miaopstap.reismee.nl

Regen, zon en wind.

Hallo allemaal,

Lieve volgers…. jullie waren er weer…. Dank v de reacties

Op naar Hattem!

Het WEER, weer overwonnen:-)) vanmorgen na een heerlijke nachtrust en ontbijt, uitgezwaaid door de gastvrouw, vertrokken in de regen, de wind was gelukkig redelijk, op sommige stukken dan… maar een tip gehad v de gastvrouw om een andere route te nemen, meer bos, langs de spoorlijn, zodat je wat minder last van de wind… en dat was zo, zelfs even wind achter, een genot!
Het was erg stil op de fietspaden, geen auto’s en brommers die langs je heen vliegen, alleen maar enkele vogels ? mooi zo rustig, en de berm met het gele koolzaad maakte het, ondanks de regen, toch bijzonder…

Kris kras over bruggen, over het water en tunnels onder wegen en spoor, was ik toch al snel in Kampen… poncho uit, ondertussen was het droog geworden, en een flauw zonnetje kwam zelfs tevoorschijn! Wat heerlijk.

Even bijkomen, wat eten, was meer lekkers eten, koffie met… daarna wilde ik een Kerk gaan bezoeken… stond van binnen in de steigers, dat ging dus niet door…gebouwen bekeken, en het Stedelijk museum bezocht… heel interessant en prachtige schilderijen bewonderd, thuis beslist alle info nog eens doorlezen. Kampen is echt een stadje waar je de tijd voor moet nemen … dus hier ook nog eens een ander keertje terug komen!

Maar ik moet verder, de zon schijnt nog steeds, maar ik vertrouw het niet want in de verte komen donkere wolken aan komen… op naar Hattem dan maar… Hattem is een stad en gemeente in de provincie Gelderland. de Gemeente ligt op de grens met Overijssel en aan de noordkant van de Veluwe. Inwoners, ongeveer 12.569

Langs een paar gehuchten, de Zande en Zalk, steeds de IJssel aan mijn linkerhand, en over de Zalkerdijk, die kilometers lang is, helaas was het harder gaan waaien en jullie raden het al…. tegenwind!

In Hattem aangekomen, een leuk plaatsje, schilderachtig, sfeervol, en gezellig druk in de winkelstraat, de terrassen waren leeg. Daar heb ik het museum van Anton Pieck museum bezocht.. Heel bijzonder, iedereen kent wel de tekeningen van Pieck, maar in het museum heb ik vele andere kunstvormen van hem bewonderd , olieverf, illustraties, reistekeningen grafisch werk en kalenderplaten. Bijzondere kunstenaar!

Na dit bezoek gaan eten in een gezellig restaurant, niet druk maar wel lekker… haha, daarna op zoek naar mijn bijzondere slaapplaats, een woonboot die aan de IJssel ligt! Aan de IJssel, was zo gevonden, en ja wat is het leuk om hier te mogen overnachten, een leuke gastvrouw, koffie aanbood en een lieve hond aanwezig, en het klikte direct! En nu slaap ik op een woonboot onderin….en alles is aanwezig… heerlijke douche en slaapkamer… hopen maar de boot niet zinkt:-))) Dus een mooie afsluiting van de dag 2 die veel minder zwaar was dan dag 1.

Op naar morgen, maar als ik op de buienradar kijk ziet het er morgen heel slecht uit.. regen en onweer, en van onweer moet ik niets hebben…als het weer echt zo slecht is dan, verzin ik wat anders.

Hopelijk tot morgen als ik niet gezonken ben!

Lieve groet en slaap lekker!
Mia








in

Reacties

Reacties

Abeltje

Dus weer veel gezien vandaag. ik zal voor je duimen dat het morgen niet te nat wordt en niet te hard waait.
Maar of het helpt weet ik niet. Morgen toch een mooie dag gewenst.

Nel

Hoi Mia tweede dag weer goed verlopen jammer van het weer.Wat leuk op een boot overnachten .Hoop dat morgen het weer niet te slecht is we willen nu een beetje lenteweer. Welterusten en gezond weer op.

Jo

Grapjas ik heb 10 jaar op een woonboot gewoond, ook goed afgelopen. Sterkte morgen Mia, ik geniet van je leuke teksten. ?‍♀️

Miep

Ha Mia, wat bijzonder dat je op een woonboot slaapt, lijkt mij hartstikke leuk. Hattem wil ik nu ook eens bezoeken door jouw enthousiaste verhaal. Een goede reis morgen, ik ga op avontuur naar Amstelveen (!) en zal aan je denken.

Amanda

Weer genoeg gezien en beleefd, ik duim voor je dat het droog blijft morgen.

HANNY EN HENK

Een heel goedenmorgen. Nieuwe dag Nieuwe kansen. Hoop dat je goed geslapen hebt..Het weer lijkt niet zo best te worden.....Hoop dat je toch een redelijk goede dag zult hebben..Gisteren heb ik je gevolgd via mijn tablet. Hattem en omstreken bekeken. Zo mooi..!!Veel veilige kilometers en veel groetjes uit Tutti frutti dorp..Lees je verslag straks weer.......zo leuk..

Hanni

Alweer een bijzondere fietsdag achter de rug met leuke ontmoetingen en mooie route. Jammer dat het weer niet zijn beste kant laat zien, maar dat heeft niemand in de hand. Voor de rest van je geplande tocht wens ik je droog weer en geen onvoorziene omstandigheden. Je hoeft niets tenslotte, en kan je tocht indien nodig altijd aanpassen.

Gea

Het ziet er naar uit dat het slechte weer pas tegen de avond komt, ik hoop dat je vandaag nog lekker kunt fietsen. Een groet van zonnig Terschelling, wij gaan morgen weer richting Amsterdam. We hebben een heerlijke week gehad met veel wandel-en fietsplezier.

Howard Ommel

serkte succes en enjoy en blijf heel dus dat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!