miaopstap.reismee.nl

Mooie dagen

Hallo allemaal op deze zonnige dag!

Hebben jullie mij gemist? ?

Na een paar dagen luieren bij Cora in Roosendaal, de stad weer bekeken maar ja er is zoveel veranderd dat het mijn “ dorp” niet meer is. In mijn tijd was het nog een dorp maar inmiddels uitgegroeid tot een stad.

Maar er komen altijd leuke en minder leuke Herinneringen naar boven drijven en dat is ook goed.

Na de paar dagen rust werd het toch weer tijd om een ander plekje op te gaan zoeken en dat is Baarle Nassau,

Baarle Nassau is niet zo ver van Roosendaal. Dus hoefde ik niet zo vroeg op stap, rond 09.00 op de fiets gestapt , uitgezwaaid, en door de prachtige bossen afgewisseld met uitgestrekte landerijen, heide en maisvelden richting Zundert gefietst, wat een mooie rustige route was dat, praktisch geen verkeer, alleen af en toe een tractor, enkele auto, fietsers en paar wandelaars......geen stoplichten en geen omleidingen, hahaha ....

In Zundert, de geboorteplaats van Vincent v Gogh,, wilde ik het huis waar hij geboren , nu een klein museum, ik had geluk, het was al open. Was toch een apart idee dat Vincent daar gewoond, heeft rond gelopen en schilderijen heeft gemaakt die nu wereld beroemd zijn geworden..

natuurlijk is er een Amsterdam een mooi Museum over Vincent v Gogh, maar dit was toch net even iets anders vond ik.

Na koffie met vla, weer op de fiets gestapt, ik had er ongeveer 25 km op zitten.... op naar de volgende 25 km....en ook dat ging weer rustig, langs uitgestrekte velden... helaas geen zon maar bewolkt maar droog en dat is het voornaamste, reed ik België in, niet dat ik er direct erg in had de telefoon verwelkomde met Welkom in België. ?

Ik reed door Wernhout, klein dorp, zag Maria belden langs de weg, en het is net of het er de huizen en straten anders er uit zien en heel stil overal, zou het door de Corona komen dat de mensen niet buiten durven komen? Nou ze komen wel buiten want het terras zat wel vol... maar niet erbij gaan zitten. ?

En zigzaggend door wegen met bossen en maisvelden bereikte ik Baarle Nassau waar ik de weg goed weet ben er vaak geweest en alles was weer bekend.

Daar wachtte broer Anton mij op en was een fijn moment om hem weer redelijk fit weer,maar nog herstellend van Corona is.... sterke kerel???ook verwelkomd door PUK het hondje wat de komende weken mij moet bewaken. Ook schoonzus kwam later thuis,. Daarna heerlijk gegeten in de buitenlucht en nu, na een goede nacht kan het genieten beginnen want de zon schijntt en de vogels fluiten en alles is even mooi en stil in de bossen van Baarle .

De aankomende weken ga ik vanuit hier mooie tochtjes maken, beetje meer België in en omgeving, dat zijn de plannen en met regelmaat zal ik jullie op de hoogte houden wat ik zoal heb gezien en meemaak in het Brabantse land....

Ook heb ik nu even tijd om wat foto’s hier te plaatsen, of dat gaat lukken is afwachten,

Nu wacht er een heel lief klein hondje op mij dat het bos in wil....opschieten dus.

Lieve groet vanuit Baarle Nassau,


Mia





Reacties

Reacties

Howard Ommel

succes laat ons vooral meegenieten van je wilde avonturen.

hanny en henk

Goedenmorgen Mia.Wat een leuk verslag heb je weer geschreven.
Het is misschien wel eens afzien maar in gedachten fietsen wij met je mee. Als het maar goed weer is en blijft. Geniet van alles en wat kan de natuur mooi zijn. Voorzichtig en een mooie dag.
Je kan de STRAAT hier weer van beide kanten in rijden. Hou doe.Lieve groetjes. H en H.tutti frutti.

Jacqueline Schouten

Tjeetje Mia, toch op de fiets naar Brabant en nu zelfs in België. Knap hoor. En fijn dat je dit kan doen

Geniet ervan en blijf gezond
????

Sylvia Ringeling

Hoi Mia wat een fantastische reis ben je aan het maken,,!!
En wat een mooi verslag weer.
Fijne reis en veel succes
Liefs Sylvia

Henk

Lekker genieten daar in de bossen . En pas goed op de hond .
Hier alles redelijk op orde met mij .
Fysio en kracht en evenwicht oefeningen komen prima binnen . Gr Henk

Hannie

Jij had schrijfster moeten worden,want het lijkt wel of ik een streek roman zit te lezen. Nou Mia blijf lekker genieten
Groetjes Hannie.

Amanda

Mooie reis heb je al achter de rug, petje af hoor!
Ik geniet weer van je verhalen, mis alleen de foto's een beetje ?
Nu lekker genieten.

Hanni

Weer een heel leuk reisverslag van een gelukkig ook zonnig verlopen fietsdag. Nu met Baarle Nassau als uitvalsbasis kan je de komende weken, als naar gelang je zin hebt (dat lijkt me ook een fijn idee), mooie dagtripjes plannen. Houd ons op de hoogte!

Martha

Nou Mia het is steeds verassend wat je onderweg mee maakt.
En zo lekker relexd en dan ook nog de mooie natuur,ik zou zeggen veel plezier in Baarle Nassau. En voor nu fijn weekend gr. ?‍♀️???

Jo

Lieve groetjes, erg leuk !!! je schrijfsels, ga nog even door

Rietje v W

WT een reis heb je weer achter de rug en nu genieten in B. N..
Wens je een paar gezellige dagen met Marlies.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!