miaopstap.reismee.nl

Naar Friesland enz

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer voor een dag 4 of 5. De regen is verdwenen dus dacht ik, de zon gaat schijnen voor ons dus we gaan er even tussen uit om de muizenissen uit het hoofd weg te laten waaien op de fiets!

Vertrek is maandagochtend met trein naar Leeuwarden, hopelijk rijden ze, vandaar fiets ik door naar de St Jacobsparochie. Misschien weten de meeste wel waar dat ligt maar anders zie hieronder. (Wikipedia)

Sint Jacobiparochie (Bildts, Fries: Sint Jabik of Sint-Jabik) is een dorp in de gemeente Waadhoeke, in de Nederlandse provincie Friesland. Sint Jacobiparochie ligt tussen Minnertsga en Sint Annaparochie, niet ver van de Waddenzee, aan de N393. Van Sint Jacobiparochieparochie loopt de Kleine Blikvaart naar de Blikvaart. Van deze laatste loop de Koude Vaart naar Zwarte Haan. Deze buurtschap ligt in het postcodegebied van Sint Jacobiparochie.

In 2021 telde het dorp 1.765 inwoners.[1] Tot 1991 was het dorp Westhoek een buurtschap in het dorpsgebied van Sint Jacobiparochie. Tussen Sint Jacobiparochie en Minnertsga ligt de streek Mooie Paal.

Vanuit de Sint Jacobiparochie loopt een wandel en fietsroute, Het Jabikspaad, het is een aanlooproute om eventueel naar Santiago de Compestella te gaan. Maar zover ga ik natuurlijk niet. Zoals de meeste wel weten heb ik vanuit Spanje en Portugal gewandeld naar Santiago. Om nooit te vergeten.

Nu is het plan om tot Maastricht te gaan... dwars door het land ... afwisselende natuur en provincies met ieder zijn eigen dialect en natuurschoon. Deze keer wil ik tot Nijmegen gaan om volgende keer de route daar weer op te pakken.

De eerste route loopt van Jacobiparochie, friesland tot Hasselt in Overijsel, mijn plan is dus nog een stukje erbij te nemen..80km meer of minder maakt niet uit....haha Ik ga er op mijn gemakje van genieten en doe er 4 dagen over.

Overnachting is geregeld bij vrienden op de fiets, waar ik weer welkom ben, de route is uitgezet... dus we gaan op STAP!

Zoveel mogelijk, voor degene die dat willen op de hoogte! wil je geen email meer ontvangen dan even aan mij persoonlijk laten weten!

Bedenk ook dat alles wat je op deze website zet dat door iedereen gelezen kan worden...dus wil je iets persoonlijks vragen dan graag naar mijn emailadres.

mialinskens@hotmail.com

Ik hoop op leuke gezellige support!

Tot maandagavond vanuit Friesland!





Reacties

Reacties

Rob en marieke

Maak er een paar mooie dagen van ma. Geniet van de ☀️
Liefs van ons ?

Mike

Groot gelijk, mooi fietsweersverwachting. Binnen zitten kan ook als je oud bent ?


Veel plezier xxx

Sylvia Ringeling

Veel plezier weer geniet er van en wees voorzichtig
Liefs

Hanni

Ga er lekker maar weer een paar dagen op uit met prachtige weervooruitzichten en mooie dingen die je zeker zal tegenkomen onderweg.

Cora

Hoi Mia, leuk dat je weer gaat fietsen, ben benieuwd naar je verhalen. ???

Fia

Fijn dat je weer een tochtje kan maken. De weersvoorspelling is beter lekker fietsweer. Geniet ervan en doe voorzichtig.?‍♀️?

Nel

Hoi Mia ik sta

Nel

Hoi Mia ik vind het prachtig wat jij allemaal onderneemt.Hoopdat veel mooi weer treft en gezond weer terug komt.Groetjes enveel fietsplezier

Abeltje

Hallo Mia, fijne fietsdagen en goed weer maar ik denk dat dat wel gaat.

HANNY EN HENK

En ja hoor..het wachten was op jou bericht dat je weer ging starten met zoveel k.m.in het vooruitzicht..geniet..zijn de benen ook goed..en sta goed bij de startlijn..heel veel fietsplezier..en veel groetjes..Ha en He..

Karin

Leuk Mia, veel succes, veel zonneschijn en plezier ?

Amanda

Geniet van deze vrijheid, ik wens je mooie tochten. Fijn om je avontuur weer te mogen volgen.

Veel fietsplezier!

Martha

Goede middag Mia,
Nou je laat er ook geen gras over groeien ?,het kriebelt weer hè ,gelijk heb je zolang het kan lekker genieten,ik ga je zeker weer volgen, en het vooruitzicht ziet er goed uit,nou dat hopen we dan,want ook het weerbericht zit er wel eens naast. Veel fietsplezier en voorzichtig aan. ??☀️

Jacqueline

Nou het weer wordt mooi, dus geniet ervan en veel plezier.

Jo

Veel fiets plezier groetjes Jo

Miep

Wat ben je een kanjer Mia, niet achter de geraniums maar weer de wijde wereld in. Heerlijk Friesland en dan op je blauwe metgezel. Geniet er van en gezond weer terug!

Howard Ommel

Veel fietsplezier en let goed op jezelf we kijken reikhalzend uit naar de verslagen van je avonturen op de fiets o ja gefeliciteerd met je weet wel wie soso lobi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!