miaopstap.reismee.nl

Laatste dag

Hoi allemaal,

Vanuit OOSTENRIJK het laatste berichtje, morgen huiswaarts en is ook weer fijn maar eerst vanavond nog een heerlijk afscheidsdiner in het Hotel.De laatste dagen waren druk maar ook weer leuk, het weer wordt hier steeds beter, regelmatig komt de zon tevoorschijn en ook al schijnt hij niet is het een fijne temperatuur zonder regen of koude wind… al met al is het weer zeker meegevallen, wollen muts en handschoenen niet nodig gehad…

Woensdag naar de plaats Merano, Italië, bezocht. Was een drukke maar mooie dure stad dus die leren tasjes en schoenen zijn dus niet gekocht…alleen maar kijken en kijken en niets kopen,…haha… maar er was een gids geregeld die ons het een en ander zou vertellen over deze mooie stad..… en een gids kan heel fijn zijn maar helaas… een kleine Vlaamse vrouw, haar naam, Annie, woonde al heel wat jaren in Morano, ze had een heel zacht stemmetje dus gewoon niet te verstaan, ook daarbij nog de geluiden van het verkeer en razende rivier die door de stad loopt, niets te verstaan… nou we zoeken alles op in Wikipedia… het is in ieder geval een gemeente in de provincie Zuid-Tirol. Na de eerste Wereldoorlog werd Merano, of Meran, net als de rest v Zuid Tirol, Italiaans grondgebied, Het is tweetalig Duits en Italiaans.

Sinds de 19e eeuw werd Merano bekend als kuuroord… en ik heb ze gezien al die dure luxe baden enz .. mochten even binnen kijken, dagje lekker zwemmen enz meer voor 50,00 euro! Maar dan heb je ook wat, wel 10 verschillende kuurbaden enz.. maar volgens Annie, toch alleen voor de rijkere of rijke toeristen haalbaar! Maar niet gedaan … maar we hebben een mooie wandeling gemaakt door het oude gedeelte langs de rivier, dure winkels beken en prachtige historische gebouwen, met als afsluiting cappuccino op een gezellig terras..

Donderdag, daar keek iedereen naar uit, met mij hadden de meeste deze reis geboekt om met trein Bernina Express door de besneeuwde bergen te rijden… vaak te zien bij Railwail op tv… dus vroeg op stap, 07.00 want 2.5 uur met bus naar het vertrekstation in Pontresina. Alles was besproken dus we gaan ervoor, en het weer hadden we mee… wel koud daarboven, 6 graden maar geen wind en dat was oké… 09.30 zou de trein komen maar hij kwam niet… Chaffeur ging maar eens rondvragen, maar ja op een klein stationnetje niemand te zien, alles gesloten.. uiteindelijk is het gelukt, en ja… de trein reed niet!….. de reden…. Lag olie op de rails … te gevaarlijk om de bergen in te gaan… jullie begrijpen wat een teleurstelling….och arme Chauffeur , hij moet alles maar aan horen en kan er ook niets aan doen.. heeft wel de organisatie waarmee wij reizen direct verwittigd en iedereen krijgt de boekingskosten, is toch 69.00 euro teruggestort…

tja wat nu…met de bus dan maar door de prachtige omgeving naar de stad Trento gereden, daar hebben we ons ook weer een aantal uren vermaakt, slenteren en kijken en natuurlijk terrasjes zitten.. op de terugweg langs Skipiste gereden en gestopt …fotos maken en nog een paar skiërs bewonderen…

Het was uiteindelijk een mooie dag geworden met zon en wolken maar prima temperatuur…de busreis was te lang vond ik… maar oké.. pluim weer v de Chauffeur , nog steeds heelhuids elke dag weer in hotel aangekomen … nu nog veilig thuiskomen…morgen een lange busreis, 05.00 vertrek! Hoe laat we weer op onze opstapplaats arriveren? Niet bekend dus op tijd naar bed!

Jullie nog van mij vanuit Amsterdam!
dank dank dank

mia

Mike

Lijkt de NS wel ?
Tot morgen

X

Miep

Wat stom maar niemand kan er wat aan doen. Dus straks weer genieten van rail alway om te zien wat je gemist hebt. O wat vroeg moet je, op maar dan ben je weer lekker thuis in zonnig Amsterdam! Goede reis, ??‍♂️??

DIENIE

Hoop dat je morgen een hele goede reis hebt nog even vol houden .fan kun je weer lekker in je eigen bed slapen. Groetjes veel liefs

Nel

Hallo Mia wat een avontuur met al die teleurstellingen.maar goed dat jullie dat geld teruggestort krijgen. Maar je hebt toch een hoop meegemaakt en gelukkig dat het weer nog meeviel. Hier is het lekker weer dus dan kan je lekker in de zon genieten.Zie jewel weer inAmsterdam. Slaap lekker en gezond weer op.Wel vroeg??

Annie

Jammer dat de trein niet doorging maar als het gevaarlijk is kan ook niet .Maar toch wel een leuke dag en veel gezien. Wel heel vroeg bij de bus ik hoop dat je een goede terugreis heb en hoor wel wanneer je weer uitgerust bent liefs??

Amanda

Wat een teleurstelling dat de trein niet reed, dat is echt balen.
Maar je hebt weer genoeg meegemaakt hebben we kunnen lezen.
Ik wens je een goede terugreis naar Amsterdam. Tot snel ?

Howard Ommel

knap hoor het is volbracht je hebt ons ook mee laten genieten bedankt ervoor en welkom terug oost west thuis best soso lobi

Sylvia Ringeling

Wat een avontuur zeg , jammer van de trein!maar gelukkig wel je geld terug .
Prachtig hè die bergen met hun besneeuwde toppen.
Goede terug reis.

Jo

Die dingen gebeuren ook, jammer genoeg, pech. Hoop dat je vanavond weer lekker thuis komt. Rijke ervaring er bij. Groetjes Jo ?‍♀️?

HANNY EN HENK

Mia..goedenmorgen..wij wensen je een heel fijne en voorspoedige thuisreis..ondanks dat het niet zo is geweest zoals je hebt gehoopt..maar je gaat thuis "nagenieten"en alles weer herbeleven..tot later in Tutti Frutti dorp..en een lieve groet......H H dank voor het meegenieten....

Abeltje

Jammer van die treinreis. Ben je vroeg opgestaan, gaat het niet door. Maar als ik zo jou verhaaltjes lees was het toch wel een mooie reis. Goede reis naar huis.
Groetjes Abeltje

Fia

Na tegenvallend weer en uitstapjes die niet goed gingen toch een leuke reis en ervaring opgedaan.
Mooie foto van de omgeving gezien. Goede reis naar huis.

Marlies

De teleurstelling is omgebogen naar iets positiefs. Dus werd het toch een mooie dag.
Goeie thuisreis gewenst. tot ziens.

Harry

Zo dat zit er weer op nu eerst maar goed uitrusten dan weer de volgende uitdaging geniet er van zolang het kan mia tot ziens en bedankt voor de bericht gevingerd.