miaopstap.reismee.nl

Lech

Een schitterende dag vandaag ondanks af en toe wat regen, maar dat was dan meestal als we in de bus zaten,

Het was de eerste kennismaking met de Alpenwereld, en het Lechdal, waar de rivier de Lech, een van de wildwatervaren, die door de rivierbedding met talloze zand en grindbanken stroomt.

Het dal wordt geflankeerd door beboste hellingen en heel imposante, bergtoppen tot 3000mtr hoog…en die hoogste zijn dan bedekt met sneeuw…indrukwekkend en je blijft je verbazen over deze mooie natuur… hier en daar ook watervallen… Het Lechdal is vrij gebleven van het massa toerisme en het houtsnijwerk heeft hier een lange traditie… dat is ook hier en daar te bewonderen aan de mooie beelden die uit boomstammen zijn gesneden En langs de weg staan.

En Lech is de bekende plaats waar de Koninklijke familie elk jaar komt skiën, Het Hotel waar men altijd verblijft is gesloten dus konden we het niet binnen bekijken, Maar dat is het nadeel van deze reis… alles is gesloten! het seizoen start pas in Juni en dan gaat alles weer open! Wel jammer want het is nu wel wat uitgestorven overal.

Enkele medereizigers mopperen daarover want volgens hun moeten ze deze reis niet aanbieden in Mei, het weer is nog te slecht en een aantal evenementen gaan dus niet door of zijn gesloten, zoals Kabelbaan, wat ik graag had willen doen, en het staat wel beschreven in de reisfolder.

Hier is ook een aandenken in het kerkje geplaatst voor Friso die toen hier het skiongeluk heeft gehad en helaas zoals iedereen wel weet overleden is.

Dus nu weer terug in het Hotel, ff alles verwerken en later aan, voor de eerste keer aan de schnitzel! Nu even naar 010 kijken die Kampioen vandaag gaan worden!

Lieve groet,

Mia

HANNY EN HENK

Zo..hallo een teken van leven..je hebt een mooie dag ervaren..leuke groep??????je hebt altijd wel wat mopperaars ..niets van aantrekken..voor straks eetsmakelijk..en een goede nachtrust..lees straks weer je verslag..er is iemand die mij af leidt.....veel liefs en groetjes..Tutti Frutti..

Miep

Het is al 3-0. Dus die worden wel kampioen.
Leuk Mia dat je nu tussen de bergen zit en dat gemopper over het weer is van alle tijden en in alle seizoenen. Ik was daar ooit in de zomer en toen trad een klein beekje buiten de oevers. In 2 uur tijd stond de auto tot de bodem in het water…. De hele parkeerplaats was een vijver geworden. Ben benieuwd naar je verdere avonturen. Tot laters

Gea

Gelukkig, eindelijk een bericht, wat zeg ik 4 berichten! Begon al ongerust te worden. Mooie foto's, laat je niet beĂŻnvloeden door zeurende mensen, ze hadden zelf ook kunnen weten dat ook in Oostenrijk het weer in mei wat minder kan zijn. Geniet ervan!!

Gea

Dom van mij, ik dacht dat je al een week weg was

Jo

Mooi bericht weer Mia, foto’s ook goed gelukt, tot volgend bericht

Hanni

Jammer van het weer, maar dat komt zoals het komt en is niet door mensen te regelen. Dat neemt niet weg dat er toch veel moois te zien blijft en te beleven. Iedere reisdag toch weer wat anders, andere excursies en andere ontmoetingen. Ook voor morgen een mooie dag gewenst.

Ria van Oosterhout

Heel fijne dagen gewenst in het mooie Oostenrijk Mia!! We volgen je ?

Annie

Ja Mia de natuur is daar prachtig kon er altijd zo van genieten denk dat jij dat ook wel doet .Maar wel jammer dat er nog veel dicht is .Ga verder genieten en zeurpieten zijn er altijd gr doei.

Nel

Hallo Mia lees net je bericht was naar Zaandam mijn achterkleinkind was jarig ben net thuis. Al met al heb je eenmooie dag gehad en toch veel gezien jammer dat er veel gesloten was.De foto's zijn mooi
.Welterusten voor vanavond en gezond weer op.groetjes en nog veel plezier

Harry

Mia zo ben je in Oostenrijk ik heb met rietje er ook gefietst tussen de bergen door prachtig
Veel plezier nog en geniet van de prachtige natuur

Howard Ommel

enjoy

Martha

Goede middag Mia,
Nou ben nu even je reisverslag aan het lezen. Ja het weer hebben we niet in de hand,in Italië is het nu ook niet zo best weer met de Giro. Maar je geniet van al het moois om je heen,en dat is belangrijk. Geniet van je vakantie.?‍♀️