miaopstap.reismee.nl

Deventer

Hoi allemaal,

Niets is zo veranderlijk als het weer… gisteren een zonnige dag met een zacht windje en vandaag geen zon gezien alleen grijze zware lucht en een frisse stevige wind gezien en gevoeld.

Voor de eerste keer deze tocht, trui en windjack aan maar het is heel de dag droog gebleven dus de poncho bleef in de fietstas en daar moet hij maar blijven vind ik…

Ook de route was zo anders dan gisteren…gisteren heel water, vandaag schitterend groen, dwars door bossen en zelfs hier en daar al paarse heide. Ik passeerde kleine dorpen.… reed over dijken, vol met schapen poep, en mooie gezellige bruin- witte koeien in de wei,

Tot ik plots aan een doodlopende weg stond, o jee, even toch maar een stukje doorfietsen, misschien mag ik er wel door, haha maar nee… de weg eindigde aan de Overijsselse IJssel en die moest ik oversteken…met een trekpont… deze hoefde ik niet zelf te bedienen dat deed een stevige dame en de kosten, 0,60 cent.. is al 30 jaar zo en veranderd nooit. Van de week moest ik ook ergens een water oversteken met een trekpont/ maar moest ik zelf doen… het Pontje stond toen aan de overkant, dus eerst naar mij toe halen… en dan weer terug… dus spierballen getraind… wel heel apart, pontjes zijn altijd leuk..als het goed gaat…

Langs Berkum en Wijthem, Windesheim, Herxen, Wijhe, Boerhaar, Diepenveen, en arriveerde ik vroeg in de middag in Deventer. Dus eindelijk eens tijd om rond te lopen en museum te gaan bezoeken.

Deventer, Is best een gezellige mooie stad, Hanzestad, mooie gebouwen en een gezellige grote markt.. en zoals overal… terrassen! Het Museum de Waag bezocht wat is gevestigd in oudste waaggebouw van Nederland. Heel veel info over de handel, bodemvondsten en schitterende topstukken aan schilderijen.

Ook het museum Geert Groote Huis geweest. Geert Groote is een bekende Devenaar die leefde in de tijd vanwege Hanze. hij kwam op voor de mensen die niet mee konden profiteren van de welvaart die de Hanze bracht. Hij zette zich af tegen hoogmoed en hebzucht van de machthebbers, vooral die van de Kerk. hij hielp de arme burgers , gaf zijn eigen bezittingen weg en gaf hun onderdak en voedsel. zijn leven werd via een film getoond en dat was heel interessant. Al met al een mooie dag en na even zoeken ben ik weer aangeland op mijn overnachtingsplek en na een een leuk ontvangst.. lekkere warme douche, koffie, stukje schrijven en wat tv kijken… of lezen.
Morgen wordt het mijn laatste fietsdag, op naar Nijmegen… het weer zo te horen blijft goed dus we gaan er morgen nog even tegen aan. Nog even volhouden hoor… doe ik ook. Haha

Lieve groet en tot morgen

Mia





Reacties

Reacties

Nel

Goedeavond Mia wat een tocht heb je weer gedaan.Ja hier stond vandaag ook eenharde oosten wind.Bengauw naar binnen gegaan want hoest nog erg.Fijn dat je het met je slaapplekken getroffen hebt.Groetjes en goede reisnaar huis

Miep

Wat beleef je veel in ons mooie landje. Fijn dat je bij het vorige adres toch kon slapen en er een aardige mevrouw thuis was. Bij jou komt het altijd goed, houden zo. Nu in Deventer, heel gezellige stad en hopelijk morgen een goed ontbijt want je moet nog een eind naar Nijmegen. Ja die wind is behoorlijk sterk maar je blauwe vriend helpt je er wel doorheen. Goede reis , dappere Mia! Liefs

Karin

Succes je laatste dag

Howard Ommel

knap hoor dank je wel voor het delen en veel succes soso lobi

Sylvia

Van een mooi en interessante verhaal weer van je fiets dag
Gaaf om te lezen
Op naar de laatste hè
Succes en lieve Gr

Jo

Vandaag de laatste loodjes fietsen. XX

Hanni

Na weer een mooie fietsdag met veel verschillende indrukken en belevenissen , ga er dan vandaag nog maar even lekker tegenaan voor je laatste fietsdag van deze tocht. Na een nachtje luxe slapen in een mooi hotel daarna weer met de neus richting home sweet home.

HANNY EN HENK

Een heel goedenmorgen..heb je het getroffen met het weer.?.?hier regent het nu..ga je vandaag huiswaarts of is dat zondag? I.i.geval een goede thuiskomst..prachtige verslagen en je hebt weer leuke en interessante dingen beleefd..tot ziens in Tutti Frutti dorp..houdoe en een lieve groet..Ha en He..wat

HANNY EN HENK

...........wilde ik nog schrijven??????weet het niet meer..haha..domdom........

Henk

Lekker bezig Mia , mooi land hebben we . Ga nu ook stukje fietsen in omgeving .
Dagen nog gevuld met tennis paddelen en heide hoppen . Mooie tocht gemaakt op de posbank . Gr en veel plezier verder .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!