miaopstap.reismee.nl

Goes aangekomen

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer!

Vanuit Zeeland, de plaats Goes!
Omdat ik een paar dagen niets van mij heb laten horen waren er een aantal mensen die bezorgd werden om mijn welzijn, wat ik heel lief vind, maar ik kan ze terugstellen, ik ben kerngezond en fiets er vrolijk en fruitig in het rond.

Een paar dagen bij familie in Baarle Nassau en Roosendaal doorgebracht en was er gewoon geen tijd meer om in de late avond te gaan schrijven… dus nogmaals mijn oprechte excuus daarvoor.

Vanmorgen vertrokken uit Roosendaal, uitgezwaaid door schoonzus, begon ik aan de fietstocht richting Zeeland.
Het ging perfect, heerlijk weer, en fluitend fietste ik over de landwegen, omgeven door akkers suikerbieten, uien en vooral veel boomgaarden met appels en peren.
Het landschap is in Zeeland anders dan in Drenthe enz.is wel weids maar geen maisvelden en minder, nog minder koeien in de wei. Ook minder omgekeerde vlaggen langs de weg..ik vind dit landschap mooi en vredig.
Veel kleine dorpen gepasseerd, zoals Wouse Plantage, langs Bergen op Zoom, Krabbendijke,Oostdijk, en ja hoor, ik wilde langs Hansweert gaan, maar de Sluisen , kon ik normaal gesproken met de fiets oversteken, haperde, storing, dus even een paar km omfietsen, brug over, om zo in Biezeling en Kloetinge te gaan met als eindstation Goes.

Goes best een leuke stad, veel toeristen natuurlijk, maar toch niet te druk. Na even een drinpauze heb ik een aantal kerken bezocht, kaarsjes aangestoken, en omdat ik nog tijd over had het Historisch Museum binnengelopen en dat was best interessant, veel info over Noord en Zuid Beveland, de Kledingdrachten en ook over de vele overstromingen die er plaats hebben gevonden. Ik was wel de enigste bezoeker op dat moment….

Goes is een stad op het schiereiland van Zuid- Beveland. Goes is na qua inwonersaantal de derde stad van de provincie Zeelland na Middelburg en Vlissingen.
Tijdens de watersnood van 1953 bleef Goes droog. De dijken te noorden van de stad hield het, al scheelde dat niet, zoals de dijk bij Kattendijke die door versterking door zandzakken overeind bleef. Als dit niet was geweest waren de gevolgen voor Goes en de rest van Zuid -Beveland niet te overzien geweest.

Wolphaartsdijk, Kortgene en Kruiningen waren wel overstroomde gebieden.

Na even wat te eten zoeken, AH in geweest, daarna op zoek naar mijn overnachtingsplaats gegaan… was zo gevonden, dicht bij het centrum, mooi appartementencomplex, is weer eens wat anders dan een boerderij dacht ik, hartelijk ontvangen door een echte Zeeuwse dame… woonde er pas 4 weken en het appartement was ook nieuw..dus bofte ik weer..niet alleen met de slaapplaats maar ook met de gastvrouw ze nodigde mij uit om bij haar te eten en dus niet op de kamer… het werd het heel gezellig.. veel verhalen aangehoord, ook verdrietige, maar de fles wijn die zij had opengemaakt smaakte goed! Dus in Goes woont een snoes… echt waar!
Nu wordt het tijd om de oogjes te sluiten en morgen weer gezond op!

lieve groet,

Mia






Reacties

Reacties

Nel

Goedemorgen Mia ben zo opgelucht dat alles zo goed is met je.En fijn dat je je familie.weer gezien hebt. Mijn schoonzusje heeft in Middelburg gewoond prachtig stadhuis hebben ze daar.Je ziet een hoop Mia op je fietstocht en wat fijn dat je zo'n leuk overnachting huis had.Gezellig als je zo ontvangen wordt.Fijne Fietstocht vandaag en groetjes van mij

Jo

War een prachtig verhaal Mia, groetjes ?

Ria en Ad

Prachtig Mia! Wat kom je veel moois tegen en mooie mensen. Je verdient het… geniet er weer van..
Liefs van ons!

Hanni

Weer een leuk verhaal over een goede fietsdag. Blijf maar lekker zo doorgaan en genieten.

Marlies

Zoals gewoonlijk weer een prachtig verhaal.
Geniet van al het moois in Zeeland en van al de lieve mensen die je ontmoet op je slaapplekjes.

Henk

Oké net je verhaal gelezen . Goed heb ik 4 jaar gewoond aan het goese meer .
Mooie plaats hoor . Veel plezier met het vervolg van je route .

Lenie

Gelukkig goede berichten.met je schoonzus goed?
Leuk je belevenis.
Ik wandel elke dag
En begin aardig
Mij wijk te kennen
Ook de Molenplas via parken kom ik daar langs. Zo mooi
Uitzicht op het water en veel natuur er omheen.
Er heerst zo rust.goed lopen van mij huis vandaan.
Dus ik ben Haarlem
Aan het ontdekken.
Mia,verder veel
Plezier!!!!!!
Daaaaag

Annie

Fijn dat je goed gaat Mia dit wel weer heel anders dan de Achterhoek he ja ons landje is mooi en je laat ons meegenieten dat is heel fijn .Mia hoop dat je vandaag ook weer een mooie tocht hebt .liefs

Miep

Goed om weer zo’n vrolijk verhaal van je te lezen. Zeeland lijkt me zo anders dan het oosten van ons land, echt leuk om met je mee te fietsen. Ben benieuwd waar je nu weer beland. Fijn dat je aardige mensen tegen komt, dat heb je nodig in deze moeilijke tijden. Lieve groet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!