miaopstap.reismee.nl

Dit was het weer!

Hoi allemaal,

Het zit er weer op, nu kan iedereen weer uitrusten tot de volgende trip!

De laaste dagen waren er met hinderissen maar het komt altijd goed!

Uit Breskens oversteken met de veerpont naar Vlissinghen verliep prima... het verdere plan was om met de trein vanuit Vlissingen naar Roosendaal te gaan.. even wat rust nemen dacht ik en laat mij rijden!

Maar ja, de treinen, veel werkzaamheden op het spoor en deze trein ging niet verder dan Goes! Met een bus, maar ja...geen plaats voor een fiets, de enige optie is maar fietsen naar Roosendaal...de fiets doet het tenminste altijd!

Zo dan weer langs polders en wegen bereikte ik het bord WELKOM in Brabant! Leuk, was weer thuis op mijn geboortegrond haha ... langs kleine dorpen, die ik herkende, en ook langs de straat waar ik ben opgegroeid maar dat valt tegen...de streaat is veranderd, de kerk is verdwenen, waar ik elke dag naar toe moest, de school weg en sommige straten zijn bouwvallen en staan leeg... wat een verval ... dan spreek ik natuurlijk over het oude gedeelte toen Roosendaal nog een dorp was maar nu zo uitgebreid is dat ik in die nieuwe wijken verdwaal!

Dan op weg naar schoonzus en daar werd ik hartelijk ontvangen met een koud drankje en het werd een heerlijke avond en nacht. De andere dag, zaterdag naar andere schoonzus in Etten Leur, en daarna weer terug op de fiets naar Roosendaal station, daar zou de trein, de sprinter wel vertrekken naar Amsterdam.

Mooi op tijd vertrok de trein, 1 keer oversteken in Den Haag, en dat verliep soepel... tot .... net voorbij Leiden de trein plots stilstond, verlaten landschap, nee toch ... zal toch niet waar zijn, iedereen druk aan het bellen enz.. de conducteur liep op en neer om medelingen te doen, doordat de stroom was uitgevallen kon me niet omroepen, de ventilatie werkte ook niet meer en werd het een sauna binnen, ramen kunnen tegenwoordig ook niet open... gelukkig water genoeg bij me en leende wat uit aan andere reizigers...

Na ongeveer 45 min, ging de ventelatie weer aan en reden we weer, iedereen blij..maar helaas dat was maar een paar meter, weer stil staan, wachten, en plots deed de ventilatie weer aan en de omroepinstallatie deed het, de storing was verholpen en met nog een paar stops naar Amsterdam gingen... yoepie!

Maar ook dat was van korte duur, omgeroepen werd dat station Schiphol de laatste stop was, eindpunt! met bussen kon men verder reizen...

De enige optie is dan maar fietsen naar Amsterdam Noord! Zoals ik de route zag was het ongeveer 1.30...nou dat is niets ... het was wel even zoeken... waar is het fietspad?? het was erg druk.. op het station, echt druk.. op zoek naar een lift, moet naar boven ... uiteindelijk zigzaggend over het peron gevonden en in de hal aangekomen naar buiten en dan kom je waar taxis, bussen enz staan.. hoe en waar... uiteindelijk naar wat zoeken zag ik een fietspad en maar begonnen aan de fietstocht wat eigenlijk prima verliep, dwars door het Vondelpark waar het zwart zag van de mensen, ook daar zigzaggend mijn weg gevonden en door het centrum richting pont en wat was ik blij en opgelucht dat ik weer in rustig Amsterdam Noord arriveerde.

Ruim 4.30 onderweg geweest wat anders 2 uur zou duren maar och wat is tijd?? haha

Nu aan het bijkomen en nalezen waar ik allemaal in toch korte tijd heb gezien en gedaan en het ritme van ontspanning en werken weer zien te vinden.

Op naar de volgende uitdaging!

Lieve mensen weer allemaal bedankt voor jullie lieve reacties en meefietsen of zo!

We houden contact!

Lieve groet,

Mia



Reacties

Reacties

Nel

. Mia wat een verhaal over je laatste dag maar ben toch blij dat je heelhuids thuis gekomen bent. Nu lekker uitrusten en misschien zie ik je binnenkort wel weer. Lieve groetjes van mij

Miep

Zo knap van jou Mia, nooit zeuren. Je mag geld terugvragen bij de NS. En fietsen gaat sneller dan ov. Heerlijk weer in je eigen tuin. Fijn dat ik met je mee mocht fietsen naar brabant, België, zeeland, enz. Tot kijk bij de volgende reis. ?

Annie

Mia was wat ongerust dat ik niets hoorde maar
je bent weer thuis ga,lekker uitrusten en na genieten en ik zie je wel weer liefs

Henk

Weer thuis na wat oponthoud , mooie tocht geweest en toch goed geslaagd .
Ga ook zsm tocht met trein en fiets maken . Even wat uitzoeken en regelen .
Gr Henk en maria

Abeltje

Fijn dat je weer heel thuis gekomen bent. De laatste paar dagen wel met hindernis, maar als je naam Mia is komt het altijd goed, die weet het het wel op te lossen. Nu weer lekker uitrusten: iets minder warm als de afgelopen dagen.
Groetjes Abeltje

Hanni

Wat een toestand die laatste dag door het feit dat de trein je in de steek liet en het op die manier wel heel erg lang ging duren voordat je veilig thuis kwam. Gelukkig sla jij niet gauw in paniek en heb je er goed doorheen geslagen en bent de rest peddelend toch thuis gekomen. Nu maar lekker uitpuffen en terugdenken aan al het moois dat je toch onderweg hebt gezien en meegemaakt.

DIENIE

Zo mis je hebt weer een gewéldige reis gemaakt daar kun je ook weer op terug kijken .je bent weer heel houds thuis gekomen .even uit rusten en bij komen. Dan kun je weer een nieuwe planning maken ha ha..groetjes liefs tot gauw

Jo

Welkom thuis, heb erg van je verhalen genoten. Doeg tot ziens ?‍♀️

Howard Ommel

knap hoor bedankt voor het delen we wachten vol ongeduld op de volgende avonturen

HANNY EN HENK

Goedenmorgen en een welkom thuis ..een terugreis met hindernissen..maar misschien ook wel om er later om te kunnen lachen..je bent "heelhuids "weer op honk..je hebt genoten..veel beleeft..en nu bijkomen van alles..mooie dag..lieve groet van ons..He en Ha..Tutti Frutti.........alles weer terug lezen..!!

Marlies

Weer een leuke reis achter de rug. En pech dingetjes omdetweg? Die doen je niks. Je vind altijd wel een oplossing. Gied gedaan weer!

Harry

Wat een verhaal nu maar uitrusten tot volgende keer.....

Martha

Goede middag Mia,
Nou je laatste dag was weer een met hindernissen maar zoals altijd kom je gelukkig weer veilig en heelhuids in je vertrouwde omgeving thuis. Ik heb genoten van je reis verslag. En het zal voor jou wel weer gauw gaan kriebelen om een volgende trip te gaan ondernemen. Gr en nog een gezellige dag vandaag.??☀️☕??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!