miaopstap.reismee.nl

Van Zaltbommel naar Made enz

Hoi allemaal…

Op de eerste plaats namens zoon Rob en mij iedereen bedankt voor de

lieve felicitaties! Heel leuk!

Vandaag kreeg ik van enkele lezers een whatsapp of ik in orde was…. de reden was omdat ik geen berichtje had geschreven, beetje ongerust waren zij, ….zal iedereen geruststellen, ben prima in orde, .eet, drink, slaap, zweet en fiets prima dus alles is uitstekend! Gisteren een gezellig verjaardagsfeest met heerlijke barbecue en ook prima geslapen, en vandaag aangekomen naar een heel rustige fietstocht aangekomen in Baar le Nassau… waar ik nu overnacht op een mooie plaats midden op het land.
Wat een verschil met Zaltbommel… ik vind snel alles goed maar daar was het echt niet goed… ik zal er maar niet teveel over schrijven dat horen jullie nog wel eens… maar Janet, ook fietser, en ik waren het erover eens dat dit de slechte plek was ooit! Maar dat is ook weer het verrassende aan logeren bij vrienden op de fiets! Je weet nooit waar slaap ik en hoe zal het zijn enz…. Soms is het een 5 sterren hotel en soms een bouwval hahaha

Eergisteren uit Zaltbommel, is een gemeente in de Bommelerwaard in de provincie Gelderland, vertrokken… vol goede moed op stap naar Made wat aan de overkant lag en het veer moest nemen, de Waal overvaren om het land v Maas en Waal te doorkruisen. Wie kent niet Het Land v Maas en Waal.

Maar moet je eerst nog zien te komen en dat was weer een happening… eerste pontje, bij Brakel, niet in gebruik op zondag, dan maar op zoek naar een volgende oversteekplaats, maar daar moest ik eerst heel wat kilometers meer voor maken maar het was wel een mooie tocht..boven op een dijk.. beetje wind en de zon werd al warm.. zo rond 09.00 uur… en vanwege christelijke geloof.. nogal streng vertelde iemand later… mensen in 3delig zwart kostuum en vrouwen dito, kinderen ook maar dan in het grijs, kwamen uit denkwerk en liepen op die warme dijk, vol in de zon naar huis…is wel even raar opkijken maar ja..

Bij het volgende pontje aangekomen.. zo rond 09.30, vaart wel maar op zondag pas om 12.00 uur! Nou ja.. ik ga geen 2.5 uur wachten natuurlijk …dan maar eens kijken of er een brug is of nog een veer die wel vaart..na heel wat kilometers meer zag ik veerpont staan… en er kwamen plots fietsers en motoren aan…snel erop af en en ja hoor mooi op tijd en kon mee naar de overkant..gratis! Ik slaagde een diepe zucht van opluchting ,.. gelukt en even bijkomen, eten en drinken en verder het Brabantse land in… waar ik nu precies ben overgestoken kan ik nog niet zo snel terugvinden maar dat zoek ik thuis wel even op…

Nu in Baarle Nassau, even wat met de gastvrouw en man nog wat drinken in de tuin, werd net gevraagd… doe ik even, want morgen staat er tocht naar België gepland… Edegem is de plaats waar ik zou moeten overnachten…

Ik ben benieuwd! Lieve mensen,

nog even volhouden en zweten… mag pas gaan regenen als ik weer thuis ben hè…hoewel het is hard nodig..de velden kleuren hier al geel!

welterusten en tot de volgende keer.

Mia






Reacties

Reacties

Henk

Rob ook nog feliciteert met je verjaardag . Groetjes aan ieder en ga zo verder .

Miep

We hadden het jou kunnen vertellen, zondag mag daar niet gewerkt worden! Wij hebben daar in de buurt hetzelfde meegemaakt. Ongelooflijk dat er nog zo sterk geloofd wordt. Maar jij komt altijd goed terecht omdat je gelooft dat er wel ergens anders een pontje is. Ga zo door en op naar België!

Nel

Hallo Mia wat een avontuur heb je weer beleeft. Dat er mensen zijn die nog zo streng in het geloof zitten terwijl er al zoveel kerken leeg staan. Gelukkig dat je nog een pont tegen kwam.Fijn dat je het zo gezellig bij je zoon hebt gehad.Mia welterusten voor straks en gezond weer op. Groetjes van mij

Cora

Allereerst nog hartelijk gefeliciteerd met Rob z,n verjaardag, ik geniet weer van je verhalen ik wens je nog veel fietsplezier en we zien elkaar volgende week, veel groetjes Cora ???‍♀️

Abeltje

Ik heb gisteren geen tijd gehad om jou verhaal te lezen, maar alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van jou zoon. Je maakt wel weer wat mee, zo van pontje naar pontje maar toch een gevonden die jou naar de overkant wilde brengen. Een goeie reis verder zonder te veel opstakels.
Groetjes.

Howard Ommel

Goed bezig Mia ik geniet van je avonturen hoop dat belgie niet te heuvelachtig is voor de fiets maar dat hoor ik wel later hier is ook een hittegelf en zweet me te pletter voel me net een otter maar wel op het droge dus dat enjoy en blijf heel...

HANNY EN HENK

Goedenmorgen Mia..alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon Rob..hij zal trots op je zijn..zulke afstanden te maken..en met deze temperaturen..voor jou hoedje af..wat een belevenissen..ja wat denk je..daar is het zeer gelovig..mag niet veel op zondag..voor vandaag een mooie dag..geniet en hou het onder controle..lieve groet uit Tutti Frutti dorp........

Karin

Heerlijk om te lezen, succes met de tocht. Tot horens

Jo

Wat een verhaal weer, geweldig!! Het verwondert mij dat je iedere dag zulke goede fiets benen hebt. Je bent een doorzetter !!! Groetjes en succes!!! ?

Annie

Gisteren niet meer je verhaal gelezen en je zult nu alweer een eind opweg zijn ,wens je weer een fijne dag en dat je weer veel moois mag zien .liefs Annie

Hanni

Na weer een goed geslaagde fietsdag wens ik je ook alles moois voor de komende dagen in het Belgische land. Met de huidige weersverwachting kan je dat alleen maar zonnig inzien.

Amanda

Nog gefeliciteerd met Rob.
Je maakt me wel nieuwsgierig naar het verhaal van je overnachting midden in het land.

Dominique

Ik ben vaak een beetje laat, maar is weer leuk om op avontuur te zijn met jouw Mia ?
Nog gefeliciteerd Met je zoon, zoonlief Rob hartelijke felicitaties van de buurtjes ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!