miaopstap.reismee.nl

De reis zit erop.

Hallo allemaal,

De mooie reis is weer voorbij! Helaas, maar het was een geslaagde reis met heel veel informatie, de hoogte punten van Toscane en Umbrië en Rome gezien, ook al is het maar kort, graag had ik op sommige plaatsen langer willen blijven en ook meer mooie plaatsen, plekken willen bezoeken, helaas kan dat niet met een georganiseerde busreis, alles is aan tijd gebonden, op tijd weer terug bij de bus enz… je bent tocht beetje bang dat je verdwaald en dan te laat bij de bus bent. hoewel verdwalen kan bijna niet..overal is het goed aangegeven en met een plattegrond lukt het wel. Toch gebeurde het een echtpaar, toch al slecht lopend, 1 uur te laat arriveerde, totaal uitgeput vonden ze uiteindelijk de bus, top dat de bus chauffeur er alles aan deed om via telefoon hun de weg wees. Was wel sneu voor hun …

Ons gezelschap was gevarieerd, jong en oud .. dacht dat de oudste 82 was en de jongste zo rond de 50… maar Dat was totaal geen probleem… top was het… de rondwandelingen met gids heb ik gelukkig mee kunnen doen… het tempo was laag met veel stilstaan dus dat is gelukt… soms werd er teveel verteld en verslapte de aandacht van enkelen, en gingen soms alleen verder. …. Dat was geen probleem… Rome, daar was zeker te weinig tijd voor. Volgende jaar hoop ik daar nog eens een paar dagen rond te gaan kijken… het was prachtig en indrukwekkend.
Het enigste wat tegen zat was het weer, niet veel regen maar de temperatuur op deze tijd dat was niet normaal. Van 10 tot 15 graden..brrr en de nachten nog kouder… in het hotel was het ook koud en uiteindelijk deed men de verwarming aan zodat het behaaglijk werd om te eten…volgens de bewoners, was het uitzonderlijk dat het zo koud is en was in deze tijd van het jaar. Niets zo veranderlijk als het weer… maandag nog 30 graden en woensdag, toen wij arriveerde was het 15 graden, een koude noordenwind maakte het nog guurder, wat was ik blij met mijn donsjack, dat had ik op het laatste moment nog snel meegenomen.

Nu bezig met foto’s sorteren en zo snel mogelijk zal ik er een aantal plaatsen…nog even geduld want het is een hele klus om ze te bekijken en sorteren.
Iedereen wil ik bedanken voor de lieve reacties, is fijn dat jullie mee lezen en reizen en een mooi commentaar geven. Dank jullie wel en tot de volgende reis.

Lieve groet, Mia.

Cora

Weer een mooie reis om op terug te kijken. ??

Nel Schanzleh

Goed om te horen dat je weer gezond thuis gekomen bent Mia.Je hebt genoten dat is het belangrijkste Morgen ga ik een weekje met de kinderen weg ik heb er zin in. Lieve groetjes van mij

Amanda

Jammer dat het weer tegen zat, is toch fijner als de zon schijnt. Fijn dat je weer heelhuids terug bent, je zal wel even tijd nodig hebben om bij te komen. Je moet altijd zoveel bij een georganiseerde reis en dat kost energie. Volgend jaar Rome op jouw tempo, is echt de moeite waard. Er is zoveel moois te zien.
Welkom thuis schoon mama

Martha

Welkom weer op je vertrouwde stekje Mia, genoten heb je zeker zo te lezen en ja jammer dat je sommige gebouwen en de tour in Rome minder tijd voor was. Maar ja dat is dus met een georganiseerde reis alles op zen tijd.?
Ja kou is dan ook niet zo fijn maar met een lekker warme jas kon het niet meer stuk. Gr en tot hoors.?

Sonja

zeker mooi om het mee te mogen lezen...zo dat heb je weer meegemaakt..doe je goed..jammer van het weer...geniet nog lekker na van alle belevenissen...dikke kuzzz

HANNY EN HENK

Goedemorgen Mia.
Welkom thuis. Gisteren zag ik je in een flits op de fiets voorbij gaan. Vandaag een regenachtige dag. Snel je verslag gelezen. Lees het straks nog een keer.
Alles gelukkig goed gegaan. Lieve groetjes. Goed weekend. En rust goed uit. Tutti Frutti.

Henk

Mia , fijn dat je genoten hebt van de reis naar Italië . Ben er met tanneke weken geweest en heel veel steden enz bezocht . Geniet van het foto’s uitzoeken .
Gr Henk

Sylvia Ringeling

Lieve Mia wat een prachtig verslag mooi, waar haal je de energie en kracht vandaan
Lieve groet Sylvia .

Hanni

Ondanks het feit dat het weer wat tegenzat, heb je kunnen genieten van een mooie reis en hebt veel indrukken kunnen opdoen om in je herinnering op te slaan om aan terug te denken in koude wintermaanden hier in Nederland. Dan kan je nog gaan nagenieten.

Jo

Welkom thuis Mia. Groetjes Jo

Howard Ommel

Blij dat je weer veilig thuis bent. Genoten van je verhalen de foto's zullen wel snel volgen. Trots op je

Marlies

Een prachtige reis zo te horen.
Zo mooi beschreven!
Nu even bijkomen van alle indrukken en vermoeienissen.