miaopstap.reismee.nl

Rekken

Hallo,

Vanmorgen weer vertrokken uit Tubbergen, ontbijt deze keer in je eigen slaapkamer, dat werd netjes boven gebracht. top hè… wat wordt ik verwend!

Bij vertrek was het erg fris en bewolkt dus lange broek en jasje aan… koud oké maar het begon ook nog te miezeren, hele ochtend geduurd… tot 13.30… toen kwam de zon tevoorschijn en werd het beter!

Weer een mooie groene route door bos en landwegen, afgelegd, veel zonnebloemen gezien, heerlijk rustig. Ook hier veel campings maar door het weer waarschijnlijk waren er minder mensen op de fiets enz…

Waar ben ik langs gekomen? Tubbergen vertrokken,Albergen,Borne, Delden, Sint Isidorushoeve, Haaksbergen, en Rekken.

Delden is leuk klein stadje, er was wat aan de hand, er stonden versperringen op de weg dus lopend verder zoeken naar een eetcafé of zoiets …. Snakte naar koffie, dat vond ik snel en in het eetcafé vroeg ik wat er aan de hand was, omdat boven de afzetting START had zien staan. Dat klopte ongeveer maar er was een jaarlijkse 4daagse voor rolstoelen aan de gang… vanmorgen daar gestart en rond 15.00 zouden ze ingehaald worden. Elke was er een andere route… wahhh knap hè…. de afstanden 30,40 km… sommige met de hand de rolstoel zelf voortbewegen ..of met elektrische ondersteuning.

Het was de 4e dag, vandaag de laatste dag dus kregen ze net als in Nijmegen Gladiolen!

Heel bijzonder, dus dacht ik…als ik niet meer kan fietsen…dan?..

Fijne gesprekken gehad met de EHBO mannen… en omdat het weer nog slecht was, verwezen ze mij naar het Zoutmuseum…had ik nog nooit van gehoord… dus waarom niet dacht ik, over 1 uurtje zou het volgens de EHBO droog zijn.

Het was heel interessant om te lezen en filmpjes te zien hoe het zout werd gevonden, bewerkt Enz, hoe dat in zijn werk ging…nooit geweten dat er hier rond Twente enz zoveel zout in de grond zat! En misschien nog wel zat.

Geen spijt van dat bezoek, werd trouwens druk bezocht, dit vanwege het weer… veel mensen op de been om de rolstoelers binnen te halen, Heel leuk! Helaas regende het nog zachtjes toen ik buiten kwam maar de lucht werd langzaam lichter en even later..jas uit…de zon brak door en in de zon op staan warmen! Voor mij mag het zeker 10 graden warmer worden…

In Rekken aangekomen, een klein dorp waar geen winkels waren of cafe, ja 1 maar die was gesloten.. wel een prachtige bloementuin vol met verschillende bloemen… Dhallias… zo mooi, werd onderhouden door 10 vrijwilligers!

Uiteindelijk aangekomen op mijn overnachtingsplek… grote boerderij, geen dieren meer maar een glasmuseum! Dat was de gastvrouw haar hobby en spaarde het al 35 jaar! Na de overheerlijke maaltijd… kreeg ik een rondleiding door het kleine museum, zij wist veel over het glas tevertellen, waar het vandaan kwam, wie het ontworpen had en welk glasfabriek het had gemaakt… was heel erg leerzaam!

En nu na deze mooie dag,

oogjes dicht en snaveltjes toe! Haha

morgen naar Gendringen.

Lieve groet uit de Achterhoek!
Mia




Reacties

Reacties

Fia

Wat een vreselijk gezellige beschrijving van alles wat je ziet en meemaakt. Zo leuk alles te lezen.veel plezier op je verdere fietstocht. Groetjes

Mike

Was een mooi en leerzaam dagje zo te lezen...nooit te oud om te leren
Het was zeker geen flauw dagje.
En niet te diep in het glaasje gekeken.

Welterusten en fiets ze.

Sonja

Heerlijk Mia, geniet lekker,heel leuk om zo met je mee te genieten ?

Howard Ommel

waaoh blij dat alles gaat je hebt altijd een plan b c d efg dat maakt het juist zo interessant en kan heel boeiend vertellen ik hang aan je lippen bedankt en vrgeet niet te genieten maar ik ga weer herhalen trots je op je...

Howard Ommel

succes

Nel

Goedemorgen Mia jammer dat het weer gisteren wat minder was maar al met al een geslaagde dag. Fijn dat het op de boerderij leuk was met het glas museum zo zie je nog eens wat. Hoop dat je vandaag beter weer hebt. Veel rijplezier en doe voorzichtig. Groetjes van mij

HANNY en HENK

Goedemorgen Mia.
Het is weer een nieuwe dag en hoop dat je wederom gaat genieten..ik denk dat mijn reactie op het vorige verslag niet is doorgekomen..dus nu hoop ik deze wel..wij genieten volop van alles wat je beleeft en dat je leuke mensen ontmoet..die ook hun verhalen met je delen..voor vandaag veel plezier en hoop dat het weer met je is. Lieve groetjes uit Tutti Frutti dorp.

LENIE

Goedemorgen
VEEL PLEZIER
VANDAAG
EN MOOI WEER!!!

Hanni

Wat een belevenissen had je weer onderweg, alleen jammer dat op een gedeelte van de dag het weer miezerig was. Wel goed voor de natuur natuurlijk, maar minder voor fietsplezier. Gelukkig klaarde het toch gauw weer op, en de vooruitzichten voor de komende dagen zien er ook goed uit. Ga maar lekker zo door en blijf genieten. Doe ik van je leuke verhalen.

Rob en marieke

Het gaat lekker hè ma! En….. het zonnetje komt er ook bij de aankomende dagen ☀️

Henny

Goedemorgen Mia wat een leuke route heb je uit gestippeld ik lees over dorpjes waarik nog van gehoord heb ik lees je verhalen met veel plezier
Nog fijne fiets dagen Groetjes van Henny

Miep

Wat kun je boeiend vertellen Mia. Dank, Vroeger op school geleerd Boekelo zoutwinning. Nu weet ik waar het ligt. Vandaag lekker zonnetje op je reis en ik kijk uit naar je volgend verhaal, een mooie dag.

Ria

Dag Mia.

Ik vind je verhalen erg leuk om te lezen.
Ik heb bewondering dat je dit in je uppie doet.
Het is wel zo dat je op deze manier, sneller in gesprek komt met wie dan ook.
Ook de overnachting is steeds een verassing waar je terecht komt, erg wisselend
maar we leuk.
Een goede voortzetting van je fietstocht.
Lieve groet Ria

Jo

Leuke verhaaltjes Mia, zie het voor me. Groetjes ?

Dominique

Wauwww Mia, wat een magisch mooie prachtige dag weer ❣️
Veel liefs van Jo en Do uit het tutti frutti dorp ??

ad en Ria

Wat je op zo'n tocht voor moois ontdekt Mia!
Het is zo leuk om dit te volgen, wat je beschrijft en de manier waarop, prachtig!
We blijven je volgen en wensen je nog mooie dagen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!