miaopstap.reismee.nl

Emmer Compascum

Hoi allemaal,

Op de eerste plaats weer allemaal bedankt dat jullie mee fietsen, heel leuk. Maar ook wil ik sorry zeggen over het verhaal van vanmorgen want dat ziet er echt niet uit zie ik net… volgens mij is er niets te lezen… dat kopieer gaat dus niet lukken… als je dus wat meer wilt weten over bepaalde plaatsen ga dan op zoek in Wikipedia … kom je alles te weten!

Misschien wel kunnen lezen dat ik in een caravan geslapen heb en wakker werd van de harde regen en de loeiende koeien, wat best leuk vond, die koeien dan, de regen niet,

Eerst een lekker ontbijtje, samen met de gastvrouw gegeten en behoorlijk lang zitten kletsen zodat ik tegen 10.00 uur, inplaats van 08,30 wat het plan was. Het voordeel was dat de regenbuien over waren en dus heb ik heel de dag geen regen meer gehad… frisser was het wel, vooral als de zo’n weg was en door de bossen fietste was het jasje aan en later weer uit. Dat was de gehele dag zo.

Waar ben ik allemaal geweest…poeh ff denken dus, zoveel gehuchtjes en dorpen gepasseerd…het plan was om te starten in Nieuwe Stratenzijl, langs de grens naar beneden maar dat werd mij afgeraden omdat het vloed bij de Dollard was en was er niets meer te zien, volgens de gastheer.

Vanuit Nieuw Beertha naar Bad Nieuweschans, Klein Ulsda, Oude Schans, Bellingwoude, Vriesecheloo, Veerderveen,Onstwedde, Stadskanaal, langs het MusselKanaal tot Ter Apel.

Vandaar naar Emmer Compascuum in Drenthe) waar ik nu ben gearriveerd. Eerst iets te eten zoeken, hier niet zoveel keus en had zin in iets warms, patat, met salade … die patat had ik onderweg ook al op bij de Mac Donald… maar een heel kleintje hoor, maar het smaakte heerlijk! ga ik niet heel de reis doen hoor anders kom ik later niet meer vooruit..hahaha

Het was weer een prachtige afwisselende route, bos, weilanden, wind en zon, Veel landbouw, weinig of geen koeien in de wei, wel veel paarden, prachtige parken en vogelgebieden net als b.v Blauwstad, net boven Winschoten… schitterend!

De mensen allemaal zo open en vriendelijk , roepen hoi en zwaaien ..dus geen kwaad woord meer over de Groningers…

Wat mij opvalt dat ik wel veel fietsers vol beladen tegenkom maar ze flitsen voorbij en niemand zit op een bankje te rusten…zal wel aan het weer liggen, en wie weet waar ze allemaal naar toe gaan of moeten.

Zoals ik al zei ben ik nu in Emmer Compascuum, het is een dorp gelegen in de gemeente Emmen in de provincie Drenthe. Het ligt 11 km ten oosten van de plaats Emmen. Emmer Compascuum betekent de gemeenschappelijke weide van Emmen…. en vanavond slaap ik daar in een Tuinhuis!
Heel leuk warm ingericht en meer ruimte dan gisteren in de caravan.

ik werd heel hartelijk met koffie en gebak, nog meer calorieën, net na de patat…. maar zo gastvrij…dus mag en kan ik dat niet weigeren toch…

Morgen een wat kortere route naar Coevorden maar wil langs Emmen, als de Vlindertuin open is dan ga ik een kijkje nemen…

Vandaag ongeveer 66 km afgelegd dus is oké,

Moe maar voldaan ga ik alles weer in orde maken voor de verdere tocht! Accu, telefoon etc opladen en na het ontbijt weer verder! Ook gaat iedereen weer mee naar Coevorden!

ik hoop dat het nu beter te lezen is.

lieve groet,

Mia




Reacties

Reacties

Marlies

Het klinkt alsof je vandaag weer een leuke tocht hebt gehad, inclusief McDonald ?

Cora

Hoi Mia, weer leuk hoor elke dag een verslag, ik volg het met veel plezier, veel groetjes en geniet van je reis. ?‍♀️

Rob en marieke

60 kg en 5 uur fietsen = 3000 kcal

Miep

Wat een exotische namen noem je allemaal waar je doorheen fietst. Het maakt mij nieuwsgierig, als wandelen niet meer gaat ben jij mijn grote voorbeeld. Dan ga ik je nadoen. Fijn dat je al die slaapadressen vast hebt geboekt, dan weet je waar je naar toe moet. Als het lukt dan toch even die vlindertuin bezoeken, het is heel bijzonder, daar word je stil van. Nu lekker voetbal kijken? Goede reis verder.

Nel

Heerlijk om je beschrijving te lezen wat zie je veel op zo'n fietstocht veel meer dan met de auto. Maar ik doe het je niet na.Gezellig dat je op je overnachting adres zo leuk ontvangen bent. Groetjes en veel plezier morgen

Howard Ommel

waaooh blij dat je dat weer doet en ons laat meegenieten wat de namen betreft dacht ook dat je ergens in het verre zuiden zat wel makkelijk te lezen succes leuke babbels en luister goed naar je lichaam

Hanni

Wat ben jij goed gestart op je fietsvakantie, en wat heb je al veel gezien en meegemaakt in die paar dagen al. Je vertelt jouw ervaringen heel beeldend, waardoor de lezer een goed idee krijgt van de omgeving en de menselijke contacten die je hebt. Ga maar lekker zo door en blijf genieten.

Henk

Mooie tocht Mia . Veel plezier .
Gr Henk

jo

Hoi Mia, gaat lekker dus ga zo door, leuke mail. groetjes

Ria

Leuk verslag van je tocht.
Ik blijf je volgen.
Fijne voortzetting.

Harry

Wasgoed te lezen veel plezier genietermaarvan

LENIE

Leuk je verhaal.
Je geniet van de omgeving!
Dag.

Rob

Veel plezier Mia en goeie reis !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!