miaopstap.reismee.nl

Wind en wind

Hoi allemaal,

Wat heerlijk jullie reactie te lezen en fijn dat er weer vele meereizen… dank je wel… is zo leuk!

De eerste dag zit erop en in Dronten aangekomen! Een tocht die door vele omwegen, waardoor het meer dan 90 km werd en dan ook nog stevige wind tegen, heuvel op en af, nooit geweest dat er zoveel heuvels hier in de omgeving waren, brug op en af…en steeds maar die wind tegen, veel afgesloten fietspaden, dan weer de weg zoeken enz enz….even vragen dan … en wat bleek… de man zei, kom je uit Brabant? Had nog maar 1 zin gesproken … ja dus, nou ik ook en daarom hoor ik het… uit de streek Breda, Etten Leur… dat is toch toevallig … ik ook, even wat herinneringen opgehaald … Brabant zei hij is het mooiste om te fietsen… hij miste de bossen enz… daar was ik het helemaal mee eens!

De fietstocht, via IJburg en Muiden, Muiderberg, Almere en richting Lelystad… langs de Oostvaardersplassen, daar aangekomen wilde ik pauzeren… helaas net 1 uurtje gesloten…haha maar oké… krentenbollen en koffie had ik bij, bankje opzoeken in de zon en uit de wind en kwam ik helemaal bij…Oostvaardseplassen, tja, ik denk dat er deze tijd niet zoveel te zien is… geen beest gezien, heel in de verte misschien, veel kale bomen en veel bos, windmolens enz.. ( nou die draaien hier wel) ik moet er nog eens naar terug naar toe als het warmer is … maar dan neem ik de trein want de fietstocht was, vind ik, niet zo mooi.

Maar de Oostvaardersplassen zijn wel mooi en er is veel te zien, Het is toch een heel groot natuurgebied tussen. Almere en Lelystad in de provincie Flevoland. Het gebied is ontstaan na drooglegging v de Flevopolders (1950- 1968) Het gebied maakt deel uit van het in 2018 opgerichte National Park Nieuw Land. heel veel over dit gebied is te lezen op Wikipedia.

Vandaar verder naar Dronten en warempel, de tocht werd mooier, slingerpaden door het bos en door al dat gedraai was er ook af en toe wind achter… wat een genot! In Dronten aangekomen eerst maar eens gaan eten, iets stevigs en warmte ..daar was ik wel aan toe.
Bij vrienden op de fiets aangekomen, mooi huis, mooie kamertje en lieve ontvangst en dan ben je wind worsteling v de dag weer snel vergeten.
Dat gaat vroeg slapen worden, ben helemaal rozig v de wind… en morgen op naar Kampen en richting Hattem langs de IJssel… dat is niet zover maar wie weet wat het gaat worden… wind mee of tegen en regen?

Moeten we tegen kunnen toch?

welterusten v later en tot morgen!
lieve groet,

Mia


Reacties

Reacties

Miep

Je bent weer begonnen aan een reis! Heel leuk om je verslag te lezen, ik ben nog nooit in Dronten geweest. Morgen Kampen dat is echt mooi oud en langs de ijssel fietsen een genot. Een mooie dag.

Mike

Ja stevig windje, maar toch ver gekomen hoor...
Veel fietsplezier.

Xx mike

Nel

Hoi Mia wat een tocht in die wind.Wat staan daar veel windmolens he mijn zoon woont in Zeewolde. Ben blij dat je nu bij vrienden bent en een fijne slaapkamer hebt.Het weer wordt morgen slecht dus pas goed op.groetjes en slaap lekker

Sonja

Veel fietsplezier, morgen dikke trui en regenpak aan...jammer hoor...van het weekend hebben wij bij Hattem gefietst, helemaal leuk, succes en reis/ lees mee ??

HANNY EN HENK

Mia Mia waar ben je aan begonnen..Wat een rit..En dan die wind.Maar je bent een flinke meid.Petje/mutsje af.Als je iets hoort over een camping..genaamd Wisentbos..is voor mij bekend..Ooit verbleven in een stacaravan..Een goede nachtrust en morgen een nieuwe dag..Wens je veel fietsplezier en geniet. Ik volg je en duim voor goede weersomstandigheden. Een lieve groet uit Tutti frutti dorp.H en H.

Marlies

He kanjer, weer op de fiets gestapt?
En dan meteen zo’n barre tocht, petje af! Doe voorzichtig en heel veel plezier!

Howard Ommel

goed bezig mia geniet ervan en dank voor het delen

Rob en marieke

Trots op je ma ??

Jo

Jammer dat het weer niet meewerkt Mia. Lieve groet

Hanni

Jammer dat het weer niet echt meewerkt, en je er toch stoer tegenaan bent gegaan. Knap hoor! Voor de andere geplande fietsdagen wens ik je de wind in de rug.

Jacqueline

Wat knap weer. Geniet van je reis

Sylvia Ringeling

Hoi hoi je bent weer aan de volgende reis begonnen, fijn om je verslag weer te lezen, en mee te ((fietsen)))
Hoop dat het wat beter weer wordt
Succes en veel plezier
Liefs

Martha

Beste Mia,
Nu pas je reisprogramma gelezen,nou top weer van je en dan vooral met deze weersomstandigheden wind en kou en regen ba ba ba. Ga ook nog je verdere verhaal lezen en dan zal je me horen. Gr Martha ?‍♀️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!