miaopstap.reismee.nl

Den Andel,

Hoi allemaal,

Geweldig om jullie lieve reactie te lezen, dank je wel. Echt iedereen bedankt!

Vandaag, 12 juni, vertrokken met trein naar Groningen, met de sprinter, 1 overstap in Zwolle, verliep perfect, in Groningen aangekomen naar de Grote Markt gefietst om te lunchen. Maar wat een drukte, en tja zaterdagmiddag, marktkramen en volle terrassen, mondkapjes zie ik amper... net of Corona niet meer bestaat!

Toch een plaatsje opgezocht waar niet iedereen voorbij liep , ,,,. het was 12.00 uur en het carillon bleef spelen en dat was toch ook mooi, tenminste dat vond ik.

Na de lunch opgestapt om naar Den Andel te gaan, waar ik bij vrienden op de fiets zou Overnachten. Het weer was droog maar wat een stevige wind stond er.... en meestal tegen ....uiteindelijk goed aangekomen, en wat een mooi onderkomen heb ik op de bonnefooi gevonden!

Den Andel, is een dorp in de gemeente Het Hogeland in de provincie Groningen. Tot de herindeling in 1990 behoorde het tot de gemeente Baflo, daarna hoorde het tot 2019 bij de gemeente Winsum, Den Handel heeft 675 inwoners.op Wikipedia staat de uitgebreide geschiedenis van het Dorp. De moeite waard om te lezen.

Gezellige ontvangst in een mooi en oud gebouw, heel vroeger een boerderij geweest, daarna een galerie, en nu wonen er 4 mensen, met allemaal een eigen woonruimte. En allemaal muzikanten die hun eigen muziek maken of in een band spelen, zo ook mijn gastheer... gitaar enz... ik werd rondgeleid door donkere gangetjes en trapjes en uiteindelijk bij mijn gedeelte aangekomen was ik echt verrast, wat een uitzicht! Wat leuk, niet sjiek maar gewoon apart en je kan aan alles zien dat hier creatieve mensen wonen, schilderijen, muziekinstrumenten enz en een simpel interieur ..daar hou ik van!

Naar uitgebreid kennis gemaakt te hebben vertelde de gastheer en zijn vriendin, die trouwens in Amsterdam Oost woont, dat er in het Dorpshuis een optreden was van muzikanten, vrij toegankelijk, je bent welkom als je wilt komen! Ik zou er over nadenken... eerst een warme douche en bijkomen maar toen besloot ik toch te gaan, het was 100mtr hier vandaan, gezellige bar en het optreden was in de tuin! Het was top... zo gezellig... lieve mensen en mooie muziek werd er gespeeld... en het werd steeds vrolijker want er voldoende bier geschonken... ik kon er ook eten, gedaan en ondertussen naar voetbal gekeken op een supergroot scherm zonder geluid.

Nu weer op mijn slaapplek en kijk uit of groene velden met ondergaande zon... het licht en de wolken veranderen steeds... ik geniet.

Morgen wat minder winder en wat warmer hoor ik... morgen vanaf dit punt naar Pieterburen... daar is het beginpunt van mijn tocht.

Op naar Grolloo (Drenthe ) in een oranje shirt met Holland erop. Het oranje team steunen kan geen kwaad toch!

Ben benieuwd waarbij dan weer overnacht! En de bewoners tot nu toe in Groningen zijn heel vriendelijk en aardig?

Nu ga ik nog even genieten van de zondsondergang vanuit mijn raam..na een ontbijt , morgen weer op tijd op stap. .

Tot morgen weer?????






,

Reacties

Reacties

Mike

Wauw
Das een mooi begin
Leuk hoor.
Puur genieten…
Welterusten voor straks


Groetjes mike

Rob en marieke

Mooi begin van een mooie week.

Cora

Mooi begin van je reis straks lekker slapen en morgen veel plezier. Groetjes Cora

Amanda

Wat een leuke afsluiter van je eerste dag. Veel plezier morgen.

HANNY en HENK

Een heel goede morgen. Wederom een prachtige dag. Snel je verslag gelezen. Lees het nog een keer. Mocht je familie van mij tegenkomen doe ze de groeten. Ik ben van Drentse ouders. Emmercompascum en Dalen-Gees.Geniet en een beauty Day. Liefs en groetjes. TUTTI FRUTTI.

Jo

Wat een leuk verhaal, ik kijk weer uit naar je volgende. Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!