miaopstap.reismee.nl

Florence

Hallo allemaal,

even dit, bedankt voor de leuke reacties weer, ik had wat foto’s geplaatst en die komen dan op de voorzijde te staan in een slide show, wil je debfotos bekijken dan kan je op foto’s s klikken en krijg je ze te zien en eventueel een opmerking geven. Ook kan je op de voorbijkomende foto klikken. Je krijgt altijd een aparte e-mail als ik foto’s heb geplaatst.

Moe van het slenteren door de stad, spierpijn van gisteren, dat bestond uit vele trappen op en af, zijn de kuitspieren en rug lekker stijf en hard geworden, ik hoop dat ik morgen de kuiten los kan lopen. De dagen zijn lang en zijn zo vol van informatie dat ik het nu probeer op te schrijven voordat ik het weer vergeten ben… maar is ook niet zo heel erg want het is altijd op te zoeken op Wikipedia b.v.

Florence of Firenze is een stad in Italië. Het is de hoofdstad van de regio Toscane. De stad telt ongeveer 283.000 inwoners en ligt aan de rivier de Arno De Arno heeft een lengte van 241 kilometer en is daarmee de langste rivier van Toscane en na de Tibet de belangrijkste rivier van Midden Italië. De belangrijkste steden aan de rivier zijn Florence, Empoli en Pisa.
De rivier is ook onberekenbaar, binnen enkele dagen kan de rivier veranderen van bijna droog in bijna overstromend. De laatste catastrofe overstroming dateert uit 1966 waarbij 101 mensen stierven en vele kunstschatten door water en modder werden bedolven. Om de overstromingen te voorkomen zijn er nieuwe dammen geplaatst waardoor nieuwe overstromingen bijna geheel is weggenomen.

Florence is ook de bakermat van de renaissance en daarmee een van de bekendste cultuursteden.

wat heb ik nu allemaal kunnen bewonderen? Teveel om allemaal te benoemen…. Maar zo mooi!

B.v de Baseliek Santa Croce gelegen aan het Pljazzy Santander Croce, is een van de belangrijkste kerken van Florence en wordt beschouwd als een van de mooiste gotische baselieken van Italie. graag had ik het van binnen willen gaan bekijken maar er stond een lange wachtrij, zoiets als bij Anne Frankhuis in Amsterdam en daar had ik toch echt geen zin en ook geen tijd voor. Volgende keer dan maar. De Dom van buiten gezien, schitterend en indrukwekkend! Niet van binnen kunnen bekijken, te druk, hoe Druk zal het dan wel niet zijn in het hoogseizoen?

De Ponte Vecchio, de oude brug, gebouwd in 1345, en is erg in trek bij toeristen omdat de op de brug er vele winkels zijn!

Paleizen en pleinen bekeken, het beeld van David Michelangelo, museums, enz enz…. Alles bij elkaar is Florence een Prachtige stad met veel historische geschiedenis en kunst waar je, vind ik een aantal dagen moet blijven om het goed te kunnen bekijken en bezoeken.

We hebben ook geboft met het weer, droog maar fris, de herfst is ook hier al ingezet. Nog een heerlijke Pizza gegeten, veel te groot natuurlijk, Italiaans ijsje eten… en langzaam weer door straatjes terug naar de bus gelopen.

Gelukkig hebben we er geen mensen bij die altijd te laat komen, iedereen was keurig op tijd, en na 2 uurtjes bussen waren we weer in het Hotel, dineren en bijkletsen.

Morgen een dag doorbrengen in Rome … wahhh eindelijk ….de meeste maken deze rit voor deze plaats … hoop dat ik op het plein mag lopen en ergens maar binnen mag en kan.

Het weer is in Rome, de voorspelling, orond 24 graden, iedereen heeft zomerkleren bij maar die zijn nog niet uit koffer geweest… haha

Slaap lekker, en tot de volgende keer.

lieve groet, Mia





Reacties

Reacties

Mike

Lekker pizza


Xx

Miep

Wat leuk zoveel indrukken in korte tijd. Rome is mooi en als je in de buurt van villa Borghese bent dan echt even naar binnen. Geniet ze.

Jo

Je bent nog laat op. Ik ook. Morgen de Sixtijnse kapel ? Denk dan om je nek vanwege het prachtige plafond. Lieve groet.

Cora

Wat een mooie reis maak je weer geniet ervan

Howard Ommel

Knap hoor alles gaat volgens plan geniet ervan we zijn trots op je bedankt en we wachten op meer.

Sylvia Ringeling

Wat een bijzondere reis en een mooi verslag
?????

Nel Schanzleh

Goedemorgen Mia ik heb weer genoten van je reisverslagen. Jullie hebben in die paar dagen al een hoop gezien. Ja dan voel je je beenspieren wel. Je geniet in ieder geval. Groetjes uit Amsterdam.

Annie

Mia mooi verslag en geniet ook vandaag van Rome.en ik hoop dat ik je op plein zie gr fijne dag.

Nys

Bedankt voor de Aardrijkskunde- en geschiedenisles!
Je kunt ook gaan liggen om het plafond te bekijken :-))
Nog heel veel plezier!

Hanni

Een mooi verslag over een mooie stad met veel bezienswaardigheden. Voor morgen, in Rome, ook weer veel kijkgenoegen met een zonnetje op de bol gewenst.

Martha

Hai Mia,
Nou genieten doe je zeker,en ja dan veel lopen dan voel je de beenspieren wel en dan op weg naar het Hotel in de bus kan je dan weer even bijkomen. ??. Voor morgen wens ik je weer een mooie interessante dag met weer veel indrukken. Voor straks of misschien nu ? Gr Martha

Amanda

Mooi is Italië he. Ik herken een hoop dingen die je gezien hebt.
Geniet van Rome, ook weer zo mooi.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!