miaopstap.reismee.nl

Zweten en zweten

Hoi allemaal,

Wat een fijne en lieve reacties weer ontvangen van iedereen... zo leuk allemaal.

Houden jullie het nog even vo? Want het kost zweet maar geen bloed of tranen hoor.

Gisterenavond had ik echt geen fut meer om wat te schrijven, energie was op maar naar een goede nachtrust en lekkere maaltijd weer helemaal opgeladen en de volgende dag weer op stap.

Gisteren vertrokken uit Hengelo, slaapplaats in een mooi huis, boven was een klein appartementje met alles erop en eraan en voor mij alleen , genieten was het.

Vroeg weer vertrokken en toch besloten om langs Winterswijk te gaan, broer bezoeken die vanwege Corona lang niet gezien had. Dat betekende dat die dag lang zou worden ...ik ging van het Pieterpad af ....en vanaf Winterswijk diagonaal de Achterhoek doorkruisen, weer prachtige routes, met regelmaat al een behoorlijke stijging, afgewisseld met bospaden, maar ook weer langs akkers waar de zon lekker zijn gang kon gaan met je.

Ondanks de ebike was het flink trappen en vandaar nu ook wat spierpijntjes. Goed gevoel.... helaas liep de temperatuur flink op ... op de fiets had je nog, nu warm windje, maar die wandelaars hadden het nog veel slechter...vaak zaten de schaduwplekjes waar dan ook vol om bij te tanken, water werd over het hoofd gegooid, is zo lekker, deed ik ook, gaf wat verkoeling... even dan.

Even later werd ik verwelkomd op de telefoon, welkom in Duitsland .... terrasje gezeten, koel drankje, leuk om even het gevoel te hebben in het Buitenland te zijn geweest..haha in Millingen aan de Rijn met veerboot naar de overkant en dan richting Groesbeek,,,,, bekend terrein vanwege de 4 daagde en de wandelingen die ik daar heb gemaakt.

Rond 18.00 kwam ik daar overhit aan... poehhhhh uitgeblust, maar de gastvrouw verwelkomde mij hartelijk en kreeg direct koud drankje aangeboden om even bij te komen. HEERLIJK! Ook had ze gekookt en was ik helemaal weer opgeknapt maar de warmte voelde je nog in je lijf zitten... leuke gastvrouw en gezellig zitten kletsen....

Redelijk kunnen slapen en vanmorgen weer vroeg op stap ...zo heerlijk koel in de ochtend.... maar vandaag stond er een kort stukje op het programma. Ongeveer 45 km of 50... het werden er 51 vanwege omleidingen, weg open enz ...moet je toch weer stukje terug en andere weg uitzoeken en dat lukt ook wel.

Was zo fijn om een keer relaxed te kunnen fietsen, op goede fietspaden en landwegen, de landbouwers werken hard om alles te besproeien en dat is zo fijn om er doorheen te fietsen...lekker koelllll

Heb weer een Veerpont de Maas overgestoken ...altijd leuk... en kon een stukje langs de Maas fietsen... aan de Maas rusten , appeltje eten en genieten van de mooie omgeving.

In Meerlo, dat is een gemeente Horst aan de Maas, staat een standbeeld van Herman Linskens, niet mijn vader maar ergens een familielid , ouders waren Limburgers. Linskens is dus wel een bekend hier.

Herman Linskens, is een oorlogsslachtoffer, maar 21 jaar geworden, uitgezonden naar Indie en in Poekarang, na 16 jaar dienst op 24 september 1948per ongeluk doodgeschoten tijdens een nachtelijke patrouille Als eerbetoon en om alle Meerlose soldaten die destijds zijn uitgezonden en in het bijzonder Herman Linskens te herdenken werdt het monument onthuld. De torso van Herman is gemaakt door kunstenares Carmen Luschen uit Merselo.

Ook in indie in kembang Kuning is een herdenking op het Ereveld. Toch best leuk om dit te horen en fijn dat die mensen zo herdacht worden.

Zo na die lunch en mooie verhalen op weg naar Tienray. Mijn nieuw onderkomen voor vanavond ...hier mag ik ook mee eten als ik wil...we zijn hier met 4 personen, die heb ik nog niet gezien, maar ook zij eten mee zei de gastvrouw dus dat wordt vast gezellig.

En als mooie afsluiting vanavond VOETBAL!

Laten we gaan voor de winst he

Tot morgen vanuit Roermond!





Reacties

Reacties

Howard Ommel

trots op je veel succes en hou het hoofd Cool

Cora

Hallo Mia, wat een mooie reis heb tot nog toe gemaakt ik kijk iedere dag uit naar een nieuw verhaal, veel plezier in de volgende dagen.??? Groetjes Cora.

Annie

Ja Mia echt een warme dag maar je hebt het weer gehaald ,wel leuk zo bij steeds andere mensen en ik hoop dat je geniet van het voetbalen en ze gaan winnen.
gr liefs

Jo

Waar haal je toch al die leuke weetjes vandaan, en zo veel in zo korte tijd geschreven. Top ?‍♀️

Fia

Wat een leuke beschrijving van alles wat je ziet en beleefd. Ik geniet ervan .groetjes en nog veel plezier. Hup Holland !!!! ⚽️

Miep

Ja heel leuk al die weetjes, ben benieuwd hoe het echte Limburg je Gaat bevallen. Nu zit je waarschijnlijk al aan tafel met andere gasten, dat lijkt me heel leuk en ook eng. Gelukkig zijn fietsers en wandelaars meestal aardige mensen en daarna lekker voetbal kijken. Hopelijk winnen “we” weer.

Nel Schanzleh

Hallo Mia wat schrijf jij leuk.Jemaakt deze tocht een hoop gezellige dingen mee en je treft het met de gastgezinnen. Het is een hele belevenis. Was je broer blij dat jullie elkaar weer zagen?,Mia veel plezier vanavond met de voetbal wedstrijd. Groetjes van mij

HANNY EN HENK

Daar is Mia weer.
Begrijpelijk dat het even "moeilijk "was.Koel helder water.Zweten puffen. Alle lof voor je. Hoeveel ďagen nog fietsen? Vandaag extra goed fietsen met de gedachten dat we weer gewonnen hebben. Henk lees ik voor uit jou gezellige verhalen. Mooie dag. Geniet. Liefs. Groetjes. TUTTI FRUTTI.

Hanni

Weer een leuke beschrijving van je reiservaringen. Gelukkig ben je de hitte goed doorkomen en wachten je de komende dagen volgens verwachting koelere omstandigheden, dat kost dan minder energie en meer puf om van alles onderweg ten volle te genieten. Dus nog fijne fietsdagen gewenst met alleen maar goede verrassingen..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!