miaopstap.reismee.nl

Maastricht

Hoi allemaal,

Ik ben er! Mijn uitdaging is geslaagd en ben gezond aangekomen in Maastricht. Daarna nog even door gefietst na de Pietersberg... maar helaas kon ik niet helemaal naar de top... werkzaamheden , maar dat is geen ramp. Missie geslaagd.

Vanuit Roermond na ontbijt gestart met een heerlijk weertje, beetje koeler maar nog steeds droog..... 1week lang dus geen druppel regen gehad.... dat komt vast als ik weer thuis ben, haha

Het was een mooie fietsdag, tussen licht glooiend akkers, weiden en bossenen golvend terrein waar ik met regelmaat flink moest trappen maar wat is het fijn als je naar beneden zoeft, lekker windje en hier naar beneden gaan was niet zo eng als in de bossen met het grind zand en smalle bospaden. Deze fietspaden waren breed en zonder kuilen, dat scheelt een hoop energie .

Veel bekende en onbekende dorpen gepasseerd, klein stukje Duitsland, dat is wel grappig, zie je plots andere tekens en taal op verkeersborden, ook de kleur is vaak anders. En voor je het weet ben je Duitsland ook weer uit.

De dorpjes onderweg hebben oude huizen gemaakt van kalksteen uit de mergelgrotten, ook ben ik vele kapellen en kruisbeelden gepasseerd, vooral op de helling van de Kolenberg, op bijna elke hoek of draai is een kruisbeeld of kapelletje geplaatst.

Uiteindelijk bereikte ik naar vele bochten Maastricht, yoepie, gehaald! Zoals ik al bovenaan schreef direct door naar de Pietersberg haha het kan maar klaar zijn. Daarna een heerlijk wijntje op terras met snack genomen...dubbel genieten omdat het af was.... en kijk tegenover het hotel was De bioscoop,Pathe, zo, laat mij mezelf maar eens trakteren op een filmpje, De film die ik graag wilde zien speelde en op een mooie tijd..dus ticket gekocht ...snel douchen, wat eten en weg wezen...naam van de film, De Schelde, heftige film op waarheid gebeurd , door die film besef je ook weer wat onze vrijheid aan mensenlevens heeft gekost. De moeite waard om te gaan kijken.

Nu moet ik inpakken en kijken hoe laat ik morgen de trein huiswaarts neem, maar voor vertrek nog even door Maastricht fietsen, koffie met vlaai eten, als ze die hebben.... toen ik een koffieshop in Sittard had wilde ik vlaai bij de koffie...hadden ze niet... haha werd het toch appeltaart ... vanmiddag was het heel en echt heel drukin Maastricht, jeetje wat een mensen, kris kras moest ik erdoor zien te komen...allemaal blij en de terrassen zaten echt bomvol...

De jeuk is nog steeds niet over, ik dacht vanmorgen wel, helaas begint het weer op te spelen, smeren en smeren, een goede tip van broer, hielp wel, handcleangel die we gebruiken om de handen te ontsmetten..voelde echt goed aan ... helaas komt het weer terug... volhouden dus.En de schoonmaakazijn, tja die fles heb ik niet meegenomen.haha..maar dit voelt anders aan als een muggen prik...

En nu hoorde ik het hier net donderen en regenen... wat heb ik geboft.

Eenmaal thuis maak ik nog verslag! Tot dan en dank lieve mensen voor al de lieve reactie, en meefietsen...jullie zijn ook best moe denk ik, haha.

doeiiiiiiiii Mia



Reacties

Reacties

Marlies

Hé toppertje, goed gedaan! ?
Zo te lezen heb je er erg van genoten.
Goeie reis naar huis morgen. Misschien kun je voor vertrek nog een flinke punt vlaai scoren. Groetjes

Nel Schanzleh

Mia ik ben trots op je.Je hebt het toch maar geflikt. Morgen met de trein naar huis en dat is ook weer fijn in je eigen hokje.Hoop dat het morgen goed weer is. Groetjes en bedankt voor de reis verslagen.Nel

Nathalie

Top dat je het hebt gehaald!

Groetjes,
Nathalie

Martha

Mia je bent toch een kanjer,je hebt het weer helemaal volbracht en weer veel gezien en heel mooi weer. En wij hebben weer mee kunnen genieten. Ik zou zeggen Mia bedankt Mia bedankt en goede reis naar huis. Martha.????

Sonja

??‍♀️wow wat een fietsavontuur zo leuk om met je mee te mogen reizen/ lezen?doe je goed ? ,heerlijk hoor. Voor morgen goede terug reis ?

Jo

Gefeliciteerd !!wat heb ik een bewondering voor je. ?

Sylvia Ringeling

Wat een prestatie,wat zal je weer genoten hebben.
Bedankt Mia voor de mooie verhalen.???

Rob en marieke

Trots op je ?????

HANNY EN HENK

Een heel goede morgen. Een voldaan gevoel. Je hebt het weer gefikst!!!!!!Genoten en nagenieten. De foto's zijn prachtig vooral het gele veld. Is geel ook "onze" kleur. Een goede thuisreis. We zien elkaar snel. Mooie dag. Lieve groetjes. TUTTI FRUTTI.

Marion

Hoi Mia
Wat een prestatie weer echt heel knap hoor . Fijn dat je er van genoten hebt en gelukkig mooi weer getroffen heb . Hoop je snel weer eens te zien .
Liefs Marion

Truus

Goed gedaan meisje, dat heb je m toch weer gelapt en genoten
Wat wil je nog meer, wens je goede thuis reis. See you

Henk

Super dat je de rit afgewerkt hebt . Zal bijzonder geweest zijn . Succes met de thuisreis . Beslist vlaai op het vrijthof . Ben op zoek naar ook zon bankstel van een zadel . Kijken of dat gaat lukken . Weet jij het merk van je zadel ? Gr Henk Maria

Annie

Hallo Mia je hebt het weer gehaald,goed hoor ben weer heel trots op en bedankt dat we weer gezellig mee mochten fietsen.Goede thuisreis en ik hoor van je gr .

Miep

Gefeliciteerd en geniet vandaag nog van Limburg. Geweldig dat het is gelukt en dat mooie weer verdien je echt. Op een dag hoop ik je na te doen. Goede reis terug, haast je niet het is tot 10.30 uur licht! Top vrouw????????

Hanni

Missie geslaagd. Gelukkig is alles goed gegaan en heb je veel leuke dingen en ervaringen meegemaakt. Jij gaat het Pieterpad op, en je weet, ik kom nog steeds amper van het hondenpad af. Nu een goede thuisreis gewenst,, zonder vertragingen en dan toch maar weer lekker slapen in eigen bedje.

Amanda

Wat fijn dat je hele tocht geslaagd was, met mooi weer.
Proficiat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!