miaopstap.reismee.nl

Rheeze

Hoi allemaal,

Bedankt voor de lieve reacties de afgelopen dagen, top, als ik thuis ben zal ik ze beantwoorden, haha

Hannie, top meid, tas al gepakt? Ik hoop dat ik je tegenkom.... maar misschien haal je mij in.???

Weer een mooie dag achter de rug van ongeveer 90 km, dit komt omdat ik maar eens verkeerd was gereden en een behoorlijk ommetje moest maken om weer op het pad te komen. Zo gaat dat soms als je veel om je heen kijkt, te ver doorrijd en een afslag mist, maar vele wegen lijden naar Rome, in dit geval, richting Pietersberg, haha

Het weer was voortreffelijk en na een heel kort nachtje en een fijn ontbijt, weer uitgezwaaid door de 2 gastouders. Leuk hoor.?????Was snel in de bossen van Drenthe, wahhhh wat dat bijzonder, het was 08.30 en heel stil alleen de vogels zingen en vliegen met mij mee... wat een bossen en heide, er komt geen eind aan... zo uitgestrekt.

De bossen die in de eerste decennia van de 20ste eeuw zijn aangeplant op de tot dat moment woeste gronden tussen de dorpen Grolloo, Hooghalen, Elp en Schoonloo vormen het aaneensluitend gebied. Het is het Hart van Drenthe, met een oppervlakte van 5000 hectare. Belhalve het bos, vind je er ook venne, heide, stuifzand en kronkelde beken.

Eigenlijk een rustig dagje, je kon merken dat het veel rustig op de fietspaden was dan in het weekend, en dat vind ik helemaal niet erg! Koffie daar had ik zin in, maar waar?

Plots was ik in een gehuchtje en daar stond een deur open met een bordje, het kleinste café en open... In een flits zag ik het en draaide om, toch ff kijken hoe dat er uitziet.

Nou wat een vondst, was zelfbediening, alles stond uitgestald , alles was er, lag een brief met regels, weggooi handschoen aandoen, waar alles lag en de prijslijst, de tientallen kop en schotels stonden langs de muur op een plank uitgestald, wilde je je kopje als aandenken meenemen dan kostte je dat 1.00 uur. Waren kop en schotels uit grootmoeders tijd dacht ik direct of uit de kringloop . Maar was het zo leuk om te zien. Een heerlijk kopje koffie met Citroencake genomen, en buiten in de schaduw opgegeten.

Even later kwamen 2 vrouwen langs fietsen en stapte ook af en stonden te twijfelen... je moet echt een blik werpen binnen zei ik, zo leuk, dat deden ze en toen waren ze ook verkocht en namen ook koffie. Beide liepen ze het Pieterpad in etappes , nu waren moe en wilde een dagje rust inlassen, overnachting in een hotel. En ze kwamen uit ... goh, vergeten te vragen, maar we veel wandelverhalen uitgewisseld.

Later bij Harlingen, bij een brug dicht bij het centrum, stonden koeien, ik dacht Schotse Hooglanders tot hun borst in het water... te drinken en genoten van het water. Apart... kwamen nog meer mensen kijken en wij raakte in gesprek, echtpaar uit Friesland, Drachten, hier op vakantie met caravan en nu stukje fietsen. Natuurlijk weer veel gepraat en natuurlijk dat ook wij, vriendinnen, de Elfstedentocht gefietst hadden. Mooie herinneringen opgehaald.

Maar ja, we moeten weer verder, en door weer langs en door een prachtig natuurgebied het dorp Rheeze, niet moeilijk te vinden want er staan maar een paar boerderijen, ja daar slaap ik vannacht, een oude boerderij weer opgeknapt, met een op de weilanden een camping voor caravans en tenten.

Kennis maken, weer hartelijke ontvangst, ik kreeg een heerlijke koele kamer, en verdere rondleiding , weer keurig huis, is zo apart om te zien hoe iedereen het anders doet. Moest toch wel even wennen aan Drentenaren, en nu aan Overijssels, maar komt goed. ??morgenochtend ontbijten om 08.00 en wegwezen.

Alles gaat heel goed, geen pijntjesen mijn blauw maatje ????is geweldig,

Op naar Hengelo!



Reacties

Reacties

Anton en Monique

Het gaat geweldig zo te lezen.
Genieten maar en volhouden.
Vele groetjes uit baarle.

Mike

Mooie tocht hoor
Leuke plekjes
Fijn dat t bevalt op je blauwe maatje

Gr. Mike

Nel Schanzleh

Leuk Mia dat ik je bericht kan lezen. Mooie ervaring en je treft het met het weer. Prachtig al dat natuur schoon.Heerlijk genieten. Groetjes Nel.

Hanni

Jij gaat lekker, weer veel leuke dingen meegemaakt en gezien. Vol goede moed verder het Pieterpad op naar eerstvolgende bestemming. Ook de weergoden zijn je goed gezind, dat fietst lekker weg. Zo doorgaan.

HANNY EN HENK

Morgen Mia.
En Drenthe is zo mooooiiiiiïiii.Ik zie je gaan. Veel op vakantie daar geweest.
Hengelo ook voor mij bekend. Alles in die streek. Er kruipt een heimwee gevoel in mij. Veel plezier en geniet van deze dag. Groetjes en liefs. TUTTI FRUTTI.

Jo

Geniet van jou leuke schrijfsel . Tot morgen ?‍♀️

Annie

Heimwee Mia als ik bij mijn zus was gingen we ook die leuke dingen bezoeken en wat drinken zo leuk gr

Jacqueline

Wat leuk. Vaak zijn die kleine plaatsjes het leukst. Wij gaan in augustus op vakantie naar Drenthe, gaan we op zoek naar het kleinste café

Veel plezier

Martha

Nou Mia het is weer genieten,en gelukkig heb je heel mooi zonnig weer dus jou fietsdag kon niet meer stuk. En op naar de volgende fietsdag.gr Martha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!