miaopstap.reismee.nl

Baarle Nassau

Goedemorgen op deze mooie zonnige zondag uit Baarle Nassau!

dank iedereen voor de lieve reacties en dat is fijn om te lezen… ik had al een uitgebreid stuk geschreven en wilde het plaatsen en weg was het… balen natuurlijk.. toch maar weer begonnen….anders wordt men ongerust en weten jullie niet waar ik uithang..haha

Het was een mooie tocht naar Gouda, vanuit Amsterdam en Breukelen, waar ik bij vriendin Marlies langs ging om even bij te praten… de koffie was al klaar en leuk om elkaar weer even te zien. Langs een mooie tocht langs de Vecht, Reeuwijks plassen…prachtig daar.. aangekomen in Gouda.

Gouda met zijn mooie en historische gebouwen!

Gouda ligt bij de samenvloeiing van de rivieren de Gouwe en de Hollandse IJssel.Misschijn zijn de bekendste gebouwen Het Stadhuis en de Sint- Janskerk. Daarnaast is Gouda bekend om zijn Goudse kaas, die in de zomer verhandeld wordt op de donderdagse toeristische kaasmarkt.
De markt vormt het middelpunt van de stad met het oude stadhuis op de markt….. nu is het heel druk en bezaaid met volle terrassen zodat een foto maken onmogelijk is..moet ik om 05.00 opstaan denk ik. Beste maar een ansichtkaart kopen.

Gouda is echt de moeite waard om een dag te bezoeken. Ook museums zijn te bezoeken en ik heb de tijd genomen, hoewel maar kort bezoek was, het ging sluiten, 17.00 uur…en ik was er om 16.00 heb ik de tentoonstelling, met andere ogen, bezocht, en dat was heel interessant… het draait om aandachtig kijken. als je poosje naar een schilderij had gekeken, werd de vraag gesteld of je bepaalde onderwerpen had gezien enz.. soms had je dat wel gezien, soms ook niet, daarna werd er uitleg gegeven wat waarschijnlijk de schilder bedoelt had, heel leuk om daarna het nog eens te bekijken en inderdaad ging je dan met andere ogen kijken. Leerzaam.

Na mijn vertrek in Gouda, na een redelijke goede nachtrust, ik kon daar niet douchen, helaas de douche was stuk, je bent bezweet van een dag fietsen en wil een frisse douche, maar ja, flexibel zijn en dan maar poedelen bij de koude kraan. Ook dacht ik in tuinhuis te kunnen overnachten maar dat was vol dus een kamer in het huis was voor mij…ook goed. Naderhand was ik toch blij dat ik niet in het tuinhuis had geslapen… veel muggen en de Haan kraaide heel vroeg in de ochtend.. haha

Bij krimpen aan de lek de veerboot genomen naar de overkant…de Lek was dat als ik het goed heb… Dordrecht in… dor de stad gefietst en verder richting Roosendaal…

Op naar Roosendaal waar ik weer genoot van mooi groen Holland…langs boeren en stille landwegen, koeien die naar de wei werden gebracht en daardoor de weg blokkeerde, 75 stuks… en deze dames zijn nieuwsgierig en lopen niet zo snel… dit gebeurt. 2 keer op een dag ….de boer voor de koeien en de boerin sluit de rij… leuk om te zien hoe ze elkaar volgen…verder vele mooie bloemenstroken voor de maisvelden, links en recht van weg gezien, een genot om daar langs te fietsen, afstappen en foto’s maken… deed iemand anders ook en zo raakten wij met elkaar in gesprek en gingen samen de Moerdijk brug over en daar afscheid namen…goede reis .. Pieter Jan … rechtsaf naar Breda en ik linksaf naar Roosendaal… toen was ik in Brabant, het land waar mijn wieg heeft gestaan… daar sta je toch weer even bij stil.

in Roosendaal werd ik door schoonzus Cora weer heel gastvrij en met een biertje ontvangen… heerlijk om elkaar weer te zien en bij te praten en na een heerlijke maaltijd en gezellige avond mijn bed opgezocht…heerlijk uitgeslapen en vroeg opstaan om na het ontbijt weer te vertrekken via Essen naar Baarle Nassau te gaan… in Essen woont een jeugdvriendin uit Roosendaal … heel leuk was het om elkaar na jaren weer te zien en jeugdherinneringen op te halen…

Door bossen en België uit….langs stille landwegen en kleine stille dorpen belande ik in Baarle Nassau… het dorp met de enclaves …stap je België in en uit…leuk…en zo arriveerde ik in de middag op mijn plekje …ontvangen door broer en puk, mijn waakhond daar in het bos.

Nu een paar dagen rust, de spierpijn is bijna verdwenen… en hoop ik vanuit hier mooie fietstochten te kunnen maken… maar luieren kan ook af en toe. Haha

Heb tot nu toe er 236 km erop zitten… op naar de volgende kilometers.

Fijne zondag, geniet ervan,

tot laters,

mia


Reacties

Reacties

Nel Schanzleh

Mia wat schrijf je toch mooi je had schrijfster moeten worden. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en leuke slaapadressen gevonden heeft.Geniet maar en de groetjes aan je familie

Hanni

Op je tocht naar Baarle Nassau met je tussenstops heb je toch al veel gezien en heel wat kilometertjes weggetrapt, chapeau!! Doe maar eerst nog een paar daagjes rustig aan, het weer krijgt ook verkeerde trekjes de komende dagen, en ga daarna goed uitgerust weer op stap.

Marlies

Hallo toppertje,
Dat was weer een leuk verslag van een mooie fietstocht.
Nu genieten van een lekker biertje in die prachtige tuin van je broer.
En even heerlijk uitrusten voordat je weer op de fietst stapt.
Groetjes, Marlies

Rob Adan

Leuk verslag Mia veel plezier nog op je verdere reis ?

Mike

Amen ?

Jo

Dat je al die moeite neemt om ons te informeren dat vind ik zo top !! Heel erg leuk en informatief geschtrevem. Dank je, ?‍♀️

henk

goed gedaan en goed weer onderweg.
nu wat minder ,maar komt weer goed over paar dagen.
groetjes ook van maria

Martha

Mia wat ben je toch ondernemend zo helemaal in je uppy knap hoor,en al zo veel gezien, een paar jaar geleden waren wij ook in Gouda en dat was zeker mooi hebben daar toen in de haven gelegen met de boot.⛵. Maar het weer is nu even wat minder ja als het maar droog is dan is fietsen toch weer mogelijk ja alleen veel wind vandaag maar met zo een ondersteuning zal je daar minder last van hebben. Je zal nu wel op plaats van bestemming zijn dus nu dan lekker relaxen en morgen nieuwe kans. Gr Martha

Truus

Mia , ik bewonder je, dat je je zo kunt uitleven op de fiets.
Ik wens je nog veel plezier daar en geniet er van.

Nel Schanzleh

Mia dank je wel voor de kaart.Wens je nog vele gezellige dagen. Groetjes en tot ziens

HANNY EN HENK

Een heel goede morgen. Alles oké..............Hier toch wel alleen wat druk geweest!Als je begrijpt wat ik bedoel. Wij hopen dat je nog steeds geniet van alles om je heen. Je gezellige verslag gelezen. Meestal moet je bepaalde dingen nog een keer goed bekijken. Of door een roze bril. Je gaat het anders zien!!!!!!!!!!Mia een mooie dag en ga een goed weekend in. Lieve groetjes. Tutti Frutti.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!