miaopstap.reismee.nl

weer voorbij

Dag allemaal,

Weer voorbij mijn korte fietstocht door de provincies Friesland, Overijsel en Gelderland.

En wat heb ik in die korte tijd weer mogen kennismaken met mooi Nederland. Natuurlijk heb ik erg geboft met het fantastische weer, geen druppel regen gehad, niet dat ik daar van smelt maar het is wel prettiger, dus de poncho bleef in de fietstas zitten.

Jullie hebben kunnen lezen welke plaatsjes zoal gepasseerd ben maar heb er ook veel niet beschreven of benoemd.... soms was de omgeving ook niet te beschrijven of op foto vast te leggen... het zit dus in mijn hoofd om nooit te vergeten.

Vanuit Deventer naar Zutphen, Brummen, Bronkhordt, Doesburg,Giesbeek,Lathum,Westervoort, Huissen, Bemmel,Lent, met als eindoel Nijmegen! Kris kras met regelmatig oversteek met 3 veerpontjes, de Ijssel , Rijn en en Waal, ging over bruggen en sloten, landwegen en bossen. En overal staan dan bordjes WELKOM in ons dorp!

Nijmegen mij wel bekend van mijn tijd van de 4 daagse lopen, hoewel er de stad dan heel anders uitziet met al de feesttenten, nu zaten echt de terrassen propvol, ide avond doorgebracht aan de Waalkade, waar mijn overnachting was... aan de Waalkade is het heerlijk toeven en minder druk dan in het centrum plus het uitzicht is ook fijner.

In nNIjmegen zou mijn fietstocht eindigen en het plan was met de trein naar huis te gaan. Maar .... niet gedaan, het weer was zo heerlijk dat ik besloot naar Amsterdam te fietsen... had echt geen zin om uren in de trein, met de nodige overstappen,te zitten, en wie weet staat hij weer ergens stil.... dus dan maar fietsen, mijn gedachten waren... b.v tot Utrecht, stap ik daar wel op de trein of ergens onderweg... ik zie wel... omstreeks 09.00 uur gestart en via Weurt, Beunigen, Ewijk, Dodenwaard, Opheusden, Kesteren, Rhenen, Elst, Amerongen, Leersum, Doorn, Driebergen-Rijsenburg, Zeist, Utrecht, Maarsen, dit natuurlijk met stops, eten en genieten van het prachtige Land v Maas en Waal...en zo belande ik in Breukelen... daar woont vriendin Marlies, en ik MOEST eten, op naar de Valk en met haar afgesproken....was leuk om elkaar weer te zien en bij te praten, moest ook een beslissing nemen, op de trein of door fietsen naar Amsterdam... na de maaltijd voelde ik mij weer fit en uitgerust, dan maar fietsen naar huis... via Nieuwersluis, Loenen aan de Vecht, Loenersloot, Baambrugge, Abcoude, Duivendrecht en dwars door Amsterdam centrum, levensgevaarlijk, was demonstratie geweest op de Dam, even dacht ik op een andere planeet te zijn beland...pont richting Noord die ook overvol was, en na ongeveer 125km stapte ik moe en met spierpijn maar voldaan mijn huis binnen.

Zo gefikst.... na een dag van rust is de moeheid en spierpijn wer grotendeels verdwenen en kunnen we weer het normale leven in!

Als het weer redelijk blijft en ik heb de tijd dan pak ik mijn rit verder naar Maastricht in Nijmegen weer op.... of ?

In ieder geval wil ik iedereen bedanken die deze tocht mee zijn gegaan en lieve reacties hebben gegeven! DANK DANK!!

Geniet van het mooie weer en blijf gezond!

Lieve groet,

Mia


Reacties

Reacties

Abeltje

Mia , geweldig wat je weer allemaal gefietst en gezien hebt. Vooral als je eerst van plan was om van Nijmegen met de trein naar huis te gaan en dan toch besluit om ook dat maar te gaan fietsen. Respect.
Bedankt voor al je mooie verhalen en foto's.
Groet Abeltje

DIENIE

Geweldig wat jij ge fiets hebt en natuurlijk heel.veelgezien .prachtig .groetjes.ga zo door ?

Sylvia Ringeling

Tjee Mia wat een presentatie !!en wat een prachtige verslag weer .
Dat je er alsnog overdenkt om op de fiets te stappen naar Maastricht
Waar haal je de energie van Daan
Respect
Lieve groet

Sylvia

HANNY EN HENK

Mia....ik zit helemaal perplex wat jij gefikst hebt..vooral de rit naar huis..Bewondering voor jou..en zoveel weer meegemaakt..jij ook bedankt voor je prachtige verhalen..van ook het mooie landje..en als men dat maar ziet..dan ben je toch rijk....liefs van ons....ha en he..

Rob en marieke.

Blij dat ik een kind van je ben. Trots op je ma???.?

Karin

Nou heel knap gedaan.
125 km .doe ik je niet na.
Was leuk om mee te lezen.

Henk

Rit zit er weer op . Mooie tocht geweest door oost Nederland . Deze week nog wandeltocht maken over de mooie Veluwse heide de posbank . Staat heel mooi in bloei . Maria nog eerst even 2 dagen naar therapie . Komt goed . Mooi weer houden . Gr

Miep

Gefeliciteerd Mia met die geweldige energie, heel leuk om al die plaatsen te lezen, zo herkenbaar. En wat fijn dat je weer zo snel herstelt. Dank dat we weer mee mochten genieten. Op naar de volgende reis.

Howard Ommel

knap hoor mia wat hebben we genoten van je verhalen tis alsof ik er zelf bij was dus dat bedankt en tot ee volgende keer groetjes en soso lobi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!