miaopstap.reismee.nl

Nieuwe fietstocht

Hallo allemaal,

Ja ... 2 dagen onderweg ... op de fiets. Kreeg weer de kriebels want het weer zag er hoopvol uit dus tassen ingepakt en gaan. En waar naar toe dan?

Ik kreeg plots het idee om Texel eens te gaan bezoeken, rondje rond Texel dat moet kunnen..

Afgelopen dinsdag vertrokken, in Heilo een tussenstop bij vrienden, de appeltaart stond al klaar??vandaar door de duinen van Schoorl... prachtig gebied, ook best pittig maar genieten.

Ook apart was dat midden op het pad in de duinen een auto stond, camera’s volop en heel veel mensen erbij, stoelen enz... het bleek een filmopname te zijn ..... ik heb staan kijken... het zeil v d auto ging open en er sprongen 3 of 4 ongure types met geweren uit en schoten Een aantal mensen neer... ... best wel heftig als je dat zo ziet... tuurlijk wel aan iemand gevraagd wat voor film, Penoza....ik dacht dat die al in de bioscoop geweest was, ik heb hem gezien zei ik. Dit zou iets speciaals worden, wijzer werd ik er niet van...

Toen verder richting Callantsoog, geslapen bij de organisatie, vrienden op de fiets, was weer een geweldig adres, op een boerderij wat geen boerderij meer was, 2 lieve katten en paar kippen, dat was de veestapel, haha

De boerderij werd bewoond door 2 Amsterdammers , geweldig, de heer was zeer kunstzinnig, schilderen en en beelden maken is zijn hobby, de vrouw des huizes verzorgdhaar gasten en kunstig in de tuin....

In het achterhuis waren de appartementen en het eten was in de verbouwde stal.... een mooie ervaring en fijne plaats om te zijn.

Dag 2, op naar Texel, met de boot dus, ging allemaal goed en vlot, mondkapjes verplicht op en afstand houden wat iedereen dan ook goed deed.

De tocht was rustig en ging snel... helaas, net van de boot af begon het zachtjes te regen, van die miezer regen en dat zou heel de dag zo blijven, af en toe leek het weer droog, had je net je poncho weer uit gedaan dan begon het weer, na een aantal keren denk je ook, ik doe hem niet uit,.... en dat was een verstandig besluit, uiteindelijk bleef het heel de dag regenen en de wind was ook redelijk sterk, afwisselend tegen en achter wat fijn was... het was een ponchodag...nog nooit zoveel kleurrijke poncho’s gezien die af en uit gingen en later niet meer. Het was ook nog redelijk druk, vakantiegangers en dagjesmensen volop. Ondanks het weer zwaaide men naar elkaar en dan denk je , allemaal stoeren mensen die de wind en storm doorstaan.

Tja Texel is prachtig wat natuur betreft...zo ruim, zo afwisselend van hoogte , de vogels en de rust maakte het toch een bijzondere tocht.

Ecomare bezocht, zeehondenopvang, dat was zo interessant en is een prachtig museum met heel veel uitleg geworden over het leven van vogels en vissen... en de plastic troep die uit zee wordt gehaald... en ja ik wilde natuurlijk ook de vuurtoren zien... dus op naar het einde van het eiland... trappen dan maar windje tegen, windje achter, duin op en af... en dan plots zie je hem oprijzen tegen de bijna zwarte lucht. Je kan erin maar niet gedaan, niet goed voor de knietjes.

Dan maar weer aan de andere kant van het eiland terug.... geweldig mooi, ik had wind achter dus de regen ook, Wahhh was genieten... op naar Ter Burg , daar zou ik overnachten... en het is bijna niet te geloven maar in het Dorp aangekomen zag ik voor het eerst die dag een stukje blauwe lucht en de zon kwam tevoorschijn... grrrrr maar het was een fijn gevoel.... dat wel... morgen is het vast mooi weer.

Morgen weer naar de overkant en dan richting Enkhuizen...met veel moeite net een slaapplaats gevonden in het plaatsje Weevershoofd.... Enkhuizen zat vol. Morgen zijn niet zoveel km...ongeveer 75, en kan of mag niet zo vroeg op slaapplaats zijn... dus kan ik rustig aan doen en via Medemblik gaan ...we zullen zien... voor de rest is het een mooie tocht, alles verloopt prima, de beentjes en de fiets gaan fluitend door het land.

Geniet allemaal nog van het mooie weer wat er aankomt , misschien nog een ommetje doen?

Lieve groet, Mia

Henny

Hoi Mia leuk datje rietje en Harrie weer gezien hebt tessel is inderdaad een heel mooi eiland groetjes van Henny.

Mike

Mooie dagen nog... groot gelijk dat je t er nog even van neemt

Z

Howard Ommel

Mooi Mia weer goed bezig en wij maar meegenieten. Enjoy

Hanni

Leuk reisverslag van je belevenissen, met mooi en minder mooi weer en zet hem weer op... Neem het er nog maar van.

Le

Leuk je belevenis weer te lezen.en het weer heb je ook mee.
Veel plezier en geniet van alles
Lenie.

Jo

Jeetje wat goed van je, weer weg !! Toppie. Vandaag was ik met de club. Aar Zandvoort veel fiets plezier. Mia. ?

Annie

Leuk mia dat je weer gegaan bent wij hebben ook altijd zo genoten op texel. weer een gezellig verslag en geniet er van want het word mooi weer gr liefs annie