miaopstap.reismee.nl

Middelbeers

Een mooie 1 augustusdag.

Na de overnachting in een prachtige kamer moest ik toch vanmorgen, na het goed verzorgde ontbijt, afscheid nemen, dit ga ik nooit meer tegenkomen dacht ik.
Het weer prima, bewolkt, droog en later kwam af en toe de zon te voorschijn.
En dat klopt ook want nu in Middelbeers aangekomen, na een mooie rustige tocht, veel gefietst langs het Wilhelmina Kanaal, is mijn onderkomen even wennen, zoals ik tot nu toe altijd had, Slaapkamer(tje)een mooie badkamer, zitgedeelte enz..

Ook mooi en geweldige aardige mensen..maar niet zeuren en zeker niet vergelijken, dit is het en zo hoort het ook, Ik vind het al heel wat dat mensen hun huis beschikbaar stellen aan volkomen vreemde.
Dus nu ben ik in Noord Brabant, waar ik geboren ben in de Roosendaal, het Brabantse taaltje klinkt direct weer bekend, haha
Welke plaatsjes heb ik gepasseerd, vertrokken dus in Boxmeer, Sint Anthonius, Elsendorp, Gemert, Beek en Donk, Lieshout, Stad van Gerwen,Son en Breugel, Best,Oirschot met eindhalte Middelbeers.

Middelbeers is een dorp in de gemeente Oirschot, gelegen in de regio de Kempen, provincie Noord Brabant, In 2021 telde men 5.565 inwoners… er staan een aantal oude kerken en een molen, verder een rustig dorp waar het bij Jumbo het drukste is..wat ik zag dan. Er worden wel culturele activiteiten georganiseerd en ook fiets4 daagse… en toevallig was de start bij het restaurant waar ik op het terras zat te eten…vandaag Dag 1.

Een deelneemster waar ik mee in gesprek kwam, had 40 km gedaan, elke dag fiets achterop de auto, naar de startplaats, morgen weer zei ze. We hadden een leuk gesprek, ze kwam uit Ravels, Belgie, Ik zei dat ik morgen naar Baarle Nassau ga, o zei ze, daar kom ik vaak, ga ik pannenkoeken eten bij het pannenkoek restaurant. Geweldig want dat kenden ik natuurlijk ook.
Ook in Beek en Donk had ik een leuke en onverwachte ontmoeting met een vrouw op de fiets, uitgerust in professionele fietskleding, we raakten in gesprek …..ook uit AMSTERDAM. Toevallig hè…maar zij had grote plannen, fietste naar Portugal, helemaal naar het Zuiden… wat een uitdaging … echt respect, sliep in hotels of herbergen, familie enz…ik ben al trots even in Duitsland net over de grens ben geweest..hahaha verschil moet wezen.

En waar ik nu ben, komt de man ook uit mijn geboorteplaats, Roosendaal, dus veel over ons dorp, wat het toen nog was, herinneringen op zitten halen. Zo zie je maar ook in ons landje zie je, hoor je veel en heb je mooie ontmoetingen!

Dank allemaal weer voor de reacties… we gaan morgen weer verder!!

Lieve groet,

Mia







Reacties

Reacties

Sonja

Wat heerlijk, ff een babbeltje..en wat een toevalligheden ...genietuh, echt hoor, top ☘️☀️??

Henk

Lekker in Brabant , lekker taaltje en morgen het vervolg met mooie dorpjes en mooi weer blijft aanhouden . Gaat prima zo . Gustetennook nog mooie tocht gemaakt en ga nu tochtje plannen naar zoon van tanneke . Morgen even contact zoeken wanneer het uitkomt .
Gr Henk maria

Sylvia Ringeling

Prachtig, mooi verhaal, dat moet weer zo zijn hè’jij verdient net zo veel respect
Liefs Sylvia

Nel

Hoi Mia je berichtje net pasgelezen. Ben blij dat alles zo goed gaat met je. Ik heb zoveel bewondering voor je dat je dat allemaal aandurft. Leuk om weer je geboorte taal te horen. Mijn schoonouders kwamen ook uit Brabant uit Grave. Het wordt vandaag behoorlijk warm dus veel drinken. Groetjes van mij en tot schrijfs

Jo

Weer genoten van je verhaal. Groetjes ?

Hanni

Houdoe, ja ik moet nu in Brabants dialect reageren nu je in die contreien bent. Je hebt weer een heel leuke en interessante dag gehad en nu op naar Baarle Nassau met de wind in de rug en de zon in je gezicht. Peddel maar weer lekker weg.

Annie

Mia met veel plezier je verhaal weer gelezen
Het logeeradres is ook elke weer spannend waar je terecht komt naar een mooie tocht .Mia ik wens je weer
een fijne dag en veel mooie momenten liefs ?‍♀️

Howard Ommel

succes knap van je trots op je blijf heel en enjoy

Nel

Mia wat is er aan de hand vanaf dinsdag heb ik geen verslag meer gehad. Hoop dat alles goed is met je. Groetjes van mij

HANNY en HENK

Hoihoi. Mia..ik hoop toch wel een goedenmorgen voor jou..waar ben je..neem je een time out met jezelf of je reisverhalen..geen bericht goed bericht..we wachten in spanning af.....liefs van ons....groetjes uit Tutti Frutti dorp....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!