miaopstap.reismee.nl

Was even spannend

Hoi allemaal,

Wat leuk om te lezen dat iedereen het volhoudt om mee te fietsen haha, geweldig, Dank je wel.

V

Na een gezellig ontbijt in Rekken weer verder richting Winterswijk, en door naar Gendringen, het eindpunt van deze dag. Ongeveer 58 km als ik niet verkeerd fiets tenminste hahah.

Voor het eerste keer tijdens deze fietsdagen was de zon er vroeg bij en was het al vroeg heerlijk! Zacht warm windje en de gehele dag zonder Fleece en lange broek de groene weide en bossen doorkruist… genieten…

Vandaag was het een rustige tocht met een heerlijke onderbreking bij Broer en schoonzus in Winterswijk! koffie en taart stonden klaar om zusje Mia energie te geven natuurlijk… haha,

Maar je moet weer verder, dicht langs de grens en soms een stukje Duitsland in… je ziet dat aan de wegwijzers en de telefoon verwelkomd je in Duitsland! Vond ik wel iets hebben dus toch even in het buitenland geweest..haha…

Ik passeerde de dorpjes, Meddo, stukje Duitsland door de bossen en weilanden, daarna Winterswijk. Na de stop dus weer door landerijen, waar weinig koeien buiten stonden… er waren veel fietsers vandaag op de smalle bospaadjes , veel tegenliggers en dan is het wel oppassen geblazen… of even afstappen zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren…. Ook op de grint en zandweg was het best wel zwaar..goed balanceren maar door het echte mulle zand, maar verstandig geweest en klein stukje gelopen of liever sjokken… maar was echt niet erg…waren maar kleine stukjes door het bos… allemaal gelukt dus …oké!

Nog Dinxperlo, en net over de grens naar Suderwick waar ik heel erg zin had in een hele grote sorbet ijs met aardbeien… heerlijk zitten smullen en nog even wat Duits aangehoord… maar er waren toch meer Nederlanders te zien en te horen.

Maar uiteindelijk moet je weer verder, zit eigenlijk wel lekker..haha, maar moest nog een stukje naar Gendringen.

Was in ieder 16.30 daar en meestal na 17.00 mag je aanbellen… dus eerst de supermarkt in om wat eten te vinden, wilde niet een restaurant ingaan, geen zin in, na die grote sorbet ook niet echt trek… dan maar een klein bakje slade met yoghurt na, en klein flesje wijn voor vanavond.

Maar Gendringen was uitgestorven, winkels waren al dicht en echt niets te beleven! Geen bankje te vinden.. rondje rond de twee Kerken gereden, ook geen bank, maar wel een mooie wit muurtje…daar op dat muurtje heb ik mijn avondeten gegeten..tussen de twee Kerken in… nou moet het goed komen met mij!

Na deze overheerlijke maaltijd, echt waar, werd het tijd om de slaapplaats op te zoeken, na menig rondje weer rond te kerk gereden te hebben vond ik het en belde aan… mooi huis dacht ik nog maar niemand deed open… nog een keertje dan, niemand …binnen loeren maar geen beweging te zien.
Dan maar ff belletje plegen, misschien ben ik toch nog te vroeg dacht ik, werd gelukkig opgenomen… maar wat bleek… ze dachten dat ik morgen zou komen, ze waren nu in Rotterdam… vanavond laat zouden ze thuiskomen…daar stond ik dan in dit verlaten dorp… wat nu? mijn papieren nagekeken of ik een fout had gemaakt…maar dat klopte wel.

Even goed nadenken Mia… dus in mijn telefoon op de website van vrienden op de fiets gekeken of er andere adressen in de buurt waren, nog1. Gebeld, niet opgenomen… dan in de omgeving zoeken..er waren 2 adressen in Varsselder…paar km verder op, bellen, de eerste nam niet op… maar bij de tweede had ik geluk..legde de situatie uit en mevr zei kom maar naar mij toe! Zo lief klonk ze… ik was opgelucht anders had ik bij de Kerk aan geklopt..die helpen toch iedereen, hoop ik.

Google Maps bracht mij in 10 min ernaar toe, ik werd hartelijk ontvangen, op een boerderij, mevr. Woont bij haar zoon, maar wel een heel apart gedeelte en kamers genoeg!

Na de kennismaking en rondleiding, heerlijk gedoucht, na dit stukje schrijven ga ik nog even bij haar zitten, dat vroeg ze… lief hè. Ik ben happy en morgen op naar Boxmeer maar eerst ga bellen of het klopt dat ik morgen terecht kan.. hahah

iedereen een fijne avond, geniet van het mooie weer!

lieve groet, Mia








Reacties

Reacties

Ria ,Ad

Wat n geluk! Je verdient het Mia!

Rob en marieke

Alles komt goed!

Truus

Dat was schrikken , Mia , want buiten slapen is geen optie, ook niet met mooi weer.
Hoop dat je dat geen tweede keer gebeurt, net wat je zegt , eerst maar even bellen.
Succes en tot schrijfs.

Annie

Mia wat een avontuur had je bijna op straat moeten slapen.Maar je hebt wel weer een mooie tocht gehad en het wat heerlijk weer.gelukkig kun je lekker slapen en morgen gezond weer op gr ??‍♀️?

Henk

Anders toch maar in de kerk gaan slapen . Maar toch oplossing . Gr

Monique

Gelukkig eind goed al goed.

Cora

Hoi Mia, was weer een mooie tocht, leuk dat je bij Henk en Maria bent geweest, nu lekker slapen en morgen gezond weer op.??‍♀️

Nel

Jeetje wat een verhaal Mia wat een geluk dat je die andere adressen had.Anders had je naar Rotterdam moeten fietsen ???Maar fijn dat je het trof op de boerderij. Hoop dat je morgen een fijne fiets dag zal hebben. Groetjes en veel mooi weer

Sylvia Ringeling

Hoi hoi nou zeker spannend, lief dat je daar terecht kon, gelukkig.
Lieve Gr Sylvia

Hanni

Je hoeft je zo zeker niet te vervelen onderweg, maar toch.... Gelukkig dat het toch goed is gekomen, maar ik kan me voorstellen dat het even minder leuk en spannend was. Maar met Mia komt het toch altijd goed!!!! Dat verdien je. Ga maar weer opgewekt van start voor de volgende fietsdag met alleen maar leuke ervaringen.

jo

Top zoals je schrijft Mia, erg leuk !!! groetjes

Amanda

Dat was vast even schrikken bij een dichte deur, gelukkig is het goed gekomen.

Marlies

Je maakt wat mee zeg! Gelukkig kwam het goed.
Ik ben benieuwd wat je allemaal nog meer mee gaat maken.

Howard Ommel

knap hoor trots op je blijf heel en enjoy

Dominique

???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!