miaopstap.reismee.nl

Coevorden

Hier ben ik weer en aangekomen in Coevorden.

Na een heerlijk ontbijt in het tuinhuis, trouwens heerlijk geslapen, nog even met de gastvrouw na zitten babbelen en toen opgestapt, zij bleef kletsen en ik moet weer verder, was heel leuk daar,

Vandaag kon ik het rustig aan doen want mijn route via Emmen naar Coevorden was maar 44km …te weinig eigenlijk…

Het was nog erg fris, dus jasje aan, de weg ging langs veel groen, bossen en de al in bloei staande paarse heide, maar enkele dorpjes gepasseerd…langs uitgestrekte velden en akkerbouw… waar de omgekeerde Nederlandse vlag ruimschoots aanwezig was!

De plaatsen waar ik voorbij ben gekomen, gestart dus in Emmer Compascuum, Emmen,Westenesch,Erm, Holsloot, en Dalen met als eindpunt Coevorden.

In Emmen zou ik naar de Vlindertuin maar niet gedaan, de Vlindertuin is in de dierentuin, en aangezien dat de entree behoorlijk prijzig was en ik geen zin had om de dierentuin door te lopen … heb ik dat bezoek overgeslagen, dan maar naar Artis, was mijn idee.
Op aanraden van iemand in Emmer Compascuum ben ik naar het Rensenpark in Emmen gegaan, het park is op het terrein van het Noorder Dierenpark dat eind 2015 is gesloten en daarna in 2016 in Emmen een nieuw dierenpark geopend.

In 2016 werd het oude Dierenpark door oud- dierentuindirecteur Aleid Rensen heropend als Stadspark.

Daar is een museum over Tibetaan Art, een monnik die er rondloopt en soms als er genoeg bezoekers zijn samen gaat mediteren enz… ik waande mij weer even in India, de muziek en door de wierook rook… heel bijzonder..

Er is kinderboerderij in het park gevestigd, heb ik toch beesten gezien….. haha .
Er worden veel evenementen gehouden zoals de Uitmarkt en er is een klein theatertje enz. Het was mooi daar, je mocht erdoor heen fietsen, is best groot de oppervlakte is 12 hectare.

Na dit bijzondere park weer verder richting Coevorden… dat was niet zover meer, in het gezellige dorp Dalen gerust, wat eten en drinken …. vanavond zou er een boerenmarkt op het plein zijn… waren dus volop bezig om alles in te richten. Dit dorp was echt versierd met omgekeerde vlaggen… en opschriften zoals dit:

Dalen is Wies met de boer’n!!! En dat stond op een vlag geschreven!


In Coevorden was het gezellig druk, kermis!! Even dacht ik nog om in de botsauto’s te gaan….maar toch maar niet gedaan, niet zo goed voor het ruggetje…. Toen maar een suikerspin genomen…ook niet goed maar wel lekker…alles plakte haha

Daarna naar het museum geweest daar was tentoonstelling over de “ Helden van Coevorden. ” Heel interessant en wat is er veel gevochten in de vroege jaren!
Teveel om op te schrijven… op internet kan je alles vinden over deze tentoonstelling !
museumcoevorden.nl

En daarna nu werd het tijd om mijn slaapplek op te gaan zoeken… snel gevonden in een woonwijk, aangekomen, niemand thuis, maar gaan bellen, ja ik kom eraan, 5 min wachten, kennis gemaakt met Eric, ik dacht waar kom ik terecht, huis zag er verwaarloosd uit..gelukkig kwamen er nog 2 wandelaars aan die het Pieterpad liepen, wel leuk, woonde in Broek in Waterland… Eric kookte voor ons, wat heel lekker was, veel gepraat natuurlijk en nu lig ik in een piepklein slaapkamertje … maar wel schoon … nu hoop ik dat het bed goed is zodat ik morgen weer fris en uitgerust naar Tubbergen kan gaan!

Welterusten allemaal, bedankt en tot morgen!,

Lieve groet, Mia









Reacties

Reacties

Nel

Weer een volle dag gehad Mia zo maak je nog wat mee.lekker zo'n suikerspin. Leuk kermis is lang geleden dat ik daar na toe ben geweest Het weer viel vandaag mee niet te warm en geen regen Slaap lekker en tot morgen

HANNY en HENK

Oohh Mia..Wat bijzonder dat je ook de geboorteplaats van mijn vader aangedaan hebt..DALEN..doet mij wel wat..maar het is wel weer een prachtig reisverhaal..als je in Schoonebeek..Gees..Oosterhesselen..Geesbrug komt..doe ze daar de groeten..haaha.. ik kijk naar voetbal..maar heb mijn gedachten er niet bij..wij wensen je een goede nachtrust en voor morgen weer een geweldige dag. Tutti frutti.

Annie

Geniet van je verhalen Mia je hebt het wel weer goed gekozen. Jammer dat je niet naar de vlindertuin kon ik ben er al 2 keer geweest en is heel mooi Mia slaap lekker en morgen weer een fijne dag gr

Monique

Inderdaad jammet van de vlinders.
Wel weer genoten van verder een mooie tocht zo te lezen.
Gr

Sonja

Wat heerlijk weer om met je op vakantie te mogen?.
Mooi landje he zo op ut fietsie.....geniet lekker ?

Rob en marieke

Wat een mooie dag ma. Geniet ervan!

Miep

Heel leuk om via jou ook een beetje op vakantie te zijn. Het gebied ken ik helemaal niet en door jou zie ik het voor me. Een mooie dag maar weer, spannend waar je vanavond weer bent. Leuk je verhalen te lezen.

Hanni

Als ik het zo lees, wat heb jij dan veel gezien en gedaan op 1 dag. Zo krijg je zeker veel mooie herinneringen om voor later op te slaan om aan terug te denken op koude winterdagen. Ga lekker zo door en blijf op het rechte pad, met al die evenementen onderweg!!

Lenie

Het is mooi weer bij ons
Zal bij jou ook zeker zo zijn.
Dus weer op fiets gesprongen
Wacht op je verhalen.
Groetjes en beel piezier!!!!

Jo

Hoi Mia, hadden ze geen suikervrije suikerspin ? Groetjes ?

Dominique

Wat een geweldig verhaal, mooie interessante dag Mia, super gaaf❣️❣️❣️
Fijne avond en een zoete nachtrust ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!