miaopstap.reismee.nl

Reisdag

Goedemorgen medereizigers.

Jullie dachten vast waar blijft het berichtje v Mia… maar was toch echt te laat en te moe v h reizen om nog iets te kunnen schrijven… excuus daarvoor.

Poeh… in De ochtend 05.00 door zoon naar opstappunt in Zaandam gebracht, natuurlijk die nacht maar een paar uur geslapen te kunnen hebben, toch bang dat de wekker niet afgaat enz…dat herkennen jullie vast wel…

Vanuit Zaandam vertrokken naar plaatsje Zeeland in Brabant waar we omstreeks 07.30 aankwamen en waar het heel druk was met vakantiegangers die met de bus naar allerlei plaatsen vertrekken ….wat een drukte bij de koffie en natuurlijk toiletten haha… om 08.15, nadat de koffer in de juiste bus is geplaatst vertrokken we, eindelijk Mag ik!
Zon schijnt al en het is een mooie dag om door het mooie groene Brabant te rijden …richting Venlo de grens over om verder te reizen…in Duitsland ook nog mooi weer, natuurlijk is het patroon v deze dag … langs de snelwegen restaurants, koffie en in de rij staan voor het toilet, wat al 1.00 kost! dat kennen de meeste wel… bonnetje v d euro inwisselen, bestelling doen en je krijgt 1 euro korting… de prijzen zijn hoog… b.v kleine cappuccino kost 4.00 euro, min 1.00 euro kost het gelukkig maar 3.00 euro…
Dit is het patroon van deze hele dag! In en uitstappen, koffie, en toilet bezoek, wat eten enz…

In de bus is het rustig, iedereen zit te lezen, slapen, of te kletsen, wel is het een, zover ik nu kan zien, een een goede groep met grijze hoofdjes, hahaha Maar de sfeer is goed en dat is ook belangrijk want we trekken toch een weekje samen op. Ik heb 2 stoelen voor mijzelf en dat is heerlijk..af en toe de beentjes omhoog enz…

Helaas zoals de weersvoorspelling al voorspeld was is het in Oostenrijk deze week niet geweldig weer, en bleek toen we in Oostenrijk aankwamen…zwaar bewolkt en regen! het laatste stuk v de reis was het mooiste… hogen bergen, mist daaromheen en op de toppen de sneeuw… maar het werd al donker en het laatste door slingerde bergwegen, vond ik best eng…petje af voor de chauffeur hoor!

Om 21.30 arriveerde we in Phunds wat ons hotel v deze week is.. sleutel uitreiken, kamer opzoeken en bijkomen… liefst wil je direct het bed in want meer dan 13 uur reizen is veel… van 100km fietsen ben ik minder moe… haha

Het hotel is prachtig en nieuw… ik heb echt een 1 persoonskamer met een heerlijk bed, mooie badkamer, kan koffie en thee zetten dus dat is oké maar de koffie moet je wel eerst kopen.

Toch nog even naar beneden gelopen om wat drinken te halen, er zaten nog een aantal mensen v de bus en ze vroegen of ik er nog even bij kwam zitten, natuurlijk doe ik dat en zo maakte je kennis met Friezen, Tukkers, Limburgers enz…gezellig.

Nu zit ik nog in bed met de radio aan, vroege vogels aan het luisteren, en dit verhaaltje te schrijven… ontbijt is tot 10.00 uur en om 11.00 vertrekken we voor een rit om wat meer te gaan zien van de Alpen… Het is nog droog maar wel lage temperatuur, dus trui en donsjack aan… ik ben benieuwd hoe deze dag gaat verlopen!

Lieve groet uit Phunds, Oostenrijk

mia





!




Reacties

Reacties

Nel

Goedemorgen Mia ik was blij te vernemen dat je goed bent aangekomen. Fijn dat het een goed hotel is en dat de medereizigers al contact met je hebben gemaakt. Ondanks de moeheid van zo'n reis hoop ik dat je veel geniet. Je moet in de bergen wel even jodelen dat hoort er bij en wij hadden Olga de jodel zangeres dus doe je best.Groetjes uit Amsterdam

Henk

Veel leider en goede reis Mia . Oostenrijk is mooi , veel van gezien . Geniet ervan Gr Henk

Marlies

Goed aangekomen, nu lekker genieten.

Mike

Het Zwitserleven gevoel ??

Rob en marieke

Mooi begin van een mooie reis ?

Sylvia Ringeling

Goede reis verder in dat prachtige Oostenrijk, veel plezier,

Annie

Mia fijn dat je goed bent aangekomen wel een lange rit he.En nu maar kijken wat er verder gaat gebeuren en wat het weer doet. Mijn verjaardag was heel gezellig .gr liefs Annie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!