miaopstap.reismee.nl

Tubbergen

Dag allemaal,

Hier ben ik weer!!!

Bedankt allemaal voor de lieve en leuke reacties…. Zo fijn dat jullie het nog steeds leuk vinden om mij te volgen.
Vandaag weer een prachtige route afgelegd, km of 55… vertrokken dus uit Coevorden. Na een redelijke nachtrust, om 08.30 was afgesproken dat het ontbijt klaar zou staan, de andere gasten, uit Broek en Waterland, en ikke kwamen beneden maar wat blijkt…. niemand te zien…. Geen ontbijt of eigenaar te zien…roepen dan maar… Waar ben je? Haha, och was wel zielig…helemaal onthutst stapte hij de woonkamer in en hij had zich verslapen! Binnen een paar minuten stonden de broodjes en de rest op tafel… was wel een zooitje…Och, wij moesten er wel om lachen…en zeiden er maar niet veel van…het kan iedereen wel eens gebeuren…. Maar het was de eerste keer dat ik dit bij vrienden op de fiets meemaakt. Maar die afwisseling maakt het juist leuk!

Na dit bijzondere ontbijt, weer op stap de andere lopend en ik op de fiets , richting Hardenberg….

Dorpjes en gehuchten die ik passeerde naar Hardenberg waren, Klooster,Den Velde, maar een paar dus, maar heel mooi met veel groen en meer koeien in de wei…haha en vooral veel vlaggen.

In Hardenberg wat gaan drinken en eten …gezellig druk, en zo raakte ik in gesprek met een vrouw die ook aan het fietsen was …. Kwam uit Friesland en deed de Lf route helemaal rond Nederland, ruim 1300km! We hadden een heel leuk gesprek..zij in Hardenberg overnachten…ik ging mijn weg vervolgen… wie weet zien we elkaar ergens nog eens onderweg!

Het wordt hier wel steeds drukker…. Heel veel campings die allemaal vol zitten… veel fietsers onderweg en dat maakt het leuk..want je ontmoet nu ook weer mensen op bankjes die de tijd hebben en willen praten.

De weg van Hardenberg naar Tubbergen was zo mooi…echt de mooiste route die ik tot nu toe heb gezien en dan vanaf Rheeze… een mooi beetje heuvelachtig landschap..ook bij Diffelen, Marienberg en Sibgulo en zeker vanaf Geesteren…zo mooi…slingerend ben ik door het landschap gevlogen tot Tubbergen toe… mijn Overnachtingsplaats… eerst wat eten maar had geen zin om op terras te gaan zitten…ben De Plus supermarkt in gegaan …salade en een piep klein flesje wijn gekocht en daar op een bank in het zonnetje salade gegeten en …. Nee niet de wijn!

Als je daar zo zit, komen veel mensen voorbij en zie je wat ze allemaal meeslepen… een vrouw 3 volle kratten bier in haar karretje, ik kon het niet nalaten laten om te zeggen, zo dat gaat vast een feestje worden… ja dat klopt zei ze lachend, barbecue feestje! Even later kwamen er 2 mensen naast mij zitten…zaten op een op camping met de caravan, maar hadden de kussens vergeten…dus nieuwe gekocht! Kwamen uit Alkmaar… dus natuurlijk leidde dat ook tot leuke gesprekken…en ik kreeg complimenten over mijn mooie fiets! Ben ik ook heel blij mee…

Toen werd het tijd om slaapplek op te zoeken, was maar 2 min fietsen, Google Maps bracht loosde mij er naar toe en met 2 andere gasten tegelijk kwam ik aan… ook fietsers, kwamen uit Kleef… heb ze nog maar amper gesproken want deze plek is het tegenovergestelde van waar ik gisteren was… gastvrouw heel aardig bracht ons direct naar boven..ieder op zijn kamer..alles mooi en schoon, vroeg direct hoe laat wij wilde ontbijten, en weg was ze. Koffie en thee kan ik hier wel zetten… maar ik ga mijn piepklein flesje wijn opdrinken en naar de slimste mens kijken!

Het was weer een geslaagde dag… het weer is perfect… mag voor mij wel warmer worden… de wind is nog erg fris maar in het zonnetje..toppie!

Morgen naar het plaatsje Rekken… ligt in de buurt van Eibergen… op denkbaarst te zien weer een mooie groene route ….we wachten af! Tot nu alles perfect!

Tot morgen,

lieve groet,

Mia






Reacties

Reacties

Mike

Gelukkig bevalt het weer.
Toppie hoor dat het allemaal lekker gaat.
Morgen even lekker rekken ??

Groetjes

Annie

Mia in Rekken heb ik mijn nieuwe familie voor het eerst ontmoet naast de kerk in het gebouw.en mijn vader ligt daar op het kerkhof . .De natuur is daar heel mooi dus ik wens je morgen weer een fijne tocht .liefs

Sylvia Ringeling

Wat een prachtig verhaal
Top
Liefs

LenĂŻ

Gaat goed met je zo te horen. En gezellige mensen om je heen.
Fijne reis verder.
Groete

Nel

Bedankt voor je reisverslag je ziet een hoop Mia.En wat een giller bij je laatste overnachting dat hij nog sliep. Weer een verhaal om te onthouden. Ja de wind kwam uit het oosten hij stond hierprecies op het balcon was fris.En heb je je wijntje lekker opgedronken.Groetjes enfijne dag morgen.Doe voorzichtig.

Jo

Leuk verhaal weer, Mia. Groetjes ?

Howard Ommel

knap hoor enjoy

Hanni

Weer een heel geslaagde en fijne fietsdag achter de rug, in mooie omgeving en gezellige ontmoetingen. Ga maar lekker zo door en in de flow.

Henny

Hoi Mia wat een leuke route heb je uitgezocht ik lees over dorpjes waar nog nooit van gehoord heb .De onverwachte ontmoetingen zijn erg leuk en maken de reis de moeite waard.
Ben benieuwd naar Rekken ook nog nooit van gehoord wel van Eibergen
Veel fiets plezier

Henk

Mooie route , en leuk dat het allemaal goed gaat en ga zo verder , het weer blijft oké ,

Truus

Heel fijn , Mia dat je dit kunt doen. Het is wel avontuurlijk.
Maar je heb gezelschap , want wij genieten met je mee. Nog veel plezier en een fijne fietstocht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!