl

Krimpen aan de lek, gehaald!

Dag leve mensen,

Nog even voor ik mijn ogen sluit, want beetje moe zijn ze wel van al dat opletten om me heen kijken en te genieten van de prachtige natuur waar ik vandaag langs gefietst ben.

Topdag, mooi weer, in de ochtend nog behoorlijk fris, ik stond rond 0. 6,30op de pont om daar te starten met de tocht , dwars door Amsterdam langs de Amstel waar ik het nog nooit zo stil heb gezien, heerlijk was dat, Amsterdam was van mij?

Verder langs vele knooppunten, helaas weer veel omrijden, bruggen en paden afgesloten en dan is het omrijden en zoeken om de juiste weg weer te vinden. En ja het lukte wel.... Nieuwkoop wat mooi daar... Reeuwijk, Reeuwijks plassen, ik bleef mij verbazen ... heerlijke zelfgebakken appeltaart gegeten en in Gouda een alcohol biertje op de markt onder het stadhuis. Met Patat.. lekker gezond hoor!

In Gouda de st Janskerk bekeken van buiten maar ook van binnen, de wereldwijde glas in lood ramen bekeken en audio tour gedaan en uitgerust. Amen. En ook daar heel weinig mensen..het drukste waren de terrassen... propvol... ?

Een pracht Kerk, een aanrader voor iedereen die in Gouda komt om even binnen te lopen.

Na Gouda, zou het nog een klein stukje zijn, maar ook daar weer omrijden, vond ik niet zo erg want mooi weer en had tijd genoeg. Prachtige weer over smalle paden, wel opletten geblazen want ook de schapen vonden het heerlijk op dat weggetje te liggen en die gaan echt niet opzij... door de poep rijden wil ik ook niet echt dus beetje zigzaggen en rustig doorgaan.

Een leuke ontmoeting vond plaats toen ik even in het groen op een bankje ging zitten, een fietser, race fiets, kwam erbij zitten, netjes op afstand hoor, en we raakte natuurlijk aan de praat, bleek 87 jaar te zijn, en fietsteelke dag een grote ronde van een paar uur...wat geweldig dat je dat nog kan... kwiek en fit zag hij eruit, heel leuk, maar ja we moeten toch weer verder, dus zwaaien, goede reis en voorzichtig.

De mensen zijn toch overal zo aardig , als ik even stil sta komt er al snel iemand bij mij staan en vragen waar ik naar toe ga of wil... ze wijzen de weg maar dat is vaak ook een heel andere route langs autowegen, snap het wel, dan is het snelste maar dat is toch niet mijn bedoeling... ... een man werd zelfs beetje pissig omdat ik eigenwijs was en toch de andere kant, knooppunten volgen, wilde, dan moet je het zelf maar weten zei hij kribbig...hahaha ik bedankte hem vriendelijk en zwaaide naar hem.. rotmeid zal hij wel gedacht hebben, haha

Dus na rondjes fietsen dwars door weilanden en rivieren bereikte ik Krimpen aan de Lek, klein plaatsje waar je met de pont over kan varen naar Kinderdijk en naar Dordrecht en verder.... dat is voor morgen...

Toen maar even Google maps aangezet want het adres vinden in een woonwijk waar je niet bekend is niet zo simpel.... zo gevonden en daar werd ik ontvangen. wat zijn dat toch allemaal aardige mensen, zo vriendelijk en gastvrij.

Na een heerlijke douche lig ik nu op bed dit verhaal te schrijven en sluit zo mijn ogen want ik zie geen letter meer...haha...

ik denk dat ik dicht tegen de 100km vandaag heb gereden.... poehhh maar niet echt doodop en nergens last van... hoop dat het O blijft...morgen op naar Roosendaal en daar bij Schoonzus Cora uitrusten en paar dagen genieten.... maar de weersvoorspellingen zijn voor morgen minder, dat zal poncho weer worden....

morgen 07.00 ontbijtje en dan op naar de volgende ronde!

Slaap lekker allemaal????

Liefs Mia


Reacties

Reacties

Mike

Leuk hoor.... voor een eerste dag erg veel. Morgen wat minder weer maar daarna weer volop genieten dus.
Vind t maar knap hoor
X

Rietje v W

Goed gedaan vindt het geweldig dat je dat zo in je eentje doet.
Slaap lekker en sterkte morgen met het weer.
Wij gaan morgen naar Garderen maar wel met de auto met de fietsen achter op.

Lieve groetjes van H&R

Marlies

Hi Mia,

Klinkt allemaal heel positief. Toppertje ben je hoor!
Zo te lezen heb je vandaag erg genoten. Ik wens je morgen weer zo’n dag.

Miep

Goed begin Mia, heel veel plezier op je verdere route. En nu welterusten.

monique

je bent weer helemaal in shape...
rustig aan maar mia.
morgen naar cora.
wij zien je vrijdag.
lekker uitrusten dan . we zullen je in de watjes leggen.
goede reis verder.....xxx

Amanda

Wat maak je toch altijd leuke dingen mee onderweg. Je hebt een flink stuk afgelegd zo te lezen. Ik duim voor je morgen, hopen dat de regen een beetje meevalt.

Rob

Goed gedaan ma. Trots op je en op naar roosendaal?????

Howard Ommel

Goed bezig Mia, mooi verhaal.Succes.
Gr. Howard

sylvia.

Hoi Mia , wat is dat mooi he, de rust de stilte die je dan soms tegen komt. , dat is de andere kant van de medaille ,
ik heb bewondering voor je hoor.knap
succes .
groetjes Sylviaxx

Truus

Goed bezig Mia, nog veel plezier en succes op je soms zoektocht.

Hannie.

Je bent echt een kanjer. Je vertelt alles zo leuk, Ga verder zo.??‍♀️

Hanni

Wat fijn dat je een heerlijke fietsdag hebt gehad, met veel leuke ontmoetingen en bezienswaardigheden. en dat geeft moed voor de volgende dag. Je hebt nu ervaren wat je allemaal kan en dat je nog de energie over hebt om na afloop van de dagtocht een leuk reisverslag te maken. Voor vandaag ook alles goeds gewenst. Zet hem weer op!

Martha

Hallo Mia,
Super hoor al na de eerste dag zo een afstand afgelegd.? En Gouda zijn wij ook in het verleden geweest, ook een leuke plaats. Succes vandaag weer en hoop dat het weer meevalt. Veel fietsplezier en hopenlijk geen zadelpijn.??

Marion

Zo MiA wat een eind Knap hoor lekker uitrusten en morgen op naar Rsd . Als je wilt kunnen we iets afspreken vd week . Gr

lia lucassen

hoi mia goed van je hoor dat je nog zo kunt genieten van de natuur en zover fietsen je bent een topper gr tot in roosendaal hoop dat het weer droog blijft

Jo

GEEN SPIERPIJN IN JE BOVEN BENEN ? GEWELDIG RITJE WAS DAT ZEG.
kIJK AL UIT NAAR JE VOLGENDE VERSLAG xx

Annie

mijn bericht van gisteren heb je niet gehad ,wat jammer van al die regen ,maar nu ga je lekker een paar dagen rustig aan doen en ga daar lekker van genieten liefs annie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!