miaopstap.reismee.nl

Gehaald… Brugge

Heifer ben ik weer, Brugge!

Het was een lange tocht, ongeveer 110km afgelegd vandaag,

Brugge is de hoofdstad en de grootste stad van de Belgische provincie West Vlaanderen. Het historisch centrum is als middeleeuwse stad opgenomen op de werelderfgoed lijst van UNESC. De volledige gemeente heeft een oppervlakte van ruim14.099 hectare waaronder ongeveer 1.075 hectare gewonnen op de zee, bij Zeebrugge. De stad telt ruim 118.000 inwoner, ongeveer 20.000 daarvan wone in de binnenstad . De inwoners van Brugge worden Bruggellingen genoemd. Er is veel te vertellen over Brugge, veel cultuur en vooral veel toerisme, en dus erg druk. alles is te lezen op Wikipedia!

Vandaag dus een lange fietsdag achter de rug, 07.00 vertrokken, heerlijk fris buiten, de vogels kwetterende op los en na ongeveer 1.5 uur fietsen arriveerde ik in Hoboken om te veerboot te nemen naar Kruibeke…en verder Kris kras door door dorpen, landerijen, Stekene, Klein-Sinaai, Moerbeke, Zelzate, Lembeke, Eeklo, Maldegem met het eindpunt Brugge!
Maar eerlijk gezegd vind ik fietsen in de landelijke omgeving goed, redelijke fietspaden, maar in de wat drukkere steden… niet fijn! Levensgevaarlijk smalle fietspaden waar met regelmaat spleten en kuilen inzitten, en langs drukke verkeersweg is spelen met je leven! er moet nog veel gebeuren om een echt fietsband te worden… ze zijn ermee bezig zegt men..

Maar de binnenwegen, landwegen, slecht onderhouden, was het voor fietsen een heerlijke dag… er was meer wind en dat meestal achter…boffen dus… toen ik even in de schaduw wat ging eten en uitrusten, even liggen op een bankje om de rug te strekken.. hoorde ik plots een stem, een tractor stopte en een man riep he meske, gaat het goed met je? Hij kwam aangelopen en ik stelde hem gerust dat het prima ging .. zo kwamen we tot een leuk gesprek…toch aardig hè … ik wordt toch in de gaten gehouden..

In Brugge heb ik een fantastisch gastadres gevonden… echt top… wat een mooi oud huis en een balzaal v een kamer Voor mij alleen.. mooie tuin en leuke gesprekken… gastheer vertelde veel over Brugge en morgenochtend voordat ik verderga, even door Brugge fietsen om een indruk te krijgen… hier moet je een paar dagen blijven en dat gaat misschien wel eens gebeuren, maar niet nu…

Morgen langs de kust richting Breskens …

Het was een mooie lange dag, maar ik ben tevree!
dank lieve mensen voor al jullie goede en verstandige tips… ik luister er echt naar..

lieve groet,

mia



Reacties

Reacties

Mike

Das een beste tocht....knap hoor...!
En je hebt heerlijk weer.
En ook nog een ritje op de tractor bijna...


Groetjes Mike

Nel

Mia wat heb jij toch een avontuurlijk

Nel

Leven. Ben trots op je. Dat zou ik nooit durven.Maar heerlijk dat alles zo goed gaat.Dat kan niemand je meer afnemen. Heel lief van die tractor man om te vragen of het wel goedmet je gingDoe morgen rustig aan groetjes van

Truus

Lekker genieten Mia, maar wel goed uitkijken, op die Belgische fietspaden,
Nog veel plezieren hou je taai!,,,,,

Howard Ommel

knap hoor blij dat het goed gaat en je vooral geniet van alles in de omgeving ga zo door

Jo

Ik ben sprakeloos, dus doe alleen maar lieve groetjes ?

Mia

Geweldig mia dat je weer zo ver hebt gefietst. Neem toch even de tijd in Brugge, het is er zo mooi. En wat doe je veel, zo knap om toch weer op deze manier te reizen. Petje af! Een mooie dag vandaag weer.

Fia

Ik doe het je niet na zo lange fietstocht .geniet van het mooie weer en de wind in de rug? voorzichtig aan . Ik lees al je belevenissen met veel plezier. Gr.?‍♀️??️

Hanni

Jee, wat een fietsdag weer, met verschillende leuke en mooie belevenissen. De dingen in Belgenland gaan toch wel iets anders, maar leuk om ter plekke te ervaren. Zet hem nog maar even op, met de wind in de rug en een fijn zonnetje dat ook meewerkt.

Riek

Ik blijf me verbazen, je bent egt een Kanjer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!