miaopstap.reismee.nl

Roermond

Hoi hoi allemaal, nu uit de plaats Roermond.

We hebben gewonnen, hup hup Holland. Voor degene die het voetbal niet volgen laat ik het even weten :-))

Iedereen weer bedankt voor de leuke en lieve reacties.

Vanmorgen na een gezellig ontbijt met 2 Pieterpad wandelaars, vroeg op stap, het was buiten afgekoeld, voelde goed aan, de beentjes ook en de rest v het lijf ook.

Af en toe zingend, hup Holland hup, fietste ik door een heel fijn afwisselend landschap, Plaatsen zoals Grubbenvorst, Venlo, Tegelen, Swalmen, enz tot in Roermond. Ik zag prachtige gele koolzaadweide, de zon scheen op het gele veld, dan moet je even afstappen om een foto te maken en ervan genieten.

In Venlo, kriskraste ik door de stad, een kerk waar de deur wijdopen stond besloot ik een kijkje te nemen en om laf te koelen... er bleek een Heilige Mis bezig te zijn, toch even blijven zitten en ik kreeg de Zegen, :-)) het aantal Kerkbezoekers, 6 personen. Vond het toch even fijn... het RK meisje blijft erin haha.

Venlo is ontstaan bij een natuurlijke oversteekplaats van de Maas. Omdat hier ook de overgang van het heuvelland naar laagland werd Venlo een bloeiend centrum voor overdag van vervoer over het land naar vervoer over het water. En omgekeerd. In 1481 werd het een Hanzestad. Venlo hoorde steeds ergens anders bij. De stad was onderdeel van het hertogdom Gerle en was tijdens de 80-jarige oorlog afwisselend in handen van de Spanjaarden en van de Staten.

Ik heb nu alleen wat vervelends, jeukkkkkkk en bultjes op armen boven en onder, in nek, begon gisteren al, ik dacht muggen maar dat is het niet, ben naar de apotheek geweest, conclusie, irritatie van de processierups. Heel vervelend. Natuurlijk veel door bossen gefietst...soms dacht ik daar wel aan, vorig jaar stonden overal borden dat je moest oppassen, nu niet, pech, dus nu iets gekregen dat de jeuk en branderigheid weg moeten nemen. Ik hoop het!

Tja Roermond, ik moet nog een verhaal vertellen over mijn vergissing, dat betreft de data van overnachtingen bij vrienden op de fiets. Thuis had ik overal geboekt dus geen zorgen meer over een slaapplaats. Een paar dagen geleden ontdekte ik dat het niet klopte met mijn routes, o jee .... dat was stom van mij. Dus aan het bellen gegaan en of het 1 dag later kon.... nee dus. Avonden heb ik rondgebeldver van de route af enz...alles vol. Dus noodgedwongen heb ik 2 hotels moeten boeken in Roermond en Maastricht.

Nu dus in Roermond en aangekomen 14.00 wilde ik eerst mij opfrissen en daarna de stad en en na een tip van vriendin Miep naar museum Cuipers geweest, moest wel eerst een tijdslot boeken.

Maar in het Hotel ging iets mis, de kamer was nog niet klaar en dat was vervelend... dus kreeg ik een upgrade naar een super luxe kamer... of ik dat wilde....natuurlijk, daar kwamen geen extra kosten bij... waarom zou ik het dan niet doen;-)))

Fiets kon in een speciale afgesloten stalling, toppie..kon niet beter. Ik moet zeggen het isook weer een keer lekker... een kingsize bed...kingsize tv, mooie badkamer en morgen ontbijten in het restaurant... ik voel mij rijk! Dank je wel Miep je weet wel waarom :-))))))

Roermond nog even in geweest, winkels gekeken, kerken in en uit bezocht, een heerlijk biertje gedronken op een groot terras...en naar het Cuypers museum geweest.

Cuypers, is geboren en overleden in Roermond, benoemd tot stadsarchitect van Roermond. Buiten Roermond heeft hij veel werken ontworpen. De bekendste, Rijksmuseum Amsterdam, centraal Station in Amsterdam en kasteel de Haar in Haarzuilen. Ook was hij betrokken bij de restauratie van de Ridderzaal in Den Haag. Inclusief de troon.In het museum heb ik filmpjes over zijn leven bekeken,wat een gedreven man was dat, werk en werken maar. Groot man was het.

Morgen op naar Maastricht, ik hoop dat het hier droog blijft en niet gaat stormen zoals ik op tv zag..... anders pak ik de trein haha, ik kijk op het station van Roermond... dus een optie!, ik ben niet blij met heftig onweer in het bos. Zo voorzichtig ben ik!

Iedereen een fijne avond en groetjes vanuit mijn Kingsizebed—- haha

Mia


Reacties

Reacties

Henk

Alles Oke lees ik wel , buiten de jeuk . Oppassen daarvoor en veel plezier met de laatste etappe

Annie

Leuk weer Mia en lekker luxe slapen heerlijk .Je doet wel veel op een dag en ja die rupsen is heel vervelend ik hoop dat het meevalt met de jeuk want dat is erg.sterkte liefs Annie

Rob en marieke

Nu lekker uitrusten en na genieten van een mooie week. Hoop dat het onweer je blijft bespaard ??

Mike

Nou je bent er zo ;)
Mooi hoor uitpuffen en bijtanken
Mooi dat alles hoed gaat

Gr

Amanda

Oei, jeuk is niet fijn. Ik weet er alles van. Hoop dat de zalf helpt.
Wat fijn dat je lekker luxe kan overnachten, geniet ervan.
Tot snel!

Nel Schanzleh

Mia wat een narigheid met die jeuk.Hoop dat de zalf helpt.Je treft het met het hotel. Misschien niet eens zo erg dat er iets fout is gegaan.Je week zit er bijna op goede thuisreis en groetjes van mij.

Jo

Je bent in het zuiden aangekomen , en weer een stukje geschiedenis van je gelezen , knap gedaan allemaal . Super girl. ?‍♀️

Miep

Laatste stuk door mooi Limburg, geniet ervan. Ik gebruik schoonmaakazijn op jeukplekken. Het is hier heerlijk fietsweer, hopelijk ook bij jou. En niet teveel kerken in anders kom je er nooit.......amen.

Hanni

Je zit op je fiets, maar zo te zien en volgens mij ga je als en trein!! Ga maar lekker zo door en blijf genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!