miaopstap.reismee.nl

Kamperland

Dag lieve mensen,

Zo ik ben weer uitgewaaid, poeh stevig en fris tegenwindje..met regelmaat pakte donkere wolken zich samen maar het bleef droog en dat is fijnā€¦ regen op lange wegen is niet zo leukā€¦ maar de weergoden waren lief voor mij en andere fietsers, wandelaars en andere vakantiegangers.

Na een gezellig ontbijt vertrok ik richting Kamperlandā€¦ was niet ver dus kon ik het rustig aan doenā€¦

Ik kwam weer langs dorpen waar de namen wel bekend voortkwamen maar ik Nooit was geweest, denk ik.

ā€™S- Hendrikskinderen, de Deltawerken, Wolphaartsdijk, Kortgene, Geerdijk, Veerse meer, wat prachtig was, veel zeilbootje en kapitale jachten kwamen voorbij, en Kamperland waar ik deze nacht ga overnachten. maar doordat ik zo vroeg was heb ik heerlijk een aantal uurtjes geluierd aan het Veerse Meer!
Ondanks het de vakantieperiode is was het nergens druk..er heerste een heel sfeervol gezellig sfeertjeā€¦ iedereen genoot van het zonnetje, wat volop scheen, maar niet te warm, ook in het Dorp was het rustig, alleen bij AH was het drukā€¦ voedsel werd ingeslagenā€¦ karren vol, op naar de Camping denk ik.

In het Dorp Kamperland heb ik mooie herinneringen aan vroegere tijdenā€¦ maar ik herkende niets meer van het toen kleine dorp.
Kamperland is een dorp in de gemeente Noord Beveland, in de Nederlandse provincie Zeeland. inwoners, 2.100 waarmee Kamperland de grootste plaats is in op het eiland. De Plaats was vroeger bekend als Campen en wordt al in 976 genoemd.
Campen verdween in de golven in de 16e eeuw door verschillende overstromingen. toen Noord- Beveland weer werd ingepolderd, ontstond het huidige Kamperland.

Bij de opbouw van het dorp was geen plan De Veerweg lag centraal, ik overnacht op de Veerweg) en van daar werd er uitgebouwd. daardoor mist Kamperland de rechthoekige structuur die de andere dorpen op Noord-Beveland wel hebben.

Vijf minuten van Kamperland vandaan ligt de Oosterscheldekering. de kering was de voltooiing van de Deltawerken, die na watersnoodramp in 1953 moesten voorkomen dat er ooit nog zoā€˜n ramp kon plaatsvinden.

Het deltapark, Neeltje Jans verteld alles over die watersnoodramp en de Deltawerken.

Vanavond slap ik in een tuinhuis, heel leuk en alles voor mij alleen want de 2 andere gasten, uit Belgiƫ , zitten aan de voorkant en die zie ik niet, het is weer een heel verschil met gisteren. Het is nog steeds zonnig dus lekker relaxen in de de mooie tuin met een glaasje wijn!
Morgen maak ik een rondje over het eiland en overnacht in Kortgene!

Groetjes vanuit Kamperland,

lieve groet,

Mia







Reacties

Reacties

Mike

Lekkere bezig ma ?
Volop genieten en het weer blijft voorlopig mooi ??

Nel

Weer een heerlijke dag gehad zo als ik lees. Het is je gegund. Ik heb zo bewondering voor je dat Je dat allemaal in je eentje doet.Lekker slapen voor straks en gezond weer op. Groetjes en fijne dag morgen

Rob en marieke

Wijnen wijnen wijnen?

Howard Ommel

gr enjoy veel plezier en blijf heel maar geniet van alle mooie momenten en blijf het delen want het wordt verslonden ... trots op je ,,,

Sylvia Ringeling

Wat een prachtig verhaal weer, je geniet elke dag he??
Mooi hoor .
Lieve Gr Sylvia

HANNY en HENK

Hallo Mia. Goedemorgen..alles okƩ....wat een mooie leuke reisverhalen..zie het zo voor me dat je door het mooie Nederland fietst..op je blauwe metgezel..geniet nog van de dag..het weer is goed..en dan is het zo'n beetje aftellen..misschien dat je met de hete dagen weer thuis bent..een prachtige dag en neem ook de rust om een beetje te gaan dagdromen..lieve groet vanuit Tutti Frutti dorp....

Hanni

Je had weer een heel mooie fietsdag in een interessante en mooie omgeving. Zo door Nederland fietsend zie je dat zelfs in ons kleine landje er van alles en nog wat op natuurgebied te beleven valt, met een groot verschil tussen het Noorden van Nederland en het Zuiden. Je hebt weer veel gezien tijdens je tocht en in je gedachten kunnen opslaan om later met genoegen aan terug te denken. De weergoden blijven je nog wel even goed gestemd, dus geniet nog maar met volle teugen.

Jo

Lekker je brief gelezen, was de hele dag in Hoorn ook leuk ha ja groetjes ?

Martha

Goede morgen Mia,
Heb net weer even je reisverslag gelezen en het is nog steeds genieten voor je en ook voor thuisblijvers. Nog een mooie zonnige dag vandaag. En ik blijf je volgen.??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!