miaopstap.reismee.nl

Hengelo

Hallooooooo,

Hier ben ik weer. Weer een mooie en lange tocht gemaakt vandaag!

Vanmorgen om 08.30 vertrokken uit Rheeze en om 17.15 gearriveerd in Hengelo.

Een genot washet om door dit mooie landschap te fietsen.

Veel kleine gehuchten doorkruist, Hardenberg en Ommen, en langs de Overijsselse Vecht die 167 km lang Is en begint in Duitsland (Darfeld) 107 in Duitsland en 60 km in Nederland. De Nederlandse naam is zo gekozen als onderscheid met de andere Vecht in de provincie Utrecht, maar de Duitse naam is”Vechte”.

Het landschap langs de Vecht is lieflijk, met weilanden, bosjes en esdorpen. Ommen ontstond bij een doorwaadbare plaats in de Vecht. Dat was op de plaats waar nu het Kerkplein is. Prachtige bossen en heuvels beklimmen op het traject Hellendoorn, Hellendoornse Berg, dan klimmen en dalen door Nijverdal, en de Sallands Heuvelrug en de Holterberg. De heuvels zijn zo mooi en bedekt met bos en heide en voorbij Holten ook nog de Beuseberg, een glooiend halfopen landschap, schitterend, regelmatig heb ik even stil gestaan om dat te bewonderen.... en natuurlijk even bij te komen van het klimmen. De spiertjes ga ik best wel voelen, de beloning is altijd dat je ook weer naar beneden mag vliegen, maar oppassen blijft het wel...tegenliggers kunnen net om de bocht komen... en zo ben je plots in de Achterhoek, met veel Landgoederen, landhuizen en kastelen. Veel parken en bossen zijn aangelegd en het is prettig en genieten om hier doorheen te fietsen.

In Lemele, ontdekte ik weer een superklein verscholen plekje, op een bord langs de weg stond geschreven, rust even uit in mijn theetuin, klinkt goed dacht ik, ff kijken, en het was zo leuk, klein grasveld, met hier en daar parasols en zitjes, ook zelfbediening, en dezelfde manier zoals ik gisteren beschreef, van het kleinste café. Verder was er niemand te zien, geld in het geldkistje of via tikki, zat ik heerlijk te geniet van plakje cake en koffie, kwamen er mensen bij, uit Laren , hier op vakantie, leuke gesprekken volgen natuurlijk automatisch. Leuk en alleen maar leuk.

Verder ben in een boerderij langs de weg geweest, was een gedeelte museum over verzameling van het boeren bedrijf en gereedschappen enz... wilde ik natuurlijk wel zien, ijsje kopen kon ook , gedaan natuurlijk.

Het is moeilijk te beschrijven wat ik allemaal zag...oude tijden herleefde.. als Ik de foto’s plaatst zullen jullie dat zeker beamen. De foto’s komen hoor maar ier moet een goede internet verbinding zijn anders wordt het niets, misschien doe ik pas als ik weer thuis ben. Even geduld aub.

Na 110km aangekomen in Hengelo en eerst maar gaan eten op het pleintje voor de kerk! Je denkt geen trek te hebben maar wat smaakte het goed en het biertje ook, toen naar mijn gastverblijf en dat was geweldig een prachtige tuin met gezellige zitjes en het huis modern ingericht met een gezellige sfeer, alles was perfect. Blij.....

Morgenochtend, ontbijten en via Winterswijk, dus even vande route af, broer bezoeken, en dan afzakken naar Gelderland, naar mooi Groesbeek! Dat was het in het kort.

Nu even relaxen en tot morgen.

Lieve groet, Mia



Reacties

Reacties

Mike

Groetjes van ons, was natuurlijk al op de hoogte. Maar alsnog veel plezier. En groetjes aan henk


X

Annie

Mia wat een mooie tocht voor mij allemaal zo bekent,hoop dat je nog lekker kan genieten je hebt nu mooi weer gr liefs

Nel Schanzleh

Hoi Mia wat heb je al veel indrukken gehad.Fantastich dat je dat allemaal meemaakt.Ik bewonder je.Leuk dat je bij jebroer langs kunt gaan. Veel plezier en groetjes van mij

Jacomina Oomes

Mia wat kun je toch leuk schrijven, ik zie het helemaal voor me, dank voor de leuke verhalen. Ik krijg ook zin om je na te doen.

Howard Ommel

succes en enjoy

Rob en marike

Dat was het in het kort schrijf je. Nou ik vindt het een heel verhaal hoe je het beschrijf. Geniet ook weer deze zeer zonnige dag.

Hanni

Weer een heel leuk verhaal over een mooie tocht. Wat een energie heb je, petje af! Gewoon zo doorgaan en genieten.

Marlies

Dit is het eerste mailtje dat ik van je krijg, dus ik had heel wat bij te lezen. Dat was leuk, wat een geweldige ervaringen heb je weer, een genot om te lezen. Geniet van het vervolg van je tocht!

Jo

Mooi dat Vechtdal he? Ben er een paar keer op vakantie geweest, in Sipculo. Goede reis !!?‍♀️

Sonja

Heerlijk Mia, geniet lekker van al het moois onderweg ?‍♀️??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!