miaopstap.reismee.nl

Het zit erop

Goedemorgen allemaal

Het zit erop!

Gisterenavond had ik een berichtje geplaatst maar op een andere manier is dat niet geplaatst! Toen maar een paar foto's geplaatst en  dat lukte wel. Wel heel vervelend. vandaar nog een poging zodat iedereen weet dat ik veilig thuis ben!

Gisteren was het de mooiste fietstdag van alle 4 de dagen! Genoten heb ik van de mooie plaatsjes onderweg en vooral van het heerlijke weer, zon en bijna geen wind.... en dan nog achter! En zo hoort het, haha

Na de onweersbui van vrijdagavond, een gezellige avond met het gastvrije echtpaar die veel gereisd hebben en nog regelmatig doen, heerlijk geslapen en na het ontbijt, uitgezwaaid, en met nog wat tips om langs het water, de Zeedijk, te fietsen, dat was ik al van plan maar tips zijn altijd welkom.... en wat was het mooi... kilometers langs het water, druk met vissers en fotografen met grote lenzen opzoek naar een bijzondere eend of vogel, Nuldestrand en oversteken met een Pontje, verder weer richting Bunschoten en Spakenburg.... en dat is een mooi en sfeervol plaatsje, vooral aan de haven, waar die foto is gemaakt, en ik was niet moe, wat  sommige denken, maar van degene die de foto maakte moest ik zo gaan zitten...haha... poseren dus... ik vind hem wel leuk ....aan de haven was het een drukte v belang... terrassen zaten al vol en de markt werd druk bezocht. Mooie houten boten  lagen langs de kant waar ze opgeknapt werden... echt een plaatje vond ik het. 

Na een pauze en wat geklets op het terras weer verder, op naar Laren... daar aangekomen ook erg druk in het centrum... misschien ligt het aan mij .... als je dagen door de stille bossen en akkers hebt gereden is misschien alles wel druk... staat mij laterwat te wachten in Amsterdam, haha.. weer even wennen.

In Laren toch even een pauze genomen, cappucinno is een lux geheel... glaasje water, glaasje met slagroom en scheutje ?? drank erin , bonbon erbij...nou wat een genot, maar ja je zit in Laren!

Vanuit Laren verder over de Bussemse heide en Franse kamp, binnenwegen enz richting Weesp... en toen zag ik het al aankomen...ploits was de zon verdwenen en begon het frissen te worden en kwam de wind opzetten,wat een pech... ik moet sneller gaan fietsen dacht ik, wat doe ik midden in de polder als het onweer losbarst? Doorfietsen denk ik dan, maar men zegt dat het gevaarlijk is ... ondertussen was het flink gaan regenen, ik bereikte Weesp en daar binnen in cafe bijkomen. iedereen vluchtte naar binnen, sommige liepen in T-shirts en waren kletsnat en koud geworden... toen het weer wat beter werd, wel nog regenen maar oke...nog een stukje maar naar Amsterdam toch? 

Helaas, nog maar net weesp uit en begon weer heel hard te regenen en in de polder nergens de mogelijkheid om te schuilen... toen dacht ik... stop ermee en neem de trein naar Amsterdam, maar ja dat doe je niet zomaar he... maar aangezien het steeds harder ging regenen en ook wat bang dat er onweer zou komen, omgedraaid en naar station gefietst, kaartje v de fiets gekocht en in een mum v tijd was ik in Amsterdam... in de stationshal moest je zigzaggen door groepen mensen...daar was het pas echt druk!! 

Met de pont overgestoken en helaas tijdens de tocht naar huis regende het pijpestelen maar oke..je gaat naar huis ... dus met regen thuis aangekomen maar heelhuids en dat is het voornaamste!

Wel heb ik geleerd dat April nog niet de goede maand is om te gaan fietsen, toch wel erg wisselvallig weer en veel tentjes of onderkomen in bossen zijn nog niet open...maandje wachten is volgens mij fijner....maar ondanks alles toch veel gezien en meegemaakt... geen pech met de fiets gehad... slaapplaatsen waren heerlijk .... en ook gezien hoe mooi ons landje is!

Mijn volgend reisje gaat naar Oostenrijk, Tirol, half mei maar dan laat ik mei verwennen, hoef niets te doen,... met bus en alles verzorgd... daar kijk ik nu naar uit. als het gaat lukken doe ik  verslag van die reis!

Verder iedereen bedankt voor het "meefietsen"en de moeite namen om te reageren !  Dat geeft moed en is zo leuk om dat later te lezen! 

Allerbeste v iedereen, blijf gezond, en fijne zondag!

Lieve groet,

Mia



Reacties

Reacties

Annie

Sorry Mia dat ik nog niet gereageerd heb maar ik lees dat het weer voor bij is je bent alweer thuis maar wel weer leuke dingen gedaan.gr Annie
.

Nel

Goedemiddag Mia wat fijn dat je weer gezond thuis gekomen bent. Ja jammer dat het weer de laatste dagen zo wisselvallig was.Verleden jaar was het al zo warm. Maar je hebt het tochmaar geflikt. Fijne Zondag en weet je al of je met debloembollen tocht mee kan?Groetjes en een gezellige dag.

Amanda

Goed om te weten dat je weer veilig thuis bent gekomen.
Wel jammer dat het laatste stuk van de terugweg erg nat was. Goed dat je de trein terug hebt genomen.

Fia

Gelukkig veilig thuis gekomen. Toch mooie plekjes gezien ,mooie foto’s.groetjes.

Marlies

Het is je weer gelukt! Vooral met dat weer een hele prestatie. Nu lekker uitrusten. Sport kijken op TV mischien? Kopje thee erbij en lekker languit op de bank. Dat heb je wel verdiend.

Jo

Topper Mia, heb genoten van je onderhoudende verhalen, echt top !!fijn dat je weer heelhuids terug bent. Lieve groet Jo. ??

Miep

Je bent een kanjer Mia, echt leuk om je verhalen te lezen en mee te fietsen. Wat heb je een mooi rondje gemaakt. Jammer van dat laatste stukje maar als je lekker naar je eigen huisje gaat is het minder erg. Nu op naar de volgende reis en ik kijk nu al uit naar je Oostenrijkse verhalen.

Henk

Gelukkig toch weer thuis .
Weer zat wat tegen , maar dat gaat beter worden . Mooie foto s en gewoon verder gaan met plannen .
Gr Henk

Dominique

Haha, dat was weer een prachtig avontuur en zo mooi beschreven, alsof je echt meereist.
Super van jouw hoor, je mag trots zijn op jezelf ????

Tannie Rutz

Hallo Mia,

Een beetje late reactie van mij.
Wat een leuke verhalen, wel jammer dat je zulk slecht weer had.
Groetjes,
Tannie

Jacqueline

Wat een tocht weer en je doet het maar. Respect..
En zo een verzorgde vakantie naar Oosterijk,ook heel leuk.
Fijn dat je,weliswaar nat, maar gezond weer thuis bent gekomen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!